Először azt hittem, egy kandi kamerás gegshow kellős közepén vagyunk, mert ugye ott voltunk A margitszigeti Danubius Thermal vagy Spa Hotelben a fotóssal, a táblácskákon mindenhonnan a duci, tuti valami 3D-s animációs filmből ihletett madaracskákkal, meg "erre, erre tessék" nyilakkal a "Golden Dove Gala Dinner" irányába, de a labirintusnak csaknem akaródzott vége lenni, egészen a medikus recepcióig (merthogy itt ilyen is van), a gőzkabinok bejáratáig, ahonnan nem volt válaszút. Szóval bolyongtunk egy fél órácskát a fehér fürdőköpenyes német turisták, a Golden Dove-ról még csak hírből sem halló recepciósok és biztonsági őrök között, mígnem kiderült végül, hogy 20 méterrel arrébb, egy másik épületben a helyünk.
Ezután azt hittem, egy Oscar-díjátadóba, de minimum egy tévéshow-forgatásba csöppentünk: színes fények, csillagminták, cikázó reflektorsugarak a színpadon, egy igazi show-moderátor két nyelven, olyan igazi "the winner iiiiiiiiiis" felkiáltással, hangos, dinamikus zenével, tarararamtaram... aztán a tapsviharok. Megadták a módját. A direktmarketing idén legkiválóbbnak ítélt kampányai csak úgy tündököltek a vakuk fényében.
A nyolc duci aranygalamb gazdái azért jórészt megérdemelték, voltak a díjazottak között meglepően jó kampányok is. Felsorolásszerűen:
- a pénzügyi kategóriában az ukrán OS Direct vitte el a pálmát, ami egy banknak készített dm-kampányában magas beosztású vezetőknek küldött ki egy titkos dobozt, benne egy mobiltelefon-készlettel. A mobilon egy pénzügyi tanácsadó képe és telefonszáma volt, amit egy gombnyomással tárcsázhatott a címzett. Ja, és az üzenet: hívd pénzügyi tanácsadódat!
- az autóipar kategóriában a DraftFCB nyert, a Daewoo "gondoskodó hétvégéjével". A felvásárlás következtében Chevrolet-re váltott logót akarták "lejjebb pozicionálni" vagyis a Chevrolethez társított drágaság képzetét redukálni, így többek között Chevrolet-logós mézeskalácsformát küldtek ki a célcsoportnak, valamint vanília és szegfűszeg környezetébe pakolták a logót a kreatívokon.
- FMCG kategóriában a Webimpex Online lett első a szerintünk felejthető Balaton szelet online közösségi weboldalával
- a Telekom / IT dm-kampányok közül a zsűri szerint az Ogilvy-é volt a legjobb, amit a Pannon flottakövető szolgáltatására készített
- média kategóriában az MTM - SBS (Tv2) nyert a saját kereskedelmi márkájuk, a Brand Care kampányáért, amiben az értékesítési munkatársak a csatorna népszerű sorozatainak figuráivá vedlettek át
- életmódban és egyedi kategóriában is a Rope Walker vitte el az aranygalambot, előbbiben a GL Outletnek készített ruha kampányával, amiben klasszikus festmények szereplőit öltöztette át a cég kollekcióiba, utóbbiban pedig egy igen különös ötlettel: kötelet küldtek karácsonyra azzal az üzenettel, hogy egy csomó mindenre hasznos lehet, meg a cég nevére, a "kötéltáncosra" is emlékeztet. Depressziósoknak azért nem ajánlott.
- és mindezek közül a fő-fődíj (egyébként csont ugyanakkora és ugyanolyan madárka) a DraftFBC-nek ment a Daewoo kampányért.
Maradt még négy aranygalamb ugyan a bolyban, miután a többiek szétrepültek, ők a legjobb ügyfelekhez jutnak majd el (érdekes módon az ő neveiket nem tudtuk meg), de azért a direkt marketinghez méltóan postai úton.
Végeredményben pedig a parti-fogadásértékelő, ezennel egyszemélyben képviselve a szerkesztőséget:
Plész: 3 (lehetetlen megtalálni, de ha már bennvagy, jó, aztán meg kijönni is jó - a Margitsziget őszi leveleiben taposni)
Hangulat: 3 (kicsit feszes, de Váczi Eszter muzsikája igencsak lazította)
Enni-inni: enni 5 (rég voltam ilyen elégedett. nem túl nagy választék, de ami volt, az kifogástalan), inni 2 (biztos kérni kellett volna...:)
Smúzfaktor: 5
Pluszpont: a nyakkendőkből kirakott asztaldíszek
Mínusz pont: ruhatár az ajándékboltban (végig azon izgultam, nehogy egy matyóhímzéses mellénykét kapjak fel magamra vacsora után a kabátom helyett)