HTML

Partnerünk

Kreatív Online hírek

Friss hozzászólások

Ezt hozzák a friss diplomás képzősök

2009.07.13. 19:20 batorfya

Már persze ami a reklámgrafikai felhasználhatóságot jelenti, vagy éppen a dizájnelemeket. A többiről meg nemcsak azért nem írunk, mert nem érdemlik meg (örüljenek, hogy nem), hanem mert itt mégis mit keresne egy szocreál, vagy éppen a római iskola modorában festő fiatal magyar képzőművész? A Magyar Képzőművészeti Egyetem végzőseinek diplomamunkáiból válogatunk.

Gulyás Boglárka Katalin - Rubesh Custom Board

Antók Krisztián - Arculat a Magyar Mezőgazdasági Múzeum számára

Hefelle Glória - Wizz Air arculat

Pintér János - Hotel Budapest arculat

Tatai Tibor - Planina borház arculat

Marics Attila - Danubius Hotels Arena arculatterv

Schlaffer Andrea - 2010 FIFA WORLD CUP South Africa arculat

Bacskay Donát - Plakátsorozat a Magyar Mezőgazdasági Múzeum állandó kiállításához

kiemelkedően szép munka ez

52 komment

Címkék: reklám plakát arculat képző diploma09

A bejegyzés trackback címe:

https://szivlapat.blog.hu/api/trackback/id/tr551244374

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

zsombor 2009.07.14. 12:04:30

a boros és a mezőgazdász kibaszott jó

batorfya 2009.07.14. 12:08:48

A borházas hozsannát kifelejtettem. az is tényleg szuper.

apajelölt · http://apaleszek.blog.hu/ 2009.07.14. 12:58:08

Bacskay odaver! Baromi igényes plakátok.
Respekt!

Santer 2009.07.14. 13:07:15

Bizony, nagyonjó a Bocskay

. kirill . 2009.07.14. 13:11:35

a marhás plakátsorozatban tényleg van ötlet, az összes többi viszont egyszerűen a jelenlegi mainstream design. naprakész, divatos. többre számítottam volna, ha már egyetem meg minden. :(

Stupidella 2009.07.14. 13:23:17

Nagyon jók! A legjobban Tatai Tibor, Bacskay Donát és Pintér János munkája tetszik.

lazlo85 2009.07.14. 13:29:49

nekem 1ikse teccik..

Mixer 2009.07.14. 13:32:30

Bacskay Donát
Tatai Tibor
Marics Attila

ebben a sorrendben

Bacskay nagyon jó, gratulálok,tehetségesel

kyanzes (törölt) 2009.07.14. 13:44:44

A legelsővel kapcsolatosan: a hajam égnek áll tőle, tipikusan olyan cucc, amitől nem érzem jól magam.

Danubius: jópofa, először azt hittem, valami új Microsoftos szoftvercsomagról van szó.

Jegyek: hát elég kicsi a kép

Jó, hát a Bocskay féle poszterek eléggé lenullázzák a többit, mondhatni annihilálják az óvatlan próbálkozókat, de talán ki lehet jelenteni, hogy stílusban is eltérnek, így talán kevésbé fájó pont a készítők számára. Nyílván hasonlóan szar lehetett másodiknak lenni Schumacher mögött :)

Lescol 2009.07.14. 13:58:14

Van közük egy kettő ami tényleg művészi és igen odaver, de a többit bottal kellene elzavarni, kutyapórázt.. nem diplomát a kezébe adni..

TheSnakepit 2009.07.14. 14:15:57

Egy-két kivételtől eltekintve, én csodálkozom, hogy ezek diplomamunkák.

nick: 2009.07.14. 14:19:53

elmennek, de ezért nem biztos, hogy ennyit kellett volna suliba járni...

borovi 2009.07.14. 14:27:30

Én a legötletesebbnek Bacskay Donát háziállatos plakátját tartom. A másik három plakátjai is hangulatos. A többi végzős munkái bizony nem tetszenek.

fakof 2009.07.14. 14:29:15

jaja, a Bacskay azzal a jóképű deszkavalagú tehénnel, a hordó-fürtjeivel az szép is meg ötletes is. A többit láttam már valahol istenbiza.

fakof 2009.07.14. 14:33:16

de az agancsokkal is sokat bíbelődhetett amíg ennyire összegabalyodtak neki ilyen szarvasfő formára

mooncat · http://rajzoltam.blog.hu 2009.07.14. 14:35:32

az utolsó zseniális!
meg a boros tetszik még, a többi tucatmeló sztem is.

a_tom 2009.07.14. 15:04:12

A legutolsó szőlőfürtös zseniális, a többi nem igazán jött be, többnyire nem is az én stílusom. A legfurcsább a Mezőgazdasági Múzeum-os kávéscsészés dolog... Megnéztem közelebbről valami kávézó van ott, de akkor is jobban illene valami "mezőgazdaságosabb" vagy "dizájnosabb" kép oda.

nlm 2009.07.14. 15:08:25

azért ez az anyagmennyiség nem teljes, hiányzik még jópár anyag, amik nem szocreálok, például Deák Anna munkája sem az, és Böhm Gergőében is vannak jó ötletek, ez így nem teljes...

batorfya 2009.07.14. 15:15:23

@nlm: mint olvashattad, a válogatás kritériuma a reklámgrafikában, dizájnban való felhasználhatóság volt, és nem a képzőművészetileg "jó" munkák szemezgetése. Amúgy engem sem Böhm Pókládája, sem Deák Platónja nem vágott földhöz, igaz, a most ismertetett munkák közül is csak a Bacskayét tartom kiemelkedően jónak.

Itt a többi plakátterve Bacskaynak:
portrekarikatura.hu/plakatok.html

nlm 2009.07.14. 15:28:53

Megértem, hogy egy válogatás mindig szubjektív, csak nem tudom, hogy a válogatást miből csináltad, mert az mke oldalán van 2-3 nézőkép, ami nem túl sokat sejtet a munkákról, de ha elmentél és megnézted őket akkor láthattad, hogy például az általam említettekben is van jócskán ötlet. Például a Gergőénél a könyvből kivágott lyuk a szemüreg, ami által a könyv maga egy maszkká válik, dizájn szempontból egyáltalán nem rossz, rengeteg reklámkampány eleme, hogy különböző módokon bevonja, vagy a reklám részévé tegye a nézőt/vevőt. Ez például olyan, amit ha ott voltál, láttad, ha a neten látod, egyáltalán nem biztos, hogy olyan egyértelmű.

periplaneta plumbum · http://atomgomba.blog.hu 2009.07.14. 15:29:47

nagyon szép az a kombájnos vagy milyenes plakát

batorfya 2009.07.14. 15:35:43

@nlm: A válogatást természetesen az MKE honlapja alapján, de történetesen voltam a Diploma09-en is. Oké, ha az a cél, hogy a Böhm Gergőét is betoljuk ide, nekem nincs ellenvetésem. Ettől függetlenül más arculattervek sem kerültek be ide. Amúgy tartom magam ahhoz az állításomhoz is, hogy a friss diplomások jelenlegi munkái egy-két üdítő kivételtől eltekintve utánérzések, másolatok, vagy egészen megmagyarázhatatlanul rosszak.

nlm 2009.07.14. 15:49:48

@batorfya: Nem akarom megcáfolni az állításodat, meg nem akarom senki melóját betolni, csak azt mondom, hogy az MKE sem feltéltenül a legmegfelelőbb módon reprezentálja a munkákat, és (tegyük fel) sok plusz érték elveszhet.

TonyCaviar 2009.07.14. 17:26:03

Ezt nem igazán értem. Ez itt csupa iparművészetis munka. Vagy most már a képzőn is van csomagolás, meg efféle szakok? hogy van ez?

batorfya 2009.07.14. 17:33:02

@TonyCaviar: van grafikusművész, alkalmazott látványtervezés képzés is.

Mária 2009.07.14. 17:50:07

A Hotel Budapest terv a TV2 egykori logójának a feldolgozása, alatta meg a Planina borháznak készített terv a hatvanas évekbeli szívószálas kislány utánérzése a rostos barackleves üvegekről.

A Wizz Air-nél az Eiffel torony mit keres egy klasszicista bérház tetején?

A plakátsorozaton a bika olyan, mintha éppen a sivatagban oszlana, miközben csonttá szárad. Egyébként is, miért nem egy rackajuh, vagy egy karakteres ősi magyar háziállat van a rajzon, miért a texasi longhorn erős rövidülésben?

A többi terv is legfeljebb erős közepest érdemelne szerintem :)

batorfya 2009.07.14. 17:59:17

@Mária:

A longhorn: www.bbc.co.uk/tyne/content/images/2006/09/19/texas_longhorn_470x312.jpg

Amit látsz, az egy szürkemarha.

de dobd már be ide, szerinted mi a menő arrafelé, mi kapna ötöst.

Mária 2009.07.14. 18:09:05

@batorfya:

Ne legyél ennyire fölényes, tudom, mit beszélek, van valahol a szekrény aljában egy képzőművész diplomám :)

Stupidella 2009.07.14. 21:26:18

@Mária: dobd fel vhova a diplomamunkád, hadd kritizáljuk.

Mária 2009.07.14. 22:15:00

@Stupidella:

fent van az iwiw adatlapomon :)

batorfya 2009.07.15. 09:06:59

@Mária: És? Tőlem lehetnél karosszéria-lakatos is, de még mindig nem tudom, hogy akkor ma aktuálisan szerinted mi a jó? Egy ilyen jellegű kérdésre az ember nem a hitelességét bizonygató papírost lobogtatva felel, hanem példákkal. Mellesleg önmagában egy képzőművészeti diploma nem az ember ízléséről vagy tájékozottságáról árulkodik, hanem csak a képzettségéről. Megkapta, ennyi, édeskevés.

Mária 2009.07.15. 09:12:55

@batorfya:

A stílusod kritikán aluli. Most is és az előző hozzászólásodban is.

Komolyan gondolod, hogy választ várhatsz tőlem ebben a stílusban feltéve a kérdéseidet?

periplaneta plumbum · http://atomgomba.blog.hu 2009.07.15. 09:13:49

@batorfya: lehet van karosszérialakatos papírja is.
amúgy ezek akárhogy is nézjük, szubjektív dolgok.
nekem is volt olyan esztétika tanárom egy valamilyen iskolában, aki meg tudta különböztetni az értéket a hulladéktól. gondolom az összes meg tudja, node akkoris kérem szépen.

batorfya 2009.07.15. 09:20:13

@Mária: Könyörgöm, Mária, ne csináld már. Kíváncsi vagyok arra, hogy szerinted jelen pillanatban mi kaphatna ötöst. Ez nem olyan körmönfont kérdés, hogy ne lehetne példákkal válaszolni. Írd akkor azt, hogy nem akarsz vagy nem tudsz válaszolni, vagy ne írj semmit se.

Stupidella 2009.07.15. 09:43:26

@Mária: ha arra a vörös izére (nem degradálom, csak nem tudom, mi az) gondolsz, akkor az meg nekem nem jön be. Ráadásul kicsit más kategória, mint a poszt témája.

Én is várom, hogy ha ezek a munkák nem, akkor mik lennének szerinted elismerendőek? Ne a kérdező stílusába kössél bele, hanem érdemi választ adj.

(mellesleg lobogtathatnám én is a papírjaimat, de nem azzal bizonyítgatom a jóízlésem, az vagy van, vagy nincs)

phaidros 2009.07.15. 09:51:50

@Mária, ez engem is érdekelne. A Konzin is feszt feljön érv helyett, hogy ezt meg azt a könyvet olvasd el, és az illető ezzel letudta az érvelést. Ennél csak az a jobb, ha állandóan a saját könyvét hozza fel, mint pl. Békés Márton. Ez nem érv. Erre a felvetésre pedig azt válaszolni, hogy "a stilusod kritikán aluli", Bedével szólva NEM MENŐ. Még akkor sem, ha azt hiszed. Érveid vannak?

phaidros 2009.07.15. 09:52:49

@periplaneta plumbum: mellesleg itt mind nickek vagyunk. Bárki mondhat bármit, szóval jobb lenne, ha maradnánk az érvek talaján.

periplaneta plumbum · http://atomgomba.blog.hu 2009.07.15. 09:58:03

@phaidros: nekem az az érvem a kombájnos plakát mellett, hogy szép. jó helyen van minden, meg különösen tetszik, hogy a talajt jelzik azok a csíkok. ezzel kitölti a teret a papíron. szerintem ennyivel jobb, mint a többi és nekem ennyi kell.
most érveltem bután, de érveltem .]

Mária 2009.07.15. 12:19:30

@phaidros:

Az érveimet fentebb írtam,az első hozzászólásomban :)

Persze tudom, hogy érzelmekkel szemben lehetetlen bárkit is észérvekkel meggyőzni.

RMP 2009.07.15. 13:45:09

Tatai Tibor boros munkái, néhány továbbival:
www.pecsiborozo.hu/blog/a_mohacsi_kesz

batorfya 2009.07.15. 16:46:28

@raddi: köszi, tényleg jók a plakátok is.

@Mária: Nézd, Mária. Direkt nem akartam belemenni, mert rájössz, hogy belesétálsz a saját magad állította csapdába. Utánérzésekről beszélsz, arról, hogy valaki már valamilyen elemet "kitalált" előtte, a mostaniak pedig csak feldolgoznak, lopnak, felhasználnak, stb... Elnézve a pécsi köztéri objektedet a következő nevek ugrottak be: Mark di Suvero, Lyman Kipp, geometrikus absztrakció, Dunaújváros. Egyes képeidről meg egyből Vajda Lajos jutott eszembe. Egy képzőművésznek kell magyarázni a 21. században, hogy "eredeti mű" nincsen? Újszerű akkor lesz valami, ha a korábban megalkotott részekből valaki egy új minőséget állít elő, neved ezt utalásnak, allúziónak, samplingnek, ahogy tetszik. Kettős mércét használsz, hiszen a korábban már felhasznált elemek újrahasznosítását másoknál - igen erős belemagyarázással - te közepesnek minősítesz, de a te munkáiddal kapcsolatban ugyanezt az igényt már nem támasztod. Az érved a fentiek értelmében gyenge.

Mária 2009.07.15. 16:55:37

@batorfya:

Nem tudsz leszorítani :)

Nem véletlen, hogy azt írtam fentebb, hogy a képzőművész diplomám a szekrény aljában van valahol :)

Nem gyakorlom ugyanis a szakmát, pontosan azért, mert már tizenévvel ezelőtt elegem lett abból, hogy a mindenkori "mesterek" ahelyett, hogy kihoznák a tanítványaikból a tehetséget, ami bennük van, az egekig magasztalják a fiatalokat a legbanálisabb megoldások okán is.

Ez nem helyes dolog.

Tizenévvel ezelőtt sem volt az és most sem az. A fiataloknak tudniuk kell elhelyezni a saját aktuális teljesítményüket valamilyen relációban.

És nem korrekt a mesterek részéről a gyerekeket agyondicsérni csak azért, mert akkor nyugton maradnak, örülnek és nem hozzák ki magukból a még jobbat, ami esetleg be is árnyékolhatná a mesterek nagyságát.

Persze a mesterek nem változnak. Tizenév alatt meg pláne nem változnak.

Máskülönben nem jöhettek volna létre a fentebb látható diplomamunkák.

batorfya 2009.07.15. 17:51:23

@Mária:

Látod, az a baj, hogy azt hiszed, én le akarlak szorítani. Ez nem verseny.

Fogalmam sincs, mit gondol Kőnig Frigyes, Körösényi Tamás, Peternák Miklós vagy mondjuk Beke László a jelenlegi friss diplomásokról. Ha fentebb visszaolvasod, én sem írtam olyat, hogy hú, ezek világszínvonalú munkák. Annyit azonban megengedek magamnak, hogy azt állítsam, hogy a diplomamunkák közül ezek érdemeltek valamiféle bemutatást itt, a többi műfaji vagy minőségi okokból ide nem fért be. Nem állítottam, hogy ezek a munkák világszínvonalúak lennének, egyre mondtam, hogy kiemelkedőnek tartom, és egyre azt, hogy pofás.

Amikor arra kértelek, hogy mutass nekem olyan alkotásokat, amiket te ma jónak tartasz, akkor csak a kíváncsiság vezérelt. Tényleg érdekelt volna.

Annak, hogy ilyen - és itt be nem mutatott - munkák jöhetnek létre, nagyon sok oka van. Én is gondolkodtam azon, hogy mik lehetnek ezek az okok. Lehetséges, hogy az egyik az, amit te említettél. Bennem olyan gondolatok merültek fel, hogy tájékozatlanság, vizuális és művészettörténeti műveletlenség, de mi van akkor, ha valakik ténylegesen csak a pastiche kedvéért festenek szocreál, vagy római iskolás modorban? Mi van akkor, ha valaki tisztelete jeléül utal mondjuk Malevicsre? Mivel ezt nem tudtam eldönteni, ezért nem is mentem nagyon bele.

Marr 2009.07.15. 21:20:44

Ha nem lenne ott a végén Bacskay, azt hinném, hogy ez egy vicc.

egygrafikus 2009.07.16. 15:14:09

Én mondanék egy - lehetséges - okot arra, miért is jöhetnek létre ilyen (és még ilyenebb) munkák. Amikor én a képzôre jártam (80-as évek legeleje), a komplett évfolyam (szobrászrestaurátortól festôig) 24 emberbôl állt, szakmánként 3-5, de ma csak tervezôgrafikára kb. 30 ember jár évfolyamonként... Nem hiszem el, hogy van ennyi kiemelkedôen tehetséges ember évrôl évre (és akkor az iparról, a visartról, sopronról stb még nem is beszéltünk). Ennyi emberrel nem tudnak a tanárok személyre szabottan foglalkozni, jó ha a nevüket megtanulják... Persze értem, kell a fejkvóta az egyetemeknek, ezért egyre több embert vesznek fel, csakhogy közben hígul az anyag, egyre romlik az oktatás színvonala és ez nem csak a képzôre igaz.

chimie · http://addict.blog.hu/tags/brief 2009.07.19. 23:59:08

Ha a valós életben látnám ezeket a hirdetéseket / arculatokat, a borokra felfigyelnék, a többire nem nagyon.

A múzeumi plakátok valamilyen szinten tetszenek, de nekem azt sugallják, hogy rendkívül unalmas kiállításokra számíthatok.

Az mke.hu oldal meg (gondoltam belekukkantok mélyebben) egyszerűen fájdalmas.

nemén 2009.07.21. 10:29:27

@Mária:
Ebben van némi igazság, de...egész bátran el lehetett volna jönni a védésre, és ott a szemükbe mondani.... feltenni a kérdéseket, hogy miért olyan az ami nem olyan,...amit ugye elvárnánk!!! Aki nem látja milyen harcok folynak a jelenlegi rendszer megváltoztatására, az óvatosan mondja az IGAZAT, és csak gondolkozzon el azon, hogy ő vajon tett e valamit annak érdekében, hogy a felfogás, a mesterek módszerei némileg változzanak, vagy AKKOR IS csak szidalmakra futotta, és már a saját diplomáját sem becsüle/becsüli annyira, hogy a figyelmünkbe ajánlja, mint követendő példát.

Bacskay munkája mindent visz, de ez mindig is így volt. Van amit én sem emeltem volna ide be, más amit inkább - Böhm Gergő, Tatai munkáiban ott van az erő.

Még egy tanulság:
A diplomamunkák nem a funkcionalizmus jegyében készültek, de azt mégsem szem elől tévesztve. A legtöbb hazai meló emiatt vérzik el, hogy az ötlet elé veszik a funkciót.

opotep! · http://opotep.blogspot.com/ 2009.08.12. 23:03:26

ELKÉPESZTŐ!!

Egy ilyen silány színvonal egy huszadrangú szakközépben sem férne el, nemhogy az MKE-n!
Böhm, Tatai, és Bacskay oké, rendben. De a többinek mi a francnak adnak diplomát? Szégyen, hogy ilyen null tehetségeket felvesznek, és öt év alatt ezt tudják kinyögni magukból...
Ezek az emberek nem néznek szét a neten, hogy hol tart a szakma?
süti beállítások módosítása