A fenti valószínűleg legjobb munka a meg nem valósult, mások ügyfeleinek készült vagy egy az egyben kitalált reklámokról szóló angol Chip Shop Awards-ról. A poénversenyt (a nyerteseknek ecetes sült krumpli jár, megemlékezve a Chip Shop szervezőiről, akik a '80-as évek elején egy fish&chips büfének készített kreatívokkal törtek be a reklámszakmába) idén írják ki negyedszer, és ezúttal magyar zsűritag is lesz a UPC-s–Budapest Bankos ügynökség, a Laboratory Ideas társalapítója, Szénássy Alex személyében.
A többi bíra is elismert kreatív, köztük van például a londoni Leo Burnett kreatívigazgatója vagy az Amsterdam Worldwide (ex-Strawberry Frog) vezető kreatívstratégája. A magyar részvétel alkalmából válogatottunk az eddigi munkákból, hogy megnézzük, mennyire borulnak el a nevezők egy szabályok nélküli versenyen, ahol olyan kategóriák vannak, mint "A legjobb sokkoló szöveg", "A legjobb munka egy rokonnak vagy barátnak", "A legjobb visszautasított munka", vagy a "Találj ki saját kategóriát", ahol a korábbiakban például "A lycra legkreatívabb használata" és az "Alacsony transzvesztita legkreatívabb használata" nevezésekkel álltak elő.
Mivel inkább kis ügynökségek és feltörekvő art directorok neveznek, mintsem magukat kiélő csúcskreatívok, némi bánatomra egyelőre semmi egetrengetőt nem találtam, de sok kedves/inspiráló dolgot igen, ahogy az is jól látszik, hogy a mezőny évre évre öles léptekkel javul. Az idei díjátadóra (London, június) lehet, hogy megpróbálunk kijutni, nevezni pedig addig is március 13-ig lehet 30 ezer forintnyi fontért (részletek itt).
"Our blood reservers are running low. Please donate." (Fogynak a készleteink. Kérünk, adj vért.)
2008, Legjobb jótékonysági reklám, 2. díj (vinegar/ecet)
"Get the car of your dreams. Fuck the wife." (Szerezd meg álmaid autóját. A faszba a feleségeddel/baszd meg a feleséget.)
2008, Sokkoló szöveg legjobb használata, shortlist
2008, Legjobb politikailag inkorrekt reklám, 2. díj (vinegar/ecet)
("A-ból B-be/A-tól B-ig C1, C2, D és E nélkül" – a szöveg a társadalmi státuszok marketinges felosztására utal, ahol az A meg a B a nagyongazdag kategória, a hagyományosan bevállalós Virgin vasúttársasága első osztályának készült hirdetés)
2008, Legjobb politikailag inkorrekt reklám, 1. hely (chip/krumpli)
2008, Legjobb sajtóhirdetés, shortlist
2007, Legjobb outdoor, 1. hely (chip/krumpli)
(Portorozsban volt egy nagyon-nagyon hasonló print shortlisten, viszont ez 2007-es, úgyhogy ez volt előbb)
2007, Legjobb munka egy globális márkának, amit esélytelen elnyerned, 1. hely (chip/krumpli)
("Hamis barnaság")
2007, Találd ki a saját kategóriádat, shortlist ("A legjobb faszos vicc")
(Citra Clear ablaktisztító)
2007, Legjobb outdoor, shortlist
(Szöveg a férfi-logón: Lynx, ami az Axe dezodor neve Angliában)
(Nem látni, mit reklámoz, de vicces médiaötlet)