Elkezdődött az Epica reklámverseny Párizsban. Én itt, sőt, zsűritagként. Ez azt jelenti, hogy három napig nézem a reklámokat egy közepesen szépre sikerült, de nagyon drága Mercure szálloda lesötétített konferenciatermében, a Montmartre tövében. Elvileg kedden kezdődött, de a Air France sztrájk Ferihegyen tartott, így lemaradtam az elejéről. Az akadályozás nem újdonság, tavaly a párizsi BKV, a RATP sztrájkolt pont ilyenkor, úgyhogy az amúgy is tömött metró egészen extrémmé alakult.
Mostantól viszont a Szívlapát élőközeli tudóításokat közöl a világ egyik jelentős reklámversenyéről sok legfrissebb reklámmal és ízléses mennyiségű bennfenteskedéssel.
Epica azmiaz
- Nemzetközi reklámverseny, ahol a reklámos-médiás szakújságírók zsűriznek.
- Szervező egy Andrew Rowlins nevű brit, de Párizsban élő szenior.
- 1987 óta, évente rendezik meg, ősszel, a zsűrizés november végén van, a díjkiosztó pedig január-februárban.
Magyarok és Epica
A magyar ügynökségek úgy szereplenek az Epica versenyen, ahogy általában máshol, vagyis rosszul. Az utóbbi időben, jó, ha az előzsűri nem vágja ki asz összes nevezést, bezzeg, mikor még nem éltünk rosszabbul. 2003-ban például majdnem fődíjasok lettünk a McDonald's-nak készített szpottal, amit a DDB, és főleg Simon Zoltán készített, aki jelenleg az OTP-t szolgálja ki kreativitásával (Lufis film + kritika).
Menetrend:
Kedd-csütörtök: kategóriák végignézése
Péntek (napközben): kategóriagyőztesek kiválasztása
Péntek (este-éjszaka): fődíjasok kiválasztása