HTML

Partnerünk

Kreatív Online hírek

Friss hozzászólások

Hé, az ott nem egy Jackson Pollock?

2009.02.16. 06:00 batorfya

A londoni National Gallery remek The Grand Tour kampánya óta nem volt olyan nagyszabású múzeummarketing lépés, mint most a New York-i Museum of Modern Art (MoMA) metróaluljárós kampánya. Az elv ugyanaz, mint a The Grand Tour esetében, vagyis, hogy vigyük ki a képeket az utcára, vagy bárhova ki a múzeum szakrális teréből. A MoMA konceptje lényegében a The Grand Tour átemelése a metróaluljáróba, ugyanúgy le lehet tölteni telefonra audioguide-okat, ugyanúgy be lehet járni a teret, csak mondjuk nem egy londoni Soho méretben. A muzeológusok tárlatvezetést is tartanak az Atlantic/Pacific állomásokon, és fel lehet töletni saját képeket is a kampány weboldalára.

Itthoni múzeumjaink is gondolkodhatnának valami hasonlóban, és nem, nem csak pénz kérdése, mert a The Grand Tour imázskampány is 100 ezer fontjába került a National Gallerynek+ a Hewlett Packard kiváló érzékkel megválasztott szponzorációja (durván 30 millió forint - összevetésül: a Nemzeti Múzeum Dizsingisz kán és öröksége időszaki kiállításának marketingje 20 millió forint volt) került, és bár ezt lehet soknak is tekinteni a hazai viszonyok között, de imázsépítésre (és nem időszaki kiállítás marketingjére) ez a pénz semmi. Képek, egyéb múzeummarketing, linkek, olvasnivaló tovább.

Subway

Ügyfél: Museum of Modern Art New York

Ügynökség: Happycorp

Év: 2009

 MoMAoszlop (forrás: creativity-online)

Világított képek (forrás: gothamist.com)

 Ez modern művészet (forrás: gothamist.com)

For further information (forrás: gothamist.com)

The Grand Tour

Ügyfél: National Gallery London

Ügynökség: The Partners

Év: 2007

Kávé mellé Renoir

Bronzino a sarkon

Tálcán kínált Szent János Caravaggiotól a Harmony szexshop mellett

Tate Tracks

Ügyfél: Tate Modern London

Ügynökség: Fallon London

Év: 2008

The Downfall of St.Paul

Ügyfél: Kunsthistorisches Museum Bécs

Ügynökség: Saatchi & Saatchi Austria

Év: 2008

Sajna nem tudtam streamet szedni, ezért ezen a linken meghallgatható. Nagyon jó.

MoYA

Ügyfél: Museum Of Youg Art Bécs

Ügynökség: Publicis Austria

Év: 2009

A kicsi Andy

A kicsi Joseph Beuys

A kis Pablo

A kis Hermann

Olvasnivalók:

Museum branding blog

Museum marketing blog

Margot A. Wallace: Museum Branding via Googlebooks

Ruth Rentschler - Anne-Marie Hede: Museum Marketing via Googlebooks

Ruth Rentschler: Museum Marketing Research: From Denial to Discovery? (pdf)

uő: Museum Marketing: Understanding Different Types of Audiences (pdf)

És egy cikk az itthoni helyzetről a Kreatív Online-on.

Források:

Adsoftheworld

Creativity-Online

Szólj hozzá!

Címkék: marketing kreatív múzeum branding arculat fallon saatchi publicis thepartners

A bejegyzés trackback címe:

https://szivlapat.blog.hu/api/trackback/id/tr14944478

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.