HTML

Partnerünk

Kreatív Online hírek

Friss hozzászólások

Bankos Terka: új szint a kínosságban

2009.09.29. 15:30 zsombor

Az egyetlen magyarázat erre az Erste-vírusszpotra, ha egy velejéig gonosz konkurens csinálta, és utána valahogy még fel is töltött dolgokat az erste.hu/fiatalsag (te édes jó istenem) microsite-ra. Nem megyünk bele, olcsó volna – kakukktojásként van benne két remek másodperc, a többi hihetetlen.

via mosoda

158 komment

Címkék: kínos

A bejegyzés trackback címe:

https://szivlapat.blog.hu/api/trackback/id/tr141415771

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

AvgDvl 2009.09.29. 17:51:55

Szerintem király, rosszabbra számítottam.

sally hoffman 2009.09.29. 18:05:08

van, h nem értek egyet a pál zsomborral, de most TELJESEN

cousin333 · http://magyaropera.blog.hu 2009.09.29. 18:28:55

Azért a "Mondd meg Ödönnek!" szövegnél sokkal jobb. És azt még a TV-ben is adták...

félemelet 2009.09.29. 18:56:34

Hogy reklámnak milyen, azt nem vagyok hivatott megállapítani. De hogy a nő egész kellemesen kettyós, és jó dolog nézni, az biztos...

leon, a proli 2009.09.29. 19:03:54

kicsi kamat, kicsi tánc

Gery.Greyhound · http://greyhound.blog.hu 2009.09.29. 20:01:00

@Joe-ból is megárt a shock !!!: 3 év múlva senki nem fog emlékezni Terkára. Csak az Erste, mint brand marad meg. Szerintem.

Egyébként az Erste azzal, hogy ilyen szar reklámot csinált (szerintem tudatosan), index címlapon hirdet tök ingyen. Mennyibe fájna ez, ha fizetett hirdetésként futna a blogajánló hasáb közepén? Aztán még kimegy Napiszarra, Puruttyára meg mittudomén hova, és máris megvan akkora nézettség, mint ha az RTL klub adná főműsoridőben súlyos milliókért. A vírusvideónak épp az a funkciója, hogy terjedjen, mindegy mivel éri ezt el. Ez a videó pedig ezt teljesíti. Nyilvánvalóan megvan a presztízsveszteség kockázata (lásd "fúj ez milyen szar, én biztos hogy holnap megszüntetem az Erste bankszámlámat" típusú kommentek) úgyhogy nagy bátorság kell ahhoz, hogy valaki bevállaljon egy ilyet, ezért gratula az Erste banknak hogy meg merte tenni.

Terkát pedig szívesen felhívnám pénteken, munkaidő után, aztán majd meglátjuk hogy igényelek-e bankkártyát nála :))

112233445566778899 (törölt) 2009.09.29. 20:04:09

Nem vicces. De legalább nincsenek benne állatorvosok meg dagadt állatápolónők. Az volt mindennek a legalja. Na és persze a táncitáncikategóriás másik bank, a nevére nem emlékszem.

Gilderoy 2009.09.29. 20:13:14

33 másodpercig nem volt az a tutijó 2 másodperc, de tovább nem bírtam.

flea 2009.09.29. 20:20:23

OMG ROTFLMAOPIMP
Ilyet ritkán mondok, köszönöm, Erste!
3 éve boldogan jöttem el, és semmi, még ez sem erősíthet meg még jobban abban, hogy eszemben se legyen visszamenni. ;)

(A "nem vagyunk nyitva, péntek van" tényleg jó, de akkor már rég mindegy...)

plc3 (törölt) 2009.09.29. 20:31:56

Lehet, hogy hülye vagyok?! De ez mitől Erste? Sem a szövegben sem pedig a videón nem találkoztam az Erste nevével.

lOc (a pasztafáriánus) 2009.09.29. 20:40:44

Ez olyan tipikus "az én pofámról ég a bőr" helyzet/jelenet/reklám.

Azért blokkolnám! :)

mea 2009.09.29. 20:46:29

ez nem véletlenül vmi bankos tréningen készült "házi" videó? Biztos, hogy erre emberek hosszasan és tudatosan készültek és forgatókönyvet írtak és megbeszéltek és rákészültek és castingoltak és stylistoltak és stb stb stb... ????

flea 2009.09.29. 21:06:53

@plc3: és a postban a link, ahová fel van töltve?

Amálka666 2009.09.29. 21:19:32

Ez a reklám hűen tükrözi, milyen, ha az irodakukacok jópofák akarnak lenni. :D

darnmarquee 2009.09.29. 21:32:19

én a szívásos poénon is nagyon jót nevettem, az nekem hiteles volt. pont így neveti el magát az ember a saját hülye poénjain, amikor beszívott.

Savage Sentimental & The Cool Breeze Foundation · http://lettreindividuelle.blog.hu/ 2009.09.29. 21:41:02

Első kattra nem hittem el, másodikra már majdnem, most pedig kamillás vattával borogatom az agyam.

Bár ha meggondolom, hogy a Raiffeisen nepperes reklámja is csupán egy hangyafasznyival jobb...

éshanem 2009.09.29. 21:50:46

Nagyon okádék, egyszerűen bármennyire akarják a régi vodkafon-os reklámot kopizni nem megy se a rafinak se az erstének. (nekem sem a legyek hordták össze zöccséges mercis taxis)

Joe-ból is megárt a shock !!! (törölt) · http://www.tuzelestechnika.net/ 2009.09.29. 21:58:51

@Gery Greyhound >:
Hmm érdekes gondolatok.
Egyetértek azzal, hogy ez kemény ingyen reklám.
Ez volt a cél.
Hogy csak a brand marad meg, ebben is van igazság.
Az viszont alaptörvény, hogy egy nevet egy szóra, érzésre, gondolatra kell pozícionálni, szerintem.
Na én ezt lovagoltam meg. Nem mindegy, hogy a nevet milyen érzéssel köti össze az ember az agyában, és ez rendkívül nehéz játék, mert vékony a vonal a még jópofa, vagy a kínosan béna között.
Plusz erősen érezhető a párhuzam a BB reklámjával.
Ezek persze mind nem jelentenek bajt, ha átmegy az üzenet.
Mondjuk a nyomorult Pinokkió reklámnál ez is jobb.

PR_hub · http://publicrelationshub.wordpress.com/ 2009.09.29. 21:59:48

Hiába van leírva a bejegyzés szövegében, hogy "Erste-vírusszpotra" és szerepel a link ("erste.hu/fiatalság"), mégis, ahogy néztem nekem a K&H "táncolós" reklámjai jutottak eszembe és az, hogy mennyire bugyuták. Lehet ez volt az Erste célja, egy csapásra magukat és egy konkurensüket is lejáratták. Ha nekik ez így jó...(Ilyenkor mindig elgondolkozom azon, hogy ezért valahol valaki még fizetést is kap...)

SueSue · http://twitter.com/Sue__sue 2009.09.29. 22:09:33

méltó ellenfele a dumapartis bankreklámoknak :D

Nyelvész Józsi · http://szleng.blog.hu/ 2009.09.29. 22:18:54

Ennek a videónak minden másodperce fáj.

sertésmájkrém 2009.09.30. 20:57:46

Gondolom nem én lehetttem a célközönség, mindenesetre szánom azt akinek ezt szánták.

Defmute (törölt) 2009.10.01. 10:32:19

Majdnem. De tényleg, majdnem sikerült átlépnie az "ez már olyan rossz,h már-már jó" - határt. Viszont a majdnem a semmi rokona. Kínos.

nikk rivers 2009.10.01. 12:46:39

Fiatalság, mint célközönség?

Amíg a mobiloknál realitás az egyre fiatalab korosztályra lőni, addig egy bank mit akar ebben a szegmensben?! Csóri gyerekek havi zsebpénzre hajtanak?
Mert majd biztos fixálódik terka néni rappje a kölkök retinájában, mint a mekis krimpli az izlelőbimbajukban, hehe..

Valaki megsúghatná már az illetékes vezetőknek, banki reklámot legalább kereső korosztályra kellene célozni, igaz, ott dolgozni is kell a piacirészért, de én kérek elnézést a fáradozásaikért.

zaq 2009.10.01. 13:31:59

@mea: hát, remélhetően de, mert ha ebben még munka is fekszik, akkor még kínosabb. gyakorlatilag mobillal + egy haverommal jobbat imprózok.

aki szerint meg ez elmegy, az hasonlítsa már össze pl a karmarobottal. az vírus. ez nem.

Ju$t an0th3R $taR^ 2009.10.01. 14:10:21

AZT-A-KURVA...
nem jutok szóhoz.

anemic royalty 2009.10.01. 14:26:06

10 millió fikázó zseni országában vagyunk....

sztem egyátalán nem rossz, és el tudom képzelni, hogy azért nem gyenge módon szólt bele az erste is...

mindenesetre amit eddig erste vírusként láttam, annál ez sokkal jobb

Szabó Patrícia 2009.10.01. 17:13:01

@anaemic royalty:

azért ez nem egészen a velvet.hu, ami jó, azt nem fikázzuk általában, ha megfigyelted. sőt, kifejezetten dícséretet kap egy-egy meglepő, jó ötlet. ez most itt nem az.

anemic royalty 2009.10.01. 17:22:47

@bulgakov:

persze, ez nem egy hű de meglepő megoldás, én csak szomorúan tapasztalom, hogy mennyi, minden indoklás nélküli szarozás van... De én már csak ilyen vagyok :)

ez lenne egy "szakmai' oldal?

engem csak ez szomorít el.

sztem a film ötlete nem rossz, lehetett volna jobb is, de sokkal több szar bankos cuccot láttam.

zsombor 2009.10.01. 17:27:41

@anaemic royalty: a film ötlete is rossz. címszavakban: ez áts mihály, nyuszómuszó, doki és bb emese után záros határidőn belül az ötödik megszemélyesítős bankkampány-ötlet. az a gondolat nekem nem nagyon jön át, hogy terka máshol dolgozik, az erste meg viszont jól beszél fiatalul.

a legtöbb stílusparódia kínos (oké, ez nem az alapötlet, hanem kivitelezés). és ezt az egészet minden ok és kapcsolódás nélkül, zavarosan összekötötték egy másik, de teljesen semmitmondó ötlettel ("színesítsd meg az életed").

szóval szerintem a vélhető céllal, ebben az időben ez biztosan nem jó ötlet.

Szabó Patrícia 2009.10.01. 17:36:42

@anaemic royalty:

szakmai, mert a szakmába vágó dolgokat vet fel, de bárki kommentelhet, ami meg azért érdekes, mert pl nekem, mint "szakembernek" egyáltalán nem jött át Ernő nagyszerűsége, ugyanakkor hirtelen egész sokan kezdték védeni, hogy minden szakmai érv ellenére nekik bejön, mint közönségnek, és szeretik, mi meg kapjuk be, konkrétan. ez egy érdekes adat volt nekem. olvasd el, sokan herótozták de sokan szerették ugyanakkor.

ez itt viszont védhetelenül gyenge, minden szempontból, s csak 1-2 ember van, akinek ez bejött, vagy legalábbis nem esett kómába, miután megnézte. ez is a szakma része, én kifejezetten örülök, hogy fókusz-csoportos tesztelés nélkül véleményeket kaphatok egyes munkákról, és én is hagyok, mivel az én munkámat is le fogják herótozni nagyon, ha ilyet követek el. épp, mint a BKV, MÁV, magyar foci, vagy akármelyik szem előtt lévő "szakma" művelőit, akik nagyon elkúrnak valamit.

ezünk van.

anemic royalty 2009.10.01. 19:00:04

bulgakov, zsombor:

Én tiszteletben tartom a véleményeteket, mert nektek legalább van.

Ellentétben pl. a posztolóval, aki egy ún, szakmai fórumon így tesz fel valamit...
na az a gáz... és nagyobb, mintsem hogy ez a video gáz vagy sem ;)

czapeti 2009.10.01. 19:23:12

@bulgakov:

"Ez nem egészen a Velvet.hu..." hmmm, hanem mi?
Pllantsál már feljebb picit. Mindenki azt méregeti, hogy kinek nagyobb a farka...

Ingyenblog for president!

czapeti 2009.10.01. 19:25:38

@bulgakov:

Szakmai oldal szakemberekkel, ... muhahhhaaaaa...

Ébresztő már könyörgöm!

czapeti 2009.10.01. 19:30:10

@anaemic royalty:

Áruld már el, hogy hol van itt a szakmai vélemény,
a totál szubjektív tesztik/nem tetszik a post felütéssel?

Itt a balkánon még sokáig el lehet ezzel karcolni uraim...

További sok sikert, zúzok át a velvetre, miután reg.elek magamnak is egy szakmai blogot. Ingyér'

anemic royalty 2009.10.01. 19:45:40

@kicsicsíjjag:

szerinted én azt írtam, hogy itt van szakmai vélemény?? csupán a vélemény szót használtam, és azt is 2 emberre

pont azt mondom, hogy szánalmas ez az érvek nélküli gerincből reflexerűen előtörő mindent lefikázó hozzállás...kezdve a posttal.

főleg egy "szakmai" oldalon...

parapente · http://pg.c2.hu 2009.10.01. 22:31:58

A csaj tényleg király emósnak ahogy a sarokban gubbaszt :)

vagabondina 2009.10.01. 22:34:31

szerintem egy ilyen fimnek a célja a figyelemfelkeltés. hosszasan lehetne vitatni, hogy terka szar vagy nem, de tekintve, hogy kb. 2 napja flameltek rajta, azért ez bejött, nem? vírus kategóriában szvsz rendben van

SueSue · http://twitter.com/Sue__sue 2009.10.01. 22:39:05

@vagabondina: szerintem tudok ajánlani pár reklámmal foglalkozó szakkönyvet
egyes leülhetsz

vagabondina 2009.10.01. 22:48:16

@SueSue:
hello republic,
lehet, hogy hallgatnék a reklámokról kalapos kolléga...
kicsi reklám nagy a szám?
tök jó, hogy itt ennyi szakemberrel lehet találkozni,
a fabricius összest akkor kölcsönkérném...

efceci 2009.10.01. 23:05:43

Szerintem a "hogy milyenek vannak, mi nem vagyunk ilyenek, hanem pont ellenkezőleg...." kategóriában egész jó, én felröhögtem rajta. A " péntekvaaan" pedig teljesen életszerű , velem megtörtént, hogy bementem egy bankba (nem erste) a zárás előtt azzal, hogy bankszámlát akarok nyitni, amire az ügyintéző azt mondta a szemembe: a kurva életbe! na ez a doku, vérvalóság. ja és ott van számlám mert közel van, igaz személyesen nem járok be

SueSue · http://twitter.com/Sue__sue 2009.10.01. 23:21:39

@vagabondina: ha már ész érvek nincsennek, akkor kezdjünk el személyeskedni...
Ps nem dolgozok a republicnál, de azért szerintem kérd kölcsön fabriciusösszest nem szégyen a jótól tanulni

zsombor 2009.10.02. 01:07:56

@vagabondina: erős félreértésének gondolom a "de hát jó reklám, hiszen ti is beszéltek róla" hozzáállást. nem, a rossz hír nem jó hír, és a vírus, amit kínodban küldesz tovább (a statisztikák alapján egyébként ez ezzel a szpottal nem történt meg, mint ahogy általában a rossz szpotokkal nem szokott) nem jó vírus. vagy megjegyezhetetlen, hogy melyik márka, és akkor minek költöttek rá, vagy ha megjegyzik, akkor nem pozitív asszociációkkal teszik.

zsombor 2009.10.02. 01:22:36

@anaemic royalty: nem tudom eldönteni, hogy ironikusnak szántad-e a tiszteletet, tekintve h én írtam a bejegyzést :) direkt nem elemeztem: azt gondoltuk, hogy ez az a fajta videó, amit elég megmutatni, mert épp a sikerületlensége miatt kevesen látták. szöveg nélkül akartuk kitenni, de gondoltam, odaírom, hogy benne van az a bizonyos két másodperc, ami szerintem tényleg vicces, nehogy erről szülessen 50 komment.

feltételeztem, ha valaki előjön a szokásos szakmaizással, majd leírom az érveimet, ahogy azt meg is tettem. mindenkinek meg, aki jön a szokásos szakmaiblogozással: bármikor linkelek öt érvelő/elemző posztot, ami teljes visszhang nélkül maradt jelentős olvasottság mellett. mi örülnénk a legjobban, ha szétfeszítené a bloghu tárhelyét az egészséges, érvteli, korrekt szakmai vita a felvetéseink alatt, vagy éppen az ilyen felvetések gyenge pontjaira mutatnátok rá, de a Szakma valahogy mindig a 150. hozzászólásként ér ide, és jobbára akkor sem siet a szakmaiságát kidomborítani.

czapeti 2009.10.02. 10:24:42

@zsombor:

Észrevetted, hogy az utolsó bekezdésben ötször szerepelteted a "szama" szó-t? Tudod, aki nem tudja, az szeret sokat beszéni róla. Szerinted ironikus volt a tisztelet?

Remélem simogatja a kis híúságodat...

czapeti 2009.10.02. 10:34:01

@SueSue:

Annyira furcsa, hogy ilyen blogoban előkúsznak olyan emberek akiknek nagyon mélyen hallgatniuk kellene a banki remklámok témában, és leginkább perecet kellene árulniuk a városligetben surda sapkában!

Sue megértem, hogy nem vállalod fel, hogy a republicnál dolgozol...

Szabó Patrícia 2009.10.02. 10:34:43

@kicsicsíjjag:

Szakma.
Harmadszorra sikerült leírnod, talán szerezhetnél is egyet lassan...

czapeti 2009.10.02. 10:44:33

@bulgakov:

Látom pont a lényeget kezded érteni...
Üsss még, keményebben!

krys · http://blog.dsng.hu 2009.10.02. 11:04:00

Ahogy fentebb páran írták már, ez a videó mint vírus sikeres lett. Az, hogy egy ilyen törekvés negatív vagy pozitív fogadtatásra talál az a végeredmény szempontjából tökmindegy. Beszélnek róla és ez a lényeg. Nem releváns, hogy milyen módszerrel érik el azt, hogy belevésődjön a fejébe az embereknek.

Szerencsére a magyar blogszféra melegágya a vírus terjedésnek, még ha ezt a lehúzzással is teszik.

Az egész story véleményem szerint erősen "izlések és pofonok" kategória, mint ahogy ez a kommentekből kiderül. Biztosra veszem, hogy a célközönségnél eléri a hatását. Nevetnek rajta, továbbküldik, terjed. Nem fog emlékezni miért asszociál majd egyből a bank szóról az Erste-re. Ennyi a lényeg :)

Rázzad Terka :D

zsombor 2009.10.02. 11:05:31

@kicsicsíjjag: észrevetted, hogy direkt volt?

Szájkardozol és személyeskedsz, ne tedd. Ahogy írtam feljebb, örülök és örülünk, ha vitatkozol azzal, amit gondolunk, de te már a sokadik kommentben üvöltesz, érved meg még egy sem volt.

Az is érdekes _szakmai_ elképzelés, hogy Sue Sue ne szóljon hozzá, ha itt vagy ott dolgozik, de te nyugodtan minősítgethetsz névtelenül és indoklás nélkül.

samedi 2009.10.02. 11:08:52

végülis egy reklámnak nem a tetszik/nem tetszik a mércéje. a hagyományos reklámnál "hálisten" a működik/nem működik totál mérhetetlen, egy vírus filmről viszont lehet tudni, hogy terjed-e, avagy nem...

Szabó Patrícia 2009.10.02. 11:12:12

@krys:

nem értek Veled egyet, szori. ez egy elavult nézet, hogy "ha beszélnek róla, akkor sikeres". ez már régen megdőlt, az is nagyon fontos lett, hogy mi az, amit mondanak róla. én egyébként nem láttam olyat, hogy ezen úgy igazából nevetett volna valaki, a kiröhögés az szerintem nem ugyanaz, mint egy jókedvű nevetés.

amit írsz, így még akár igaz is lehet, de mi van akkor, ha: eszébe jut később is az embereknek, és már valóban nem is emlékeznek rá, ki volt ez Terka, csak arra, hogy valami igénytelen, kínos érzést hoz elő belőlük az Erste név? Erste...hű, volt valami nagyon durván kellemetlen élményem velük, de mi is...?

Szal aki arra blazíroz, hogy mindegy, csak beszéljenek róla, az eléggé le tud rombolni egy márkát, ha nem vigyáz arra, mit akar kiváltni egészen pontosan. mint a kabátlopásos eset...

nikk rivers 2009.10.02. 12:32:28

@bulgakov:
teljesen egyetértek,
Finoman szólva fekáliaával nem lehet cukrászdát reklámozni csak azért mert vicces...

Persze a vírusvideó nagggyon nagy divat lett, ez olyan menő bocsánat, coool....,

pls legyen még terkás-flashmob is, léclécléci!

SueSue · http://twitter.com/Sue__sue 2009.10.02. 13:08:01

@bulgakov: teljesen egyetértek én is hozzáNEMértőknek szakirodalomnak ajánlanám Bujtás Attila blogját mégis mitől lesz márkaépítő, STRATÉGIALIG és taktikailag elfogadható egy vírusfilm (hülyébbek kedvéért példákkal) attilabujtas.blogspot.com/2009/07/ugyfel-mondja-csinalj-belole-virust.html

SueSue · http://twitter.com/Sue__sue 2009.10.02. 13:08:45

@nick rivers: egyébként ez meg nem is vicces... hanem szánalmas

SueSue · http://twitter.com/Sue__sue 2009.10.02. 13:22:24

@kicsicsíjjag: ha 2007-ben már 14 felett voltál biztosan továbbkültded a FeriTIVI-t a Coca Cola Beach House viral filmjét.
Akár hány konferencián Halász Katalin előad, mindig elmondja, hogy ez mennyire építette a márkát és hosszú távon a Cola hogy erősítette meg vele a hazai piaci pozicióját
Na azt a Republic készítette ilyenkor sajnálom, hogy nem dolgozok ott

Farkasos 2009.10.02. 14:55:01

Hol van a ma reggel 7-es bejegyzésem? Köszi szépen a hitelességet! Nagyon kilóg a lóláb gyerekek! A pozitív kommenteket talán nem kellene levenni....

zsombor 2009.10.02. 14:59:08

kiszedtem, meg is írtam, hogy miért (nem olvastad a fölötte levő hozzászólásokat, és ötödiknek írtad tökugyanazt úgy, hogy már volt ellenvélemény, amire meg nem reagáltál), bemásoltam a hozzászólásodat és megkértelek, hogy másold vissza érvelve.

samedi 2009.10.02. 15:39:20

ez azért vicc, ugye?
emeld már ki nekem a postban lévő konkrét érveket!
leírtad, hogy szerinted szar. pont. miért? mert. ok, rendben, ezzel nincs mit vitatkozni ember. ugyanúgy az ellenkezőjével sem lehet mit kezdeni, de pl. simán kitörölni, mert nincsenek benne érvek... hát, nem kifejezetten elegáns.

nekem konkrétan nem tetszik a film, még a "péntek van"-on sem nagyon tudtam nevetni, de azért igazán megnézhetnénk, hogy miről is beszélünk.
aug 14.-én kerűlt fel a youtube-ra, azóta
18,558 - szor nézték meg.
ez olyan nagyon sokat persze nem jelent, de ha kivonjuk a kényszer hatására cselekvő erste alkalmazottakat és ennek a postnak az olvasóit, akik puszta szakmai érdeklődésből 'szenvedték végig' a filmet, akkor is marad jópárezer olyan felhasználó, akihez VALAHOGY eljutott ez a film. párezer ember továbbküldésre érdemesnek találta, nyílván, mert annyira rossz. :)

Farkasos 2009.10.02. 15:58:42

@zsombor: köszönöm, nem élnék a lehetőséggel.

samedi 2009.10.02. 16:00:26

@zsombor:
O_o... igen, értem, máris kifejezetten elegáns dolognak tűnik az érvhiányos hozzászólások kiemelése :)

mindenki fikázzon kedvére bármit, de így kicsit szándékos lejáratás szagú a leányzó fekvése... nekem ez az össz problémám.

egyébként nem nagyon vagyok képben, hogy egy magyar vírus filmnek mennyi nézőt kell produkálnia adott időn belül, de láttam már sokkal nagyobb csinnadrattával fellőtt, sokkal rosszabbúl teljesítő 'fertőzéseket'.

zsombor 2009.10.02. 16:42:18

@samedi:
1. még egyszer: ez a poszt annyit akart, hogy kommentár nélkül kitegyük a videót. sem a viccesfigurás bankos ötlet széthasználtságán, sem a stílusparódiák sikerületlenségén nem gondoltuk, hogy sok magyaráznivaló akad.

amint úgy tűnt, hogy akadt, leírtam. erre megint csak senki nem kérdezte azt, hogy "de ezt és ezt miért gondolod így", vagy "de fejtsd ki ezt, mert szerintem nincsen igazad". lehet, hogy ortodox vagyok, de szerintem egy beszélgetés így néz ki, nem úgy, hogy emberek behunyt szemmel üvöltenek ki-be rohangálva egy szobából.

2. valóban 95%-ban olyan félmondatos kommentek van az első 100-ban, mint amilyen a törölt volt a végén. a töröltet konkrétan azért töröltem, mert látszott, hogy sokadikként érkezve sem az előtte levő azonos témájú hozzászólásokra reagál, hanem újrakezdi a fonalat #80-tól. ez így üzenőfalazás, nem vita. az állítólag hiányolt szakblogon inkább az utóbbit kéne bátorítani.

3. semmilyen érdekünk nem fűződik senkinek a lejáratásához, legszívesebben egész nap csodálatos reklámok csodálatosságát elemeznénk. nem is nyúltam az első 100 kommentben semmihez, se pro, se kontra (leszámítva a különösen alpáriakat, pro és kontra).

zsombor 2009.10.02. 16:49:42

+1. úgy, hogy ha hosszan elemzünk, az a baj, hogy mi bajunk, ha meg röviden elemzünk, az a baj, hogy miért nem elemzünk hosszan;

úgy, hogy a szakmai fórumozgatást hiányoló emberek a másik kezükkel más hozzászólókat anyáznak személyesen;

úgy, hogy elszáll a levegőbe, ha valaki véletlenül olyat ír, amiben nem csak állítás, de indoklás is van, amire reagálni lehetne;

úgy, hogy teljesen fölöslegesen próbálom terelgetni valamerre a szerintem lényegi részt hajnali egykor, mert utána is a másvalaki vagy mi csesztetésünk okozza az izgalmat;

és úgy, hogy ezek után még mindig nem arról van szó, hogy egy viccesnek szánt, de szerintünk rosszul sikerült reklám valójában jól vagy rosszul sikerült (mondjuk erről én nem nagyon láttam vitát), vagy hogy ebben a formájában el tudja-e érni a vélhető céljait (erről meg néha születik egy-egy komment, de utána sem arra reagál senki),

úgy nagyon nehéz értelmet látni az egészben. fejből fel tudom sorolni az összes nicket, aki valaha más gondolataira volt kíváncsi, vagy legalább a saját véleményét el akarta volna magyarázni. (és nem, nem azért tudom felsorolni, mert velük mindig ugyanazt gondolom, és szüntelenül egymás jófejségében hempergünk.)

samedi 2009.10.02. 17:01:29

zsombor:
1. erre szintén nem nagyon van mit mondani :)
lehet, hogy téged eddig elkényeztettek az olvasóid, de mutass légyszi olyan post-ot, ahol a jólnevelt felhasználók minden egyes hozzászólást emésztve, korrekten, ismétlések nélkül, stb. stb. reagálnak :):D
ezt te sem gondolod komolyan.
"hogy emberek behunyt szemmel üvöltenek ki-be rohangálva egy szobából." igen, ez a blog komment definíciója :D

2. kiveszel 1-2 hozzászólást, miközben ott van mellette 80 másik, amire ugyanúgy illik az általad felhozott indok, hogy is mondjam.. számomra nehezen értelmezhető :)

részemről egyáltalán nem hiányolom a "szakmai hozzászólásokat", nem hiszem, hogy illeszkednének a blog profiljába ;)

samedi 2009.10.02. 17:05:44

+1-re :)
valóban, és ezzel még mindíg a blogok sajátságánál tartunk, hisz ez kb. a blogokon zajló párbeszédek 99%-ra igaz :)

az én hozzászólásomnak is volt olyan része, ami a konkrét videóról szólt, valahogy számodra mégis a személyesebb, a te viselkedésedet megkérdőjelező rész volt válaszra érdemes :)

így megy ez :) ennyi.

zsombor 2009.10.02. 17:36:13

@samedi: 2: egészen egyszerűen tegnap éjjel kezdtem el szűrni meg terelni. az elején a rohamban lehetetlen.

a szívlapát általában: az is a dolga, hogy berohanjanak százan kiabálva, meg az is, hogy ha elmegy a köd és embereknek még beszédingere van, annak értelme legyen. ezt nem automatikusan, de összeegyeztethetőnek gondolom, de mondjuk ez a kísérlet itt nem a gondolkodásom helyességéről győzött meg.

krys · http://blog.dsng.hu 2009.10.02. 17:39:45

@zsombor: Szerintem ezt a tények ferdítésének hívják és nem jóhiszemű szűrésnek :D

zsombor 2009.10.02. 17:40:01

@samedi: a 18E nem rossz, valóban (azt nem venném elő, hogy nagyobb csinnadrattával is van bénább, mert egy másik bénaság szerintem nem menti az egyik bénaságot), de itt megint a fenti víruselméleti kérdés jön elő, hogy örülni kell-e annak a 18E-nak, vagy abból 15E nem emlékszik, melyik bank micsodáját látta, 3E meg tompa rossz asszociációkat raktározott el.

szerintem az utóbbi, meg megkockáztatom, hogy ha olyan kommentek (is) jönnek az első hetekben, mint amilyenek vannak a youtube-on, akkor pont a fenti veszély miatt én inkább leszedném.

zsombor 2009.10.02. 17:45:16

@krys: akkor kitöröltem volna mindet, és kitiltottam volna. csak a kommentet szedtem ki, odamásoltam neki és megkértem, hogy reagáljon a fölötte levőkre, ne azt írja, amire már reagáltak, mire ő írt. lehet, hogy ez nagyon idealisztikusan hangzik, de szoktam ilyesmit kérni, és és emberek meg meg szokták tenni.

megnyugtatásul jelzem, hogy nem tervezem, hogy a jövőben beszélgetés irányításával kísérletezzek.

samedi 2009.10.02. 17:52:27

gondolom ezek átmentek a vulgár szűrőn :)
"Azért eléggé fuckable a MILF! "
"AZT-A-KURVA...
nem jutok szóhoz. "
továbbra is ciki....

visszatérve:
"SueSue: teljesen egyetértek én is hozzáNEMértőknek szakirodalomnak ajánlanám Bujtás Attila blogját mégis mitől lesz márkaépítő, STRATÉGIALIG és taktikailag elfogadható egy vírusfilm (hülyébbek kedvéért példákkal) attilabujtas.blogspot.com/2009/07/ugyfel-mondja-csinalj-belole-virust.html"

az ott hozott példa: July 08, 2009/19,584 views
a jó öreg terka: August 14, 2009/18,567 views

vagyis ugyanannyian nézik meg a jót, mint a rosszat?
vagy valamit nem értek?

zsombor 2009.10.02. 17:56:42

@samedi: "gondolom ezek átmentek a vulgár szűrőn :)"
ó, volt durvább.

czapeti 2009.10.02. 17:58:34

@zsombor:

Nakéremszépen, akkor ennyit a szájkardról brada...
Szerencse, hogy a "kínos" kategóriába került, mert ez roppant kínos kedves zsombor...

További kellemes szakmai szájtépést és napsütéses hétvégét!

písz

samedi 2009.10.02. 18:00:23

nem lesz jobb, amiért van rosszabb, természetesen.
ezen lehet jó sokat csámcsogni, plusz a további kérdések, amik messze messze vezetnek a szakma szépségei felé... vagyis a totál mérhetetlen, szubiektív vélemények felé.
érdemes ezekből random törölni pár pozitívat, csak a hitelesség kedvéért :)

mindenesetre valóban nagyon tisztességes dolog volt nem letíltani a kommenteket :)

krys · http://blog.dsng.hu 2009.10.02. 18:05:07

"Szívlapát: új szint a kínosságban" :)

zsombor 2009.10.02. 18:07:19

@kicsicsíjjag: ó, már megint mennyi érv. de megtisztelő, hogy van egy külön nicked, amivel ebbe az egyetlen topikba jársz személyeskedni.

czapeti 2009.10.02. 18:25:34

@zsombor:

Külön gratula, hogy hosszasan kifejted, hogy szarsz az érvekre, majd számonkéred máson. Valahogy ellentmondást vélek felfedezni a dologban, de nyilvánvalóan a reklámiskolában is ezt tanították, személyeskedés órán.

Hipergáz, hogy játszod itt a jedi lovagot...

És "nem vagyok már nyitva, péntek van."

metrik 2009.10.02. 19:40:21

@zsombor:

"megnyugtatásul jelzem, hogy nem tervezem, hogy a jövőben beszélgetés irányításával kísérletezzek."

Ezt most hogyan is kell érteni? Bocs, de ez nekem nem tiszta egy szakmai fórumon...

A másik, de csak lehet az én rossz gondolatom egy szakmai fórumról.... Én úgy tudnék elképzelni egy szakmai fórumot, hogy van mondjuk 5 független, nem anonim szakértô, akikrôl mindenki azt állítja, hogy igen Ök valóban azok, és úgy kerülne fel pl. egy reklám, hogy az 5 szaki már leirta a saját szakmai véleményet róla és a videó és a kommentek egyszerre kerülnek fel. utána jöhetnek a sok sok "szakmai" hozzászólások....

akkor talán, ha szakmai ember téved erre, és kíváncsi egy hasonló szaki véleményére, akkor az elsô 5 az...
Ha van kedve továbbra is olvasni, utána kis felüdülésként levezethet a maradék 200 kommenten...

Ha rosszul gondolom, akkor gondolom valaki "érvekkel" fogja a tudtomra adni, hogy miért látom rosszul.

Elôre is köszi :)

parapente · http://pg.c2.hu 2009.10.02. 21:06:23

ízésrendőrséget ide!!!! :)
én majd döntök!
Ha valami nekem nem tetszik akkor nem lehet majd publikálni és kész.
Volt olyan rendszer ahol ez működött 1989ig...

parapente · http://pg.c2.hu 2009.10.02. 21:10:16

Szerintem mindent értékelnie kell egy "szakmai" blognak majd mostantól, és csak az megy át amit A "szakmai" blog jóváhagyott. Nem az amit tizenX ezer ember megnézett.

parapente · http://pg.c2.hu 2009.10.02. 21:11:51

@anaemic royalty: www.szanalmas.hu és ott is a jóság kategóriát lehet elemezni. Ők is egy szakmai blog

SueSue · http://twitter.com/Sue__sue 2009.10.02. 22:01:01

@samedi:
attilabujtas.blogspot.com/2009/09/top-5-legbuntetobb-magyar-viral-video.html

mondom LEGBÜNTETŐBB...

nem is kell hogy értsd, csak ne menj ügynökségre, vagy marketingterületre dolgozni,

samedi 2009.10.03. 11:38:08

@SueSue:
mit kéne értenem? akkor most azt mondod, hogy az előző linkeden is a szar vírusok vannak felsorolva? mint pl sziget?
vagy csak villogtatod felsőbbrendű kommunikációs képességeidet?
Attila blogja tényleg jó, neked meg legalább az egód megvan az ügynökségi munkakörhöz :)
Bárcsak én is be tudnék szólni valamit, de a hozzászólásaidból nem derül ki az égvilágon semmi a modorod hiányosságain kívül.

jó hétvégét :)

Mindleveri 2009.10.03. 12:26:42

Érdekes, hogy milyen heves reakciókat kavart ez a film. Ha szabad, akkor megpróbálnék egy szakmai hozzászólást tenni, remélem nem néz ki innen a nagyérdemű miatta. ;)))
Szerintem csupán annyi a probléma itt, hogy a post szerzőjének van egy elképzelése arról, hogy mitől jó egy virusfilm és szemlátomást nem akceptálja ha más szerint mástól is lehet jó egy vírusfilm. Ahogy megnéztem a Youtube-on kb. 19000 letöltésnél tart Terka, ami azt gondolom, nem olyan rossz eredmény.
Hogy mi volt a film koncepciója, nem tudhatom, de azt gondolom, hogy azt a vírus feltételt, hogy legyen nagyon különös, teljesíti. És bizony a kínosság, a bénázás is lehet vírus-alap. Innentől kezdve szerintem akadémikus a vita, hogy most csak és kizárólag az a jó vírus, ami klasszul funny, vagy az is lehet jó vírus, ami meglepően béna. Engem szórakoztatott az ügyintéző, aki olykor rém bénán próbál stílusgyakorlatozni. Nekem valahogy éppen ettől lett hiteles – mint banki ügyintéző. Azt hiszem ügyintézőként lényegesen hiteltelenebb lett volna számomra, ha halálosan profin rappel és adja az emót. Így meg elszórakoztatott az a gondolat, hogy esetleg létezik egy kicsit kockafejű pénzügyes, aki nagyot gondol és megpróbál kibújni a bőréből – ami persze archetipusából fakadóan nem sok sikerrel kecsegtető feladat. De lám, legalább megpróbálta.
Tény, hogy van olyan vírus, ami valamilyen rendkívül ügyes teljesítményt mutat be, de én azért elég sok olyan vírust láttam már, ami éppen hogy valamilyen rettenetes bénázást ad elő – és pont a bénázás mértéke miatt dobálják egymásnak az emberek, gondoljunk csak a különböző pofáraesős, elhasalós, elcseszett mutatványokat megörökítő filmekre. Terka itt szerintem stílusgyakorlatbeli bénázást, olykor egyenesen pofáraesést ad elő és ez legalább is számomra érdekesen különös és szórakoztató volt. S mint a Youtube számai mutatják, nem vagyok egyedül ezzel. Szóval szerintem nem kellene simán lesajnálni ezt a mozit, már csak azért sem, mert a sima lesajnálás azért nem tűnik egy körültekintő szakmai álláspontnak, viszont javasolnám a látókör bővítését, azt, hogy próbáljunk meg elképzelni más lehetséges hatásmechanizmusokat is.
Mert hogy vannak, és mert hogy egy valóban kreatív embernek éppen hogy az a jellemzője, hogy nyitottan áll a szokatlan dolgokhoz.
Maradok tisztelettel:
Mindleveri

gabbee 2009.10.06. 22:43:07

@Mindleveri: lehet megnézték ennyien de azért figyelmedbe ajánlanám a kommenteket a youtube-ról:
Congaman666 (4 days ago) gyatra utánzat
roltchi (5 days ago) Show Hide 0 sztem nem rossz, láttam ennél sok rosszabbat is
nyinyi91 (6 days ago) JÉZUSOM.... kritikáán aluli!
visionfresh (6 days ago) s z ö r n y ű
bigosek (1 week ago) 0 a kreatívot és az elfogadó ügyfelet kéne agyonverni!!!!
denemigen (1 week ago) gané
MrManzarek (1 week ago) ez de szaaaaaaaaaaaaaaaarrrrrrrrrrr erőltetett

Mindleveri 2009.10.07. 07:35:51

Nézd, én nem hiszem, hogy egy enyhén tendenciózusan kiválogatott kommentcsoport valóban pontos képet adna, főleg a 19 ezer letöltéssel szemben. Pláne, hiszen az alábbi, általad nem említett pozitív kommentek is ugyanott olvashatók:
KovKata: Szerintem elég ötletes lett!
tomipac: xDDD ez beteg:D
farittya: tényleg bekattantű:Dde jól áll neki:D
djaddyr: miről beszéltek kajak jóxĐĐ
cililevel: Nekem is bejön :D állatkodik egy kicsit a néni :)
tulaif: szerintem meg beszedett vmit... :D de nekem is bejön
balfiify: nagyon jó ez a rap-es rész :D
DiniLovesSkate: nemvagyunkmár nyitva, PÉÉNTEK VAN!! xD

anemic royalty 2009.10.08. 17:00:55

@gabbee:

figyi, ha ez neked negatív, durva kritika, akkor gratulálok, csók!
"sztem nem rossz, láttam ennél sok rosszabbat is "

gabbee 2009.10.08. 23:17:27

@anemic royalty: hol láttad hogy azt írtam, hogy negatív, durva kritika? direkt nem szedtem ki a langyos hozzászólást, nehogy megvádoljatok hogy leválogattam.
csak az utolsó 7-et vágtam be válogatás nélkül.
Ha a 19.000 -ből a fele (és legyen optimista) a fele lehúzó, kínból küldi tovább az többet árt a márkának, mint akik azt mondják nem rossz, elmegy (mondhatjuk semlegesek)
hányan lehetnek akik azért küldik tovább mert kurva jó és ezért mostantól bankot váltanak?

Annyit meg is ér a befektetés....
süti beállítások módosítása