HTML

Partnerünk

Kreatív Online hírek

Friss hozzászólások

Cannes 2009: Menjetek szépen haza!

2009.06.22. 18:38 lausekesther

Bob Garfield - ahogy minden évben - idén is erős megjegyzéseket fűzött a cannes-i reklámfesztiválhoz - és megtette a maga jóslatait is. A cinizmus megmaradt, csakhogy ezúttal éppen az ellenkező oldalról kapja a pofonokat a világ reklámszakmája, mint tavaly. Az eddigi "éves tobzódás, még nagyobb partik, még több résztvevő, még több nevezés" most 180 fokos fordulatot vett, és Garfield felteszi a kérdést: a szakma ilyen pocsék állapotában mit is akarunk Cannes-ban ünnepelni?

Garfield szerint csapnivalóak a nevezett munkák, a film kategória meghalt, és nem csak recesszióról van szó, hanem az egész növekvő irrelevanciájáról. Azért persze a jóslatait idén is megteszi. Ahogy ezt Cannes mindig is bizonyította, a legjobb ötleteknek kevés közük van a reklámhoz, úgyhogy most is ilyesmik számíthatnak oroszlánokra. Például a Queenslandi turisztikai hivatal "The best job in the world" kampánya, ami szerintem nincs ország a világon, ahova nem jutott el - én magam talán a Blikkben olvastam először :) - aztán a "Hope store" a Vöröskeresztnek a lisszaboni Leo Burnettől, ugyanúgy tőlük az Ephemeral Museum Diageo Pampero rum márkájának, a  Fiat Eco-Drive kampánya, ami lehetővé teszi, hogy az autóhasználat különböző adataiból elemezhető legyen a környezetszennyezés mértéke, a Doritos Hotel 626-ja San Franciscoból vagy a fantasztikus látványt nyújtó Carousel videó a Philipsnek, a legakciódúsabb bankrablásról egyetlen mozdulat nélkül. Esélyes lehet még Garfield szerint a T-Mobile liverpooli Pinkes flashmobja és az Obama for America újmédia-kampány - ami szerintem külön azért érdekes, mert ugye politikai kampányról van szó. 

Na de ne csigázzuk tovább a kíváncsiságot, lássuk, ki a legeslegesélyesebb a nagy megmondóember szerint: ha jelölték volna önmagában Will.i.am Obamának dedikált Yes We Can zenevideóját, akkor nem, de mivel nem jelölték, ezért Garfield szerint egyértelműen a Burger Kingnek készített Facebook-os kampány (töröld tíz barátodat és kapsz egy új Whoppert) meg a Whopper Virgin jöhet csak szóba, amikoris a gyorséttermet sosem látott természeti népekhez vitték el a whoppert kipróbálni - mindkettő Alex Bogusky ügynökségének a műve.

"Adjatok oda minden díjat a Crispin Porter Boguskynak hétfőn, aztán küldjetek mindenkit a reptérre. Aranyat, ezüstöt, titániumot, plutoniumot, bármit" - mondja erre Bob Garfield. Ennyi. Menjetek haza. (Mi azért se megyünk.)

UPDATE: A Leo Burnett is minden évben erőrejelez, itt a portugál - egyébként komoly díjözön-esélyes - irodából a lista (ugyan portugálul, de a munkák és ügynökségek nevei ettől még tökéletesen érthetőek).

2 komment

Címkék: jóslatok cannes 2009 bob garfield

A bejegyzés trackback címe:

https://szivlapat.blog.hu/api/trackback/id/tr1001201042

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

onlyzerosandones 2009.06.23. 12:33:04

"sosem látott természeti népek"

Mármint a románok, például? :)

lausekesther 2009.06.23. 14:21:44

@onlyzerosandones: a koncepció a "szüzesség", aminek pontos kitételeit ugye a Miamiban székelő Boguskyék állapították meg. Sztem ez mindent megmagyaráz.