Aki szereti a profin kivitelezett, aprólékosan kidolgozott ál-valóságokban játszódó és arról szóló történeteket, az olyanokat, mint mondjuk a Truman Show vagy akár a Mátrix, annak biztos bejön a Barclays bank legújabb reklámszpotja.
A film ráadásul nem csak hogy felhasználja - és igényesen használja fel - ezt az alapötletet, de nagyon ügyesen illeszti az alapvető üzenetéhez: válságban, amikor a pénzügyi világban minden olyan bizonytalan, van egy biztos, stabil pont. Bank on substance - ahogy a szlogenük is mondja. Az alapgondolat elég közhelyes, nem kellett hozzá sokat gondolkodni, de talán éppen ettől olyan jó: egyértelmű, mindenki által jól ismert, aktuális problémák (válság, pénzügyi bizonytalanság), egyértelmű, pofonegyszerű válasz (stabilitás). Külön erősíti az üzenet hitelességét, hogy a Barclays idén növelte a nyereségét, mégpedig azáltal, hogy az elsőként összeomló, és ezzel a válsághullámot elindító Lehmann Brothers amerikai érdekeltségeinek maradványait felvásárolta. Ezzel tulajdonképpen már profitált is a válságból.
A szpotot a San Francisco-i Venables Bell & Partners készítette, további recesszió ihlette reklámokat például itt láthattok.