A londoni National Gallery remek The Grand Tour kampánya óta nem volt olyan nagyszabású múzeummarketing lépés, mint most a New York-i Museum of Modern Art (MoMA) metróaluljárós kampánya. Az elv ugyanaz, mint a The Grand Tour esetében, vagyis, hogy vigyük ki a képeket az utcára, vagy bárhova ki a múzeum szakrális teréből. A MoMA konceptje lényegében a The Grand Tour átemelése a metróaluljáróba, ugyanúgy le lehet tölteni telefonra audioguide-okat, ugyanúgy be lehet járni a teret, csak mondjuk nem egy londoni Soho méretben. A muzeológusok tárlatvezetést is tartanak az Atlantic/Pacific állomásokon, és fel lehet töletni saját képeket is a kampány weboldalára.
Itthoni múzeumjaink is gondolkodhatnának valami hasonlóban, és nem, nem csak pénz kérdése, mert a The Grand Tour imázskampány is 100 ezer fontjába került a National Gallerynek+ a Hewlett Packard kiváló érzékkel megválasztott szponzorációja (durván 30 millió forint - összevetésül: a Nemzeti Múzeum Dizsingisz kán és öröksége időszaki kiállításának marketingje 20 millió forint volt) került, és bár ezt lehet soknak is tekinteni a hazai viszonyok között, de imázsépítésre (és nem időszaki kiállítás marketingjére) ez a pénz semmi. Képek, egyéb múzeummarketing, linkek, olvasnivaló tovább.
Subway
Ügyfél: Museum of Modern Art New York
Ügynökség: Happycorp
Év: 2009
MoMAoszlop (forrás: creativity-online)
Világított képek (forrás: gothamist.com)
Ez modern művészet (forrás: gothamist.com)
For further information (forrás: gothamist.com)
The Grand Tour
Ügyfél: National Gallery London
Ügynökség: The Partners
Év: 2007
Kávé mellé Renoir
Bronzino a sarkon
Tálcán kínált Szent János Caravaggiotól a Harmony szexshop mellett
Tate Tracks
Ügyfél: Tate Modern London
Ügynökség: Fallon London
Év: 2008
The Downfall of St.Paul
Ügyfél: Kunsthistorisches Museum Bécs
Ügynökség: Saatchi & Saatchi Austria
Év: 2008
Sajna nem tudtam streamet szedni, ezért ezen a linken meghallgatható. Nagyon jó.
MoYA
Ügyfél: Museum Of Youg Art Bécs
Ügynökség: Publicis Austria
Év: 2009
A kicsi Andy
A kicsi Joseph Beuys
A kis Pablo
A kis Hermann
Olvasnivalók:
Margot A. Wallace: Museum Branding via Googlebooks
Ruth Rentschler - Anne-Marie Hede: Museum Marketing via Googlebooks
Ruth Rentschler: Museum Marketing Research: From Denial to Discovery? (pdf)
uő: Museum Marketing: Understanding Different Types of Audiences (pdf)
És egy cikk az itthoni helyzetről a Kreatív Online-on.
Források:
Adsoftheworld
Creativity-Online