„Egy ideje tudjuk, hogy technológiai forradalom zajlik, a fogyasztók maguk is kreatorrá válnak, ráadásul őket individualizálta a globalizáció és már nem is fogyasztók, hanem X, Y, Z nevű emberek. Megszűnőben van az az értéklánc amiben működtünk. Tudjuk, hogy ez így van, csak éppen a marketing nincs erre berendezkedve” – mondta Gulyás János, az Ipsos vezérigazgatója.
Gulyás a tegnapi zombis kép után ma háborús metafórával élt, a sötétben gépelt félszavak alapján ezzel:
Egyre tökéletesebb eszközökkel a világ legnagyobb hadserege le tud győzni bármilyen haderőt. Csak már nem egy hadsereg van, hanem gerillák, akik, ha leteszik a fegyvert, pásztorok. A reklámipar generálisai klasszikus hideg és melegháború idején szocializálódtak. A hidegháború hadiipari lobbija (médiacégek) erős, pedig az adófizetők közül sokan úgy vélik, hogy nem ez a megközelítés hozza el a győzelmet.
A jó hír szerinte az, hogy a termelőknek, szolgáltatóknak jobban kellenek majd azok, akik össze tudják kapcsolni őket az emberekkel. Tehát szükség lesz ügynökségekre, de nem azokra amilyenek ma vannak.