Mára a cipő, a póló és a baseballsapka szinte annyira fontos hirdetési felületekké váltak, mint a klasszikus platformok. Hiszen az emberek önként hordják, sőt megveszik azokat. Miért ne lehetne kombinálni azokat a Superman jellel, Che Guevara arcképpel, Coca-cola logóval – melyek mind-mind a modern világ ikonjaivá váltak.
Ezeket szinte mindenki ismeri, így viselői egymásra is régi ismerősként eszmélnek rá. És az sem mellékes, hogy néha tényleg annyira jó egy-egy kedvelt termék dizájnja, hogy csak azért is hordják, mert jól néz ki – még ha a termék nem is szívük csücske. Ilyen például a Coca-Cola logója is.
Mostani válogatásunkban kifejezetten a cipőre, mint dizájnolt reklámhordózóra fókuszálunk. Nyugatabbra már a nyolcvanas évek óta kultusza van a cipődizájnnak, a dizájncipőnek. Maguk a márkák és a cipőgyártók is rendszeresen hoznak ki közös szériákat. Ami először popkulturális ritkaság volt, az mára tendenciává vált.
Minden téma megragadható egy termék bevezetésével, lehet az akár egy politikus is. A világban fontos történések és márkák leképeződnek a cipőuniverzumban. Sok sok példa következik.
Benedek Csanád