A mai napon szerencsésebben jöttek egymás után az előadók, kevesebb volt az ovis tételmondat, láthatóan több nyakkendő is lekerült tegnap óta, a nagyon is kellő szemléltetőanyag pedig éppen jó arányban volt elosztva a szöveg mellett, ami az előadókat dícséri. A szervezés remek volt, a személyzet nagyon segítőkész, fotók hétfőn jönnek. Gerillamarketing, vírusvideó-hegyek – a második nap részletesen beljebb!
15:21 - Ennek a panelnek is tapssal van vége. Köszönjük, hogy velünk tartottak.
15:00 - Az újrapozícionálásnak köszönhetően a Staropramen 2007-ben minden idők legnagyobb piaci részesedését érte el, közel 7 százalékot a cseh piacon.
14:54 - Nagyon kevés pénz jutott a médiaköltésre, inkább a pr-gépezetben, és a mouth-to-mouthban bíztak. Támogatták a prágai Sensation White Party-t. Nana.
14:50 - Vetítés:
14:45 - Ígyhát 2006-ban újrapozícionálták a márkát, kopott, dohos barnából, fiatalos, lendületes zöldet csináltak. A szlogen: Mikor próbáltál ki utoljára valami mást?
14:43 - Megkutatták a Staroprament, és az derült ki, hogy nincs arca. Nagy volt a szórás a véleményekben, egyesek szerint öreges, mások szerint fiatalos volt. A legtöbb ember számára vidámságot fejezett ki. Ez érdekes. A Staropramenre mindent mondtam volna, csak azt nem, hogy vidám.
14:39 - Dvorak elmondja, hogy a nagy megfiatalodási kampány előtt négy évig nem volt növekedés a Staropramen piaci részesedésében, sőt, némileg esett is.
14:36 - Jön Petr Dvorak és a sör.
14:30 - Matthewson megköszöni a közönségnek a figyelmet, és a bátor brand menedzsereknek, hogy létezhetnek ilyen reklámok is.
14:18 - Radio1 Music Cubes: azt hiszem a zseniálishoz egészen közeli.
14:15 - Mini Morris aveaword miniszájt és a személyre szabott reklám. 2 millió látogató.
14:06 - És a Wonderbra allúzió. Móka.
14:01 - Cannes-ban is díjazták: Cadbury Gorilla. Nehéz eldönteni, hogy ezek az emberek most látják-e először, vagy sokadszorra is felnevetnek. Alant:
13:58 - Samsung Tricky vírus Run DMC-re. Összesen 3 millió kattintás, 55%-uk hajlandó lett volna megvenni, 40%-uk szerint a telefon volt a legemlékezetesebb a filmből.
13:55 - Paaaartey, tea parteeey. Ez is vicces.
13:45 - Diesel Heidies 15MB of fame. Két luvnya valóságshowja, vírusvideóval, myspaceoldallal, stb. Nem rossz, de nem is nyűgözött le.
13:40 - A Trojangames is nagyon jó, óvszernek készített meglepően jópofa site. 5 éve készült.
13:34 - Nagyon jól kezdődik! Animált Wilkinson vírusfilm remek poénokkal. Fight for kisses microsite.
13:33 - Ahogy a levegőben volt: demonstráció lesz ötletes, innovatív oldalakból.
13:32 - Kezdődik a második forduló.
13:18 - Nagyon lassan visszaszállingóznak az emberek. Mivel osztódásra képtelen vagyok, ezért úgy jött ki, hogy megint meghallgatom James Matthewson-t egy másik témában, valamint Petr Dvorakot a Staropramen megfiatalításáról. Matthewson az imént tartott egy privát prezit a hosteszlányoknak, akik nagyon élvezték. Volt egy-két remeknek tűnő ötlet, kíváncsian várom. Más: a zsöllyén végzett nem reprezentatív felmérésem szerint a konferenciával mindenki elégedett, a vendégek jól érzik magukat. Képek sajna csak hétfőn lesznek. A Kreatív print példányaiból elvittek úgy hetet. Néhányat valahogy becsempészünk a Sofitel olvasórészlegébe.
12:05 - 13:30 Ebédszünet
12:04 - Konferenciahumor! Mivel nincs kérdés, ezért Barwise sziporkázik. Anekdota: "Finnországban voltunk, amikor hasonló esetbe kerültünk, senki nem kérdezett, amikor odaszóltam egy vendégnek: Fred, mondjál valamit. Fred nyolc kellemelten másodpercig bambult, majd az válaszolta: Mi fizetünk, te beszélsz" (nevetés) Ezzel elküldtek minket ebédelni. Délután comeback.
12:00 - Déli harangszóra hoppá: Jared Salter felkérdezi Willekét. "Hol a határ a gerillamarketingben? Tudom, sokan mondják, hogy minden hír jó hír, de szerintem ez nem igaz." Willeke: "Persze, van határ, de ez a brandtől is függ. Egy bevállalós cégnél, ahol az imázs része lehet a botránykeltés, ott ez belefér."
11:55 - Willeke előadása után panel discussion. Moderátor: Barwise, szereplők: Willeke, James Matthewson és Johannes Hartmann. Téma: Marketing as a Strategic Business Partner.
11:50 - Az egyik kérdező felveti, hogy a gerilla főleg a városi középosztálybeli fiatalokra van kiszabva, de tud-e Willeke 30-40 éves nőknek készült gerilláról? Willeke: nem, de nem tartja elképzelhetetlennek.
11:48 - Ahogy sejtettem. eléggé könyvből kimásolt tételmondatosra sikerült, tehát Willeke semmi olyasmit nem mondott el, ami ne lenne benne egy könyvben. Viszont sok a kérdés.
11:35 - a vetítések alapján úgy vélem, hogy sok buzzcreating csak printen működik. De szimpatikus, hogy a konkurenciáról (Nike, Asics) is jókat mond.
11:20 - Már a hatvanas években használták a gerillamarketing szót. Ekkor a szónak volt még némi újmarxista versenyellenes éle.
11:15 - Ebből egy user's guide előadás lesz...
11:14 - Willeke: "mindenki tudni véli, mi az a gerillamarketing, de mindenki tudni akarja, hogy mi az."
11:12 - Elkezdődött Willeke előadása, aminek címe: Create Buzz.
11:08 - Csúszik picit a program. A következő előadó Michael Willeke, a Puma EEMEA regionális marketingmenedszere lesz. Arról fog beszélni, hogy a gerillamarketing bevetésének milyen hozadékai lehetnek egy márkára.
11:00 - Még tegnapi sztori, de a szünetben leírjuk. A magyar IDOM dizájnercég "fűtál" nevű termékét kapják az előadók ajándékba. Ezt a cuccot meg akarta venni az IKEA, de nagyon alacsony árat kínáltak érte, ezért a biznisz nem jött létre. Kíváncsiak lettünk volna Inge Juliusson, az IKEA csehországi, szlovákiai és magyarországi marketingigazgatójának arcára, amikor előadása után kibontotta az ajándékot.
10:36 - már éppen elbocsátott minket kávészünetre, amikor valaki mégis kérdez. A kérdést a kirohanók zaja miatt nem értettük. A választ sem.
10:29 - Barwise szerint egy termék kommunikációja és a fogyasztók a termékkel szemben támasztott igényei nem egyeznek.
10:25 - Q&A with Barwise. Senki nem kérdez.
10:16 - A különböző légitársaságok fogyasztói megítéléséről van szó, megtudjuk, hogy az Egyesült Királyságban a Ryanair csúfneve Eireflot. (Eire = Írország). A topon a Singapore Airlines van, őket szeretik a legjobban.
10:08 - A Toyota azért erősebb a Chevroletnél az USA-ban, mert sokkal jobban kiszolgálja a fogyasztók alapvető kívánalmait: kényelmes eljutás A-ból B-be, méltányos fenntartási költség, remek szolgáltatások. A Chevroletnél meg nem.
10:02 - fogyasztói levél a B&Q áruháznak:
"Gratulálok, hogy az önök által szponzorált yacht 72 nap alatt megkerülte a Földet. De lennének olyan kedvesek megmondani, hogy az a konyhafelszerelés, amit 96 napja vettem meg az áruházukban, mikor ér el a 13 mérföldre lévő otthonomba?"
9:56 - A szolgáltatások minőségét kevesebbre értékeljük, mint a termékekét.
9:49 - "A brand csak a fogyasztók fejében létezik" - emlékeztet a professzor. Janis Joplin pedig Mercedes-ről énekelt és nem Toyotáról. Ami akkor nem volt véletlen. Ma viszont a Toyota a legértékesebb autómárka, ma már őt énekelnék meg. Bár szerintünk rosszul hangzana. "Oh, lord wont you buy me a Toyota Yaris?"
9:47 - Barwise: "A fogyasztók ritkán vesznek terméket azok egyedisége miatt. A fogyasztók egyszerűen jobbat akarnak."
9:45 - Barwise felveti a problémát: Hogy írjunk olyan embereknek könyvet, akiknek nincs idejük olvasni?
9:42 - Tegnapi facilitátorunk, Patrick Barwise a Simply Better könyvéről beszél, ami elmondása szerint nagyon jó kritikákat kapott. Most nem ellenőrizzük, elhisszük.
9:35 - Balázs jelenti, hogy Johannes Hartmann, az Unilevertől nagyon jó, és megírja. (megírta)
9:30 - reméljük a wifi kibírja majd végig. tegnap kicsit vacakolt.
9:28 - Kollégámmal megbeszéltük, hogy ő kezdi az előadások feldolgozását, én addig kint szedem a gondolataimat. Idekint a hallban meglehetős nyugi van. Egy recepciós iPhone-t akar venni, Paulina Rutkowska, a BRE Bank szépséges marketingigazgatója pedig a délutáni prezentációjára készül. odabenn taps.