Kevés olyan tüzes és indulatokkal teli konferencián jártam, mint a 6. tihanyi kábelkonferencia. A tegnapi, a digitális átállásról szóló beszélgetésen még a mindig mosolygós szemű moderátor, Baló György tekintete is inkább szúrós volt, és azzal is zárta le a vitát, hogy "senki sem tud még eleget ahhoz, hogy értelmesen lehessen vitatkozni".
A kábelszolgáltatók hevesen támadták, hogy a technikai átállás az új médiatörvény megszületése előtt kezdődött el, hogy sehol nem állnak a forrásokról és a végrehajtásról hozandó kormányrendeletek, és sokan azt hajtogatták, hogy az NHH és az Antenna Hungária közötti szerződés diszkriminatív, egyenlőtlen esélyeket teremt. A kábelszolgáltatók a tartalmakat kemény pénzért veszik és az előfizetőkkel fizettetik meg, ezzel szemben az Antenna Hungáriának a platfomra kerülésért fizetnek majd a csatornák - úgy tűnik, a két különböző modellel nem hajlandók kibékülni. Azért Kárpáti Rudolf (AH) csak kitartóan ismételgette: "Hangsúlyozom, nyolcvannegyedszerre is: az Antenna Hungária egy büdös fityinget nem kap az államtól!"
Még a Viasatot képviselő Kocsis Attila sem tudta lecsillapítani a kedélyeket azzal, hogy a nézők ezen csak nyerni fognak. "Duma! Duma!" - kiabálták a közönségből.
A két nagy kereskedelmi csatorna is kétségek között hánykolódik, Várdy Zoltán és Róbert Ákos egyaránt a "nem tudjuk, melyik ujjunkba harapjunk" képpel szemléltette a helyzetüket. Két héten belül ugyanis el kell dönteniük, hogy fel akarnak-e kerülni az AH platformjára, egyelőre azonban még elképzelésük sincs, a külföldi központban melyik döntés fog megszületni. "Ha most nem megyünk fel, a törvény szerint örökre le vagyunk tiltva, ha pedig felmegyünk, akkor a konkurencia fejlesztését finanszírozzuk, tehát saját üzleti érdekeinkkel ellentétes lépést teszünk" - fogalmazott Várdy.
A békéltetésre leginkább Fenyves Tamás, a Chello Zone igazgatója tett kísérletet, aki a kábeleseket több önbizalomra biztatta: "Nem kell senkinek attól félni, hogy most hirtelen megjelenik 11 új műsorszolgáltató, akik elveszik az Önök kenyerét. Önök értéket adnak az embereknek, a nézők, akik hozzászoktak az adott csatornákhoz, és ragaszkodnak hozzájuk, ezzel tisztában vannak" - fogalmazott. Részletes tudósítás nemsokára a Kreatív Online-on.