A kínai számítógép-gyártó, a Lenovo 2005-ben megvette az IBM PC-részlegét, így azután nem is volt sok dolga, szépen feltornázta a bevételeit, meg a piaci részesedését, amivel immár negyedik helyre került a világ PC-piacán. A válság azonban betett nekik is, ironikus módon éppen a szoros és régi IBM-es kötődés miatt, ami eddig a szárnyalásuk oka volt. Ugyanis nagyon ráálltak az üzleti vásárlókra, főképp a nagy cégekre, amelyek a Lenovo forgalmának gyakorlatilag a felét adták. És mivel épp ezeknél a nagy cégeknél voltak / vannak / lesznek egyre keményebb visszafogások az IT-beruházásokban, a Lenovonak már tavaly a 3. negyedévben komoly, 78 százalékos nyereségcsökkenése volt (az előző év azonos időszakkához képest). Idén év elején aztán bevallották, hogy 2009-ben veszteséges évük lesz, és hogy még az első negyedévben elküldenek 2500 alkalmazottat, az összlétszám 11 százalékát. Köztük top-vezetőket, pénzügyeseket, marketingeseket is.
Mindezek után részben érthető, hogy most inkább az egyéni felhasználók felé fordulnak, és őket igyekeznek megcélozni. Nemrég bedobták, hogy 200 angol font kedvezményt adnak minden laptophoz, aztán meg jött ez a vírusvideó, a nemrég piacra dobott duplaképernyős Lenovo W700ds-ről, amiről itthon már Bigyó is beszámolt. A film azonban számos külföldi blogon nagy vitát váltott ki. Sokan minden idők legrosszabb vírusfilmjének kiáltották ki, szerintük ez egyszerűen márkarombolás, szörnyű színészi játékkal, pocsék poénnal, vannak, akik szerint ez minden, csak nem vírus, ahhoz túl gyenge, egy pornó nélküli pornófilm. Megint mások szerint pedig tök jó, és a Lenovo tökéletesen eltalálta (vagy felmérte), hogy az ő vásárlói igenis a geekek, a tényleg lúzer informatikus-külsejű férfiak, akiknek ez bejön.
Pedig eddig a Lenovo egész jó kis tévéreklámokat is csinált. Íme egy kis ízelítő a tavalyiakból: