Ha már ennyire bennevagyunk az EP-választási kampány lázában, és megtudtuk azt is, hogy Áder János még mindig nem beszél angolul, akkor itt az idő a nyelviskolák háza táján körülnézni. A hamburgi kreatívigazgató és animációs filmrendező Andreas Pohl és ügynöksége, az Optix az Inlingua nyelviskolának készített mostanság egy nagyon jó kis animációt egy betűkből álló, háborús világról, ami igazán szép, kár, hogy a zárósor elrontja. "Overcome barriers to new markets" - mondja ugyanis, ami teljesen megöli a film addigi emelkedettségét. Rohansz egy számodra érthetetlen gazdasági szavakból álló bábeli zűrzavarban, ahol lőnek, bombáznak, robbantanak, minden szó akadállyá válik (és ellenséggé?), aztán amikor minden kipusztult, akkor kiderül, hogy baszki, itt nem lesz biznisz, nem lesz lóvé, nincs piac. Ja jó, azt hittem, belehalok.
De ha már Áder nyelvtudását emlegettem, itt egy két évvel ezelőtti Inlingua reklám is, amelyben egy duplacsavarral éppen egy Cannes Lions-nyertes reklámügynökség, a Jung von Matt példáján keresztül tudjuk meg, milyen ciki, ha valaki rosszul bírja az angol nyelvet.