Az alkohol és reklám című workshopon Lyle a pódiumbeszélgetésen hangoztatottakat fejtette tovább, az is kiderült, hogy azért erőlteti annyira az önszabályozást, mert ha 2010-ig nem történik semmi látható ezen a téren, az EU ígérete szerint a törvény eszközéhez fordul. Ezért tartotta a workshopot is, és ezért vállalta az információterjesztés feladatát is. Pedig őszintén bevallotta: nem hisz abban, hogy az alkoholmarketingnek befolyása lenne az alkoholfogyasztásra, legalábbis annak mennyiségi növekedésére. De jobb a békesség.
A workshop legérdekesebb része az volt, amikor kollégája, a European Forum for Responsible Drinking-től érkező Helmut Wagner bemutatott néhány monitorozott európai alkoholreklámot, nekünk meg tippelni kellett, hogy vajon milyen törvényi es etikai kitételeket sértenek. Jó kis játék volt. De hogy a kedves blogolvasók se maradjanak ki belőle, felteszek ide néhanyat közülük, lehet tippelni. A megfejtéseket később közlöm.