Elég gáz, amikor egy reklámszpot első három másodperce után pontosan tudom, mi fog történni az utolsó háromban. És épp ilyen a Schwarzkopf get2b zseléjének a filmje: közhelyes, fantáziátlan és elavult.
Vegyük sorra: fehérköpenyes fiatal tudós kézbe veszi a nyilván évek munkájával kidolgozott csodaszert tartalmazó tégelyt. (Itt már gyanút foghatunk, hogy a tudós miért huszonéves és miért néz ki úgy, mint a legsztenderdebb kifutómodellek. De azért megadjuk az esélyt, hogy valami jó süljön ki belőle.) Ekkor aztán merít egy ujjnyit a zseléből, épp csak a hajához érinti, s oly hirtelen felpattannak a hajszálai, mint anno a pártkongresszus-tagok, ha megjelent Rákosi. Divatfrizurát gyorsan a divatsrác fejére.
S hát ki az a kreatív, merész fantáziájú reklámfogyasztó, aki kitalálja, mi történik ezek után: hogy kiéhezett nőrajok törnek rá a bárgyún mosolygó srácra, beugrálva az ablakon, szétzúzva a falakat, körülrajongva őt, mint valami bugyuta fétist...
Ez tíz éve talán-talán még nem lett volna ekkora gáz (bár erről sem vagyok meggyőződve), viszont ma már nagyon az. Annyira közhelyes, annyira kiszámítható, hogy szégyellhetik magukat, akik felvállalták. Hányadik reklám ez, amikor kreatívok „fantáziája" által magukból kivetkőztetett csajok rohannak le sármos hímeket a dezodoruk, aftershave-vük - most a hajzseléjük miatt?
Vagy épp itt lenne a kutya elásva, ők ezt vélték innovációnak, hogy zselé ilyen formában nem szerepelt még? Hát persze: meg is van a nagy ötlet - ezt talán még tényleg nem találta ki senki...
Íme a szpot a TNS Media Intelligence jóvoltából:
Hirdető: Henkel
Ügynökség: BBDO