Az amerikai turistacsalád, amelyik a tegnapi étteremben a szomszéd asztalnál ült sportos, vízparti szerelésben ritka kivétel, a legtöbb itt lézengő amerikai és angol fesztivállátogató, nem egyszerű turista. Nem a dundi kislány és sovány kisfiú osztálytársakról szóló, vicces történeteiről beszél, hanem márkákról, tavalyi berúgásokról, satöbbi. Iszonyú sokan vannak. De nemcsak az északi féltekéről, Dél Amerika legalább annyira magáénak érzi ezt a fesztivált. Brazília és Argentína évek óta Cannes Lions fő támogatója. Nagyon sok pénzt adnak ennek a szervezőgárdának részben, mint szponzor, részben pedig mint nevező. Nem csoda ha hülyére nyerik magukat. Na jó ezt nem gondoltam komolyan. Egyszerűen csak nagyon kitalálták ott iparágilag, hogy a világ reklámbizniszének körforgásában lenni jó. Ezt csinálják a románok is a régiónkból.
Résztvevők száma: 9500
Ezek azok, akik kifizették a belépőt a rendezvényre.
A szervezők becslése szerint kb 12000-en vannak itt a fesztivál miatt.
Csomóan csak a partikra jönnek. Nem veszik meg a belépőt. A regisztrációkor a sorban mögöttem álló magas amerikai fiú pont azt mesélte a mellette álló lánynak, hogy a főnöke csütörtök délután érkezik, elmegy valamilyen partira aztán hajnalban repül vissza.
Nyilvános összesített adatbázist nem találtam a résztvevőkről, de a Delegate Handbookban benne van az összes résztvevő neve és az is, hogy melyik hotelben lakik. Az is tanulságos nagyon.
Ez alapján íme Magyarország és a szomszédok:
Magyarország: 10 fő
Horvátország: 6 fő
Csehország: 13 fő
Szlovákia: 9 fő
Szlovénia. 13 fő
Románia: 32 fő
És a TOP
USA: ~ 730 fő
UK: ~ 420 fő
Brazília: ~ 260 fő