A Valami Amerika 2 nézőinek többsége azt mondta, hogy tetszett a stáblista végén elsőre bakiparádénak tűnő reklám. Sokuk szerint más filmek után is jó lehet ehhez hasonló szponzori megjelenés. Szerintetek el lehet ezt sütni még egyszer?
A Szonda Ipsos kutatóinak felkeltette az érdeklődését az a szponzori megjelenés, amit a Valami Amerika 2 alkotói találtak ki - erről a Kreatív egyik cikke is beszámolt, hogy a támogatók az álbakiparádéban kaptak egy-egy snittet - és februárban kutatásba fogott.
Mit szóltak a nézők?
A piackutató szerint mozifilmek előtti reklámok megítélése nem nagyon tér el attól, amit a tévéreklámok felmérésekor szoktak tapasztalni, és ugyanez igaz a Valami Amerika 2 vetítése előtti reklámokra. Azonban a filmvégi stáblistás "bakikkal" más a helyzet, a nézők négyötöde meg tudott nevezni a támogatók közül legalább egyet. A válaszadók pedig közel azonos arányban emlékeztek spontán a legtöbb reklámozóra, a T-Mobile-ra, a Nokiára, az Allianzra, a RespirAktívra és a Szerencsejátékra. Az is kiderült, hogy a szponzorációs megjelenések háromszor-négyszer emlékezetesebbek voltak, mint a film előtti reklámok.
A kutatás a tetszésre is ráment, a válaszadók kétharmadának nagyon, míg egynegyedének tetszettek a kisfilmek. A Szonda Ipsos viszonyításképp megjegyzi, hogy a reklámok közül legkedveltebb sörös hirdetések a válaszadók egyharmadát tetszik nagyon. Persze voltak elutasítók, illetve olyanok, akik idegesítőnek, vagy felháborítónak tartották a filmvégi szponzori megjelenést, de ennek aránya kevesebb, mint a nézők egytizede.
Jó ötlet az álbaki?
A filmesek már most elgondolkodhatnak azon, hogy a támogatókat hogyan nyomják le a nézők torkán úgy, hogy az még örömöt is jelentsen fogyasztónak és így a reklámozónak egyaránt. Ugyanis a Valami Amerika 2 megoldása nemcsak hatékony volt, hanem a megkérdezettek nagy része szerint ötletes is, sőt a nézők háromnegyede szívesen látna hasonló megjelenést más filmek után is. Csupán minden hatodik mozilátogató mondta azt, hogy ő nem szeretné.
Herendi Gábor, a Valami Amerika rendezője szerint csak egy baj van ezzel a megoldással, kizárólag vígjátékoknál működik. Bár túl sok hazai vígjáték nincs, de érdekelne a véleményetek, hogy szerintetek el lehet még egyszer (kétszer, háromszor) sütni a filmvégi bakinak álcázott reklámokat?
(Aki emellett kíváncsi a rendezőre - aki fogorvosból lett filmes - az elolvashatja a vele készült beszélgetést itt.)