Már csak a blogunk home-made dizájnjának főszereplője miatt sem hagyhatjuk szó nélkül a Richter új termékének reklámfilmjét, hiszen itt van ő újra, a férfiak férfija, a "ma már betiltott vadnyugati hős archetípusa" - ahogy a Richter nevén nem nevezve megnevezi Marlboro Mant! Újra itt van ő, a reklámhősök ikonikus alakja, akinek egy szót sem kell szólnia, máris tudjuk miről van szó, mit akar nekünk eladni. Vagy mégse?
Ebben a filmben hősünknek ugyanis esze ágában sincs rágyújtani, vagyis valamit eltaposott ugyan, de aztán nem a jól megszokott piros dobozt, hanem valami fura gyógyszerszerűséget vesz ki laza mozdulattal inge zsebéből. C vitaminos étrendkiegészítő dohányosok számára - ez az. És akkor most minden Marlboro Man rajongó rohanni fog a gyógyszertárba? Azért mert csökkenti a dohányzás ártalmait? Meg egyáltalán milyen ártalmakat csökkent? Sőt: segíti a semlegesítését. Meg támogatja a szervezet egészséges működését.
Hogy Zsombor kollegánk kérdéseit soroljam: Szebb lesz a bőröm? Tisztább a tüdőm? Feljebb megyek a negyedikre? Később kapok tüdőrákot? Vagy nem kapok? Vagy elmulasztja, ha már van? Mit csinál a dolog? Az nem ígéret, hogy C vitamin meg szójalecitin.
Persze tény és való, hogy nincs könnyű dolguk a készítőknek, amikor a dohányra és gyógyhatású termékekre (is) vonatkozó reklámtörvény ilyen szigorú, és szinte semmit nem mondhatnak ki.