Állati jól jött a MOL-nak, mint márkának az OMV általi felvásárlás körüli botrány. Legalábbis egyértelműen ez volt a lényege az imént Ferencz I. Szabolcs, a cég kommunikációs vezetőjének előadásának. "Felpörögtünk tőle" - mondta.
Pedig nem könnyű, olajipar = drága benzinárak, háborúk, pfuj. Ráadásul mint Ferencz I. mondja, rengetegen még mindig azt gondolják, hogy a MOL egy magyar benzinkúthálózat. (Miért, nem az? :), úgyhogy a kötődés előtt még az ismertséget, majd az elismertséget is fel kellett tornázni. Plusz az OMV is nyomult ezerrel, szintén felhasználva a sportot - focit - a kampányában, cuki gyerekekkel.
De a MOL ügyesen használta ki a szituációt. Az áldozat szerepét kihasználva arra koncentrált, hogy ne aktív, hanem reaktív kommunikációs stratégiát alkalmazzon, és szerény maradjon. Pedig voltak aztán ütős kreatívok is a tarsolyában - ezekből is kaptunk most egy ízelítőt: Talmácsi 200-zal elszáguld egy OMV kút előtt, a kép felett a szlogen "Senki miatt nem fékezünk" vagy egy másik, amin a kocsira ragasztott I love MOL matrica mellett tükröződik az út menti OMV kút. Ezek persze sehol nem jelentek meg.
A happy end meg aztán végképp jól jött. "Igazunk volt" - mondhatná az értékek megtartása mellett érvelő MOL. De nem mondta. Mert az első a következetesség, és ha eddig szerény volt, most is annak kell lennie.
Háborút a többi márkának is!!!