HTML

Partnerünk

Kreatív Online hírek

Friss hozzászólások

Jó a bakiparádénak álcázott reklám?

2009.03.25. 12:32 molnark

A Valami Amerika 2 nézőinek többsége azt mondta, hogy tetszett a stáblista végén elsőre bakiparádénak tűnő reklám. Sokuk szerint más filmek után is jó lehet ehhez hasonló szponzori megjelenés. Szerintetek el lehet ezt sütni még egyszer?

A Szonda Ipsos kutatóinak felkeltette az érdeklődését az a szponzori megjelenés, amit a Valami Amerika 2 alkotói találtak ki - erről a Kreatív egyik cikke is beszámolt, hogy a támogatók az álbakiparádéban kaptak egy-egy snittet - és februárban kutatásba fogott. 

Mit szóltak a nézők?

A piackutató szerint mozifilmek előtti reklámok megítélése nem nagyon tér el attól, amit a tévéreklámok felmérésekor szoktak tapasztalni, és ugyanez igaz a Valami Amerika 2 vetítése előtti reklámokra. Azonban a filmvégi stáblistás "bakikkal" más a helyzet, a nézők négyötöde meg tudott nevezni a támogatók közül legalább egyet. A válaszadók pedig közel azonos arányban emlékeztek spontán a legtöbb reklámozóra, a T-Mobile-ra, a Nokiára, az Allianzra, a RespirAktívra és a Szerencsejátékra. Az is kiderült, hogy a szponzorációs megjelenések háromszor-négyszer emlékezetesebbek voltak, mint a film előtti reklámok.

A kutatás a tetszésre is ráment, a válaszadók kétharmadának nagyon, míg egynegyedének tetszettek a kisfilmek. A Szonda Ipsos viszonyításképp megjegyzi, hogy a reklámok közül legkedveltebb sörös hirdetések a válaszadók egyharmadát tetszik nagyon. Persze voltak elutasítók, illetve olyanok, akik idegesítőnek, vagy felháborítónak tartották a filmvégi szponzori megjelenést, de ennek aránya kevesebb, mint a nézők egytizede.

Jó ötlet az álbaki?

A filmesek már most elgondolkodhatnak azon, hogy a támogatókat hogyan nyomják le a nézők torkán úgy, hogy az még örömöt is jelentsen fogyasztónak és így a reklámozónak egyaránt. Ugyanis a Valami Amerika 2 megoldása nemcsak hatékony volt, hanem a megkérdezettek nagy része szerint ötletes is, sőt a nézők háromnegyede szívesen látna hasonló megjelenést más filmek után is. Csupán minden hatodik mozilátogató mondta azt, hogy ő nem szeretné.

Herendi Gábor, a Valami Amerika rendezője szerint csak egy baj van ezzel a megoldással, kizárólag vígjátékoknál működik. Bár túl sok hazai vígjáték nincs, de érdekelne a véleményetek, hogy szerintetek el lehet még egyszer (kétszer, háromszor) sütni a filmvégi bakinak álcázott reklámokat?

(Aki emellett kíváncsi a rendezőre - aki fogorvosból lett filmes - az elolvashatja a vele készült beszélgetést itt.)

 

 

 

6 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://szivlapat.blog.hu/api/trackback/id/tr231024524

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Noda10 2009.03.25. 21:22:26

Nekem is tetszettek anno, és le voltam nyűgözve, mikor körbenéztem és láttam, hogy az emberek örömmel fogyasztják a reklámot :D amíg ezek ötletesek lesznek mindig lesz rájuk befogadókapacitás...

Nem vígjátékokban csak kimaradt jelenetekben tudom elképzelni a termékelhelyezést: mert ugye nem lehetnek szórakoztatóak a szpotok, egy filmbéli jelenet újbóli levetítése nem érdekel senkit, magyarán maradnak bizonyos pluszinformációkat tartalmazó részek, amikben előkelő szerep jut a szponzoti terméknek...

thing 2009.03.26. 15:58:57

Nem inkább reklámnak álcázott bakiparádé? ;-)

oeruelt · http://sargahaz.blog.hu/ 2009.03.27. 13:08:49

Én is élveztem a dolgot, gondoltam: valami új, szórakoztató, na ugye, hogy lehet reklámozni filmbe ágyazva is normálisan! No és úgy vélem, el is lehet sütni akárhányszor, ha lesz benne humor. Miért is ne? Tulajdonképpen a reklámokat sem utálnák annyira a fogyasztók, ha poénosak lennének.
Ezerszer inkább ez legyen a filmek végén, mint közben a meglengetett pizzás dobozok, meg a nagy bekanyarodások valamelyik pénzintézetbe!
De ha lehetne kérni még valamit valakitől, akinek fegyvere is van: lője le sorban azokat, akik a kertévék mindenféle riportjaiból kitakartatják a pólófeliratokat, meg kocsiemblémákat, meg bármit, ami márkajelzés. Ez egy agyrém!!

Sofokles · http://sofokles.blog.hu 2009.03.28. 00:41:36

Én arra lennék kíváncsi, hogy hogyan sikerült meggyőzni a szponzorokat, hogy ahelyett, hogy orrba-szájba az ő terméküket nyomnák a film közben, érjék be a film után levetített rövidke szpottal. Marketinges agy ilyet nem fogad be.

chimie · http://addict.blog.hu/tags/brief 2009.03.31. 11:34:41

sofokles: lehet, hogy a marketinges nem, de az okos marketinges igen :) (lásd noda 10 hozzászólását).

IMHO másodiknak, harmadiknak kijönni ugyanezzel már gagyi - és felesleges is. Lehetőség van még bőven...

(amúgy a hvg-ben is van cikk a témáról)
süti beállítások módosítása