HTML

Partnerünk

Kreatív Online hírek

Friss hozzászólások

EFFIE 2008: pörgős és kultÚrált

2008.11.04. 16:10 zsombor

Még péntek este zavarták le az idei, meglepően kellemesre sikerült EFFIE-gálát. Akit nagyon érintett, úgyis ott volt, de aki nem volt ott, annak elmeséljük. Fogadáspontozás, nyertes-villámelemzés és képek odabe'!

"Ügyvezető igazgatók és ügyfelek" – ezt válaszolta a Kreatív tudósítóstábjának a szerkesztőség EFFIE-gála járta fele, amikor azt kérdeztük, kik lesznek ott. Így is lett, de a többi várakozásunk nem vált be: az Alföldi Róbert-rendezte Nemzeti-beli gála például flott volt és pörgött (ami, mint hallottuk, inkább a hagyománnyal való szembemenést jelentette, mint az eddigi gálahagyományok ápolását), ezért cserébe pedig még a hosszú ú-val írt kulturálist és a nyilvánvalóan barterokokból történt két Társulat-musicalbetétet is hajlamosak vagyunk megbocsátani.

Nyertesek. Bár a shortlisten akadtak pH-értékek, árelőnyök és mosolygó zacskósleves-fogyasztó borostás férfiak, díjat végül szinte csak olyan kampányok kaptak, amik nem csak pénzt hoztak, de a befogadóknak sem okoztak áramütés-szerű fájdalmat az egyszerűségükkel. 

A Grey Leukémia-ellenes 1%-os kampányának, a Lordok Házának adott platina fődíj okos politikus döntés. Meg helyénvaló is: az indoklásban is az hangzott el, hogy ugyan az EFFIE-fétisnek számító Százalékos Növekedés itt nem volt olyan nagy, hogy kiszúrja az Excel-tábla tetejét, de végre egy 1%-os kampány, ami nem a szerencsétlenség direkt mutogatásával ébreszt részvétet, hanem pozitív szemszögből közelít.

A mezőnyből személyes kedvenc Flóra-kampány rendkívül helyes módon aranyat kapott a kategóriájában (az viszont sajnos az ügyfél Unilevernek járt, merthogy amúgy adaptáció), a fesztiválkedvenc SMS Bandi és Emese szintén illedelmes aranyakat hozott, Szőke kapitány viszont csak bronzra volt jó (pedig biztos lehetett volna olyan kategóriában méretni a UPC-márkapercepciót, ami nagyon sokat nőtt a kampánytól). Érdekes még nézni azt, hogy a nagy telekomcégek közül mindenki kapott valami díjat, kivéve a teljes T-csoportot, ahol idén semmi.

A gála utáni fogadást aztán nem szemléltük sokáig, de pont olyan volt, mint egy fogadás, ahol sok reklámos ügyvezetőt zárnak össze sok meglevő, korábbi vagy potenciális ügyféllel. Az etetőasztalkák közepére helyezett, tökéletesen a kontextusba illő kis prospektus-poszteren azért megütköztünk (lásd a képet), a többiről meg beszéljen a Szívlapát tudományos parti-értékelő mátrixának fogadás-különkiadása:

Plész: 2 (a Nemzeti Színház épülete, szegény, reménytelen, nem lehet jó irányba nézni)
Hangulat: 2 (odabent), 3 (a dohányzóerkélyen)
Enni-inni: 4
Smúzfaktor: 5

Szólj hozzá!

Címkék: reklám tudósítás effie

A bejegyzés trackback címe:

https://szivlapat.blog.hu/api/trackback/id/tr47749541

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása