"Szórakoztató kreatív alkotóverseny" - ezzel a címmel hirdetett programot a magyarországi Art Directors Club (ADCH) az egri reklámkonferencián. Fenyegetően hangzott és sajnos tényleg egy gólyatáboros szerencsétlenkedés lett belőle egyre fogyatkozó közönség előtt. A Utolsó Nagy Csapás (Öklözőzsír, színészkedés, picsa) időpontjában alig 20-an voltak a teremben.
Közepesen szenior és szenior reklámgyártók kiültek egy színpadra és élőben kreatív feladatokat oldottak meg és nevettek. Ennél sokkal sokkal többet ért volna, ha az egy ideig műsorvezető, (majd egy másik előadás miatt elillanó) Erdélyi Superman Zsolt beszél sokat horgászélményeiről, rovarokról, vagy egy üres papírról.
1. Fájdalmas reklámversek
Kezdődött például egy reklámversírással, amire egyáltalán nem értem, miért van szükség egy olyan országban, ahol szakmai brekkeknek hívják a reklámkonferenciát, meg "Jó Döntés" a Nestlé ásványvíz szlogenje
3 alkotás született. Margitszigeti ásványvízre, Durex sikosítóra, Corvin Áruházra és Traubira. Nem jegyeztem le, egyformán borzasztóak voltak, a Durex-esnél még buziztak is. Ez van.
2. Híresfilmre reklám-utószinkron
Sok fájdalom, egy kisvicces. (Terminátor motoros jelentére írt Lidl reklám)
3. Sajtóreklám Egri Bikavérre külföldön
Itt sikerült egy értékelhető és letisztult layoutot tervezni a japán piacra: fehér terítőn felülről lefotózott vörösborral teli pohár. Ez volt a parányi fénycsík az egész sötét délutánban.
4. Öklözőzsír-reklám élőben
A nagyobb tárgyak testnyílásba helyezését elősegítő anyagra, az öklözőzsírra kellett kreatív koncepciót hozni. A színpadon a vezető kreatívok által előadott reklámjelenetben a következő történt: családapa hazatér és üdvözli a feleségét, majd előveszi az ajándékot, egy tűzoltókészüléket. Feleség kérdése: Ezt hogyan dugjam fel a picsámba? Majd jön a megoldás: az öklözőzsír.
Miért? Miért? Miért?
Egyébként az ADCH csinált értelmes dolgokat is: volt egy erős előadás az online és a hagyományos ügynökségi kreatív tudás összeolvasztásáról, majd ugyanerről egy kicsit hosszúra nyúlt beszélgetés.
Sőt van saját ADCH reklámverseny is, Mérleg 2008, amelynek rövidesen elindul a díjkiosztója!