HTML

Partnerünk

Kreatív Online hírek

Friss hozzászólások

Reklámkonferencia: X, Y, Z lett a fogyasztóból

2009.09.23. 12:58 molnark

„Egy ideje tudjuk, hogy technológiai forradalom zajlik, a fogyasztók maguk is kreatorrá válnak, ráadásul őket individualizálta a globalizáció és már nem is fogyasztók, hanem X, Y, Z nevű emberek. Megszűnőben van az az értéklánc amiben működtünk. Tudjuk, hogy ez így van, csak éppen a marketing nincs erre berendezkedve” – mondta Gulyás János, az Ipsos vezérigazgatója.

Gulyás a tegnapi zombis kép után ma háborús metafórával élt, a sötétben gépelt félszavak alapján ezzel: 

Egyre tökéletesebb eszközökkel a világ legnagyobb hadserege le tud győzni bármilyen haderőt. Csak már nem egy hadsereg van, hanem gerillák, akik, ha leteszik a fegyvert, pásztorok. A reklámipar generálisai klasszikus hideg és melegháború idején szocializálódtak. A hidegháború hadiipari lobbija (médiacégek) erős, pedig az adófizetők közül sokan úgy vélik, hogy nem ez a megközelítés hozza el a győzelmet.

A jó hír szerinte az, hogy a termelőknek, szolgáltatóknak jobban kellenek majd azok, akik össze tudják kapcsolni őket az emberekkel. Tehát szükség lesz ügynökségekre, de nem azokra amilyenek ma vannak. 
 

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://szivlapat.blog.hu/api/trackback/id/tr771401617

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Szabó Patrícia 2009.09.23. 13:52:05

nos, az ilyen megfogalmazások sem segítenek ebben a zombiháborúban, a gerillapásztorok és a hidegmeleg generálisok bevonásával.

szerintem nem háború folyik, illetve nem annak kellene, hanem béketárgyalásoknak inkább. a reklámok és a fogyasztók között.
érdekes ember lehet ez a Gulyás, biztos sokan kajálják, amiket mondott, "tátott szájjal" figyelhették őt is, de én pont az ellenkezőjét vallom annak, amit ő állít, ebben a kivonatban legalábbis. béke és egyetértés. nem leigázás generálisokkal, meg hadiipari lobbival, hanem békekövetek, szerethető üzenetekkel, és őszinte megfogalmazással. természetesen igénybe véve és felvonultatva mindent, ami új, és jobb, mint a régi. háború?
szerintem (vagy félreétettem valamit?)

SueSue · http://twitter.com/Sue__sue 2009.09.23. 22:08:29

@bulgakov: nyilvánvaló, hogy a médiaeszközök közötti árspirálból alakuló örvénybe sokan bele fognak fulladni akkor talán újrakalibrálja magát a reklámpiac
süti beállítások módosítása