HTML

Partnerünk

Kreatív Online hírek

Friss hozzászólások

Golden Drum: Még néhány strigula a Leo Burnettnek

2009.10.14. 15:09 lausekesther

Kinőtte a közép-kelet európai régiós kereteket, és nagy nemzetközi, világfesztivál lett a Golden Drum – hirdeti magát büszkén a fesztivál, meg mondta szintén büszkén Nagy Bálint, a pr-zsűri magyar tagja is nemrég. Ha kicsit gonoszkodni szeretnék, idei elsőfesztiválosként Cannest és Portorozst egyaránt megjárva azt mondanám: a kuriózumszámba menő nemzeti partikat leszámítva az egész Golden Drum a cannes-i fesztivál majmolása, kelet-európaibb színvonalon. Szakmai programokkal, díjátadó gálákkal, fogadásokkal, vetítésekkel, prezentációkkal, az idén debütáló pr-kategóriával és a többivel együtt. De nem is ez a baj. Hanem maga a verseny.

Idén már nemcsak hogy tárt karokkal vártak nevezéseket a világ minden tájáról, de egyre több műfajban várták őket tárt karokkal. Oké, hogy a média és az interaktív nyitott kategóriák, mert különben talán nem lenne miből válogatni, de az új pr-ben és főként a marketingesek által odaítélt Best Act kategóriában miért kellett a világ összes ügynökségét engedni nevezni? És mi lett ennek a vége? Azok a csúcsügynökségek, akik Cannes-ban már szétnyerték magukat, még több strigulát húzhattak be maguknak, ugyanazokkal a kampányokkal. Nevezzük nevén: a Leo Burnett messze nem régiós irodáiról van szó.

Csak a pr-kategóriában a lisszaboni iroda már Cannes-ban két oroszlánt elhozott az Ephemeral Museummal és a Remény boltjával, de nyert itt a Leo Burnett Sydney is a Föld órájával. Szintén pr oroszlánt vitt haza a bejrúti iroda Khede Kasrája is, ami ugyan belefér a Golden Drum régiójába, de azért már ő is jópár nagy díjat bezsebelt a Dubai Lynx-en. Ha az összes cannes-i díjat nézzük, a mi összeállításunkban ugyan csak a Remény boltja szerepel a tíz legtöbbet nyert kampány között, de a brit Big Won saját analízise szerint készült tízes listában mind ott vannak – a Khede Kasrát kivéve.

Az ember aztán beül a Golden Drum díjátadó gáláira, és mit lát a szeme? Média-aranyat hoz el a Föld órája, pr-aranyat a Remény boltja, az Ephemeral Museum, média, outdoor Grand Prix-t és pr-aranyat a Khede Kasra, és mindennek megkoronázásaként a marketingesek új díját, a Best Act Awards aranyát és ezüstjét is a lisszaboni Leo Burnett két munkája zsebelte be. Ezekkel aztán a Leo Burnett félvállról megnyerte az Új Európa legjobb hálózata díjat – köszönhetően a portugál és a libanoni irodának. Kinek jó ez?

A lisszaboni Leo Burnett el sem jött Portorozsba (ha más nem, a Cannes-ból ismert kutyájuk hiánya ezt mindenképp jelezte), a díjakért a dél-afrikai irodából küldtek valakit, és számtalanszor hangzott el a gálán, hogy „a … nevében a díjat átveszi…”. Mit számít nekik a kis kelet-európai dobverő, amikor oroszlánokkal ékeskedhetnek, ha mást nem, mint hogy halmozzák az elismeréseket? A videós prezi meg a nevezés már összeállt, csak kihúzunk a zsebünkből még egy kis nevezési díjat, aztán bedobjuk ide is, hadd szóljon! Nem azért, hogy hazabeszéljek, de összehasonlíthatatlan volt a Próbakő mérhetetlen örömével és büszkeségével az egyetlen aranyért. Eljött az egész ötfős csapat, külön energiát toltak a nevezés és a videós anyag összeállításába, igyekeztek, és aztán tényleg örültek. Sőt, boldogok voltak.

Nem azon sírok, hogy a nagy nyugati, pénzes ügynökségek elnyerik előlünk a mi kis kelet-európai díjainkat, mert ha jobbak, hát vigyék, tényleg jobbak – kétségtelenül gyenge a felhozatal a régióban. De akkor miért kell Portorozs, akkor miért nem mérkőzik meg egyszerűen mindenki Cannes-ban? Az nem érv, hogy nincs pénzünk a nevezési díjakra ott, mert a különbség kategóriától függően csupán 30-80 euró (a film kategória az egyetlen, ahol kétszer annyi Cannes-ban nevezni, mint Portorozsban). Nem tudok másra gondolni, tényleg, mint hogy a fesztiválnak kell a minél több nevezési díj (ezért a még több kategória is), és hát talán onnan „nyugatról” könnyebben kiperkálják. Válság van, vagy mi. De ha van jobb magyarázat, epekedve várom.

A négy említett Leo Burnett kampány:

A remény boltja
Ügyfél: Portugál Vöröskereszt 

 

World's first Ephemeral Museum
Ügyfél: Diageo Portugal, Pampero rum

 

Khede Kasra
Ügyfél: Hariri Alapítvány, női esélyegyenlőségi program


A Föld órája
(erről a prezi videót nem találtuk, csak ezt a kedvcsinálót, a kampány leírása itt)
Ügyfél: WWF 

4 komment

Címkék: golden drum

A bejegyzés trackback címe:

https://szivlapat.blog.hu/api/trackback/id/tr71449291

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

adManiac · http://admaniac.blog.hu 2009.10.15. 11:23:44

alapvetően egyetértek a leírtakkal és sajnálatos a folyamat. de ha pozitívan akarjuk szemlélni, akkor nézzük úgy, hogy egy Golden Drum is eljutott oda, hogy számít a megnyerése nyugaton is...

Szabó Patrícia 2009.10.15. 12:56:28

Elsősorban még egyszer gratula a Próbakőnek, ez nagyon fontos, mert ezúttal nem egy scam nyert, hanem egy tisztességes és értékelhető munka, ráadásul magyar, ami elég ritka madár ebben a fészekben.

Másrészt épp Portoroz előtt megkérdezte tőlem valaki, hogy miben különbözik a Golden Drum Cannestól, és hirtelen nem tudtam mit mondani. Itt most főleg a nevezésekre, a szabályokra, meg ilyesmire gondolok, nem arra, hogy van-e nemzeti parti vagy nincs, az számomra teljesen másodlagos. Nyilván emeli a rangot, ha a nyugati, nagyobb lóvét mozgató ügynökségekkel megversenyezhetünk, de ugyanakkor el is taszít picit, ami a szervezőknek szerintem nem kifejezetten okoz gondot, ha cserébe beránthatják a nyugati karvalytőkét. (szori)

Amikor a Golden Drum kezdődött, jó régen, még volt valami sajátos hangulata, egy kis üdítő sziget a véres-boros közép-kelet-balkán tengelyen, ahol jó volt ott lenni, valahogy még mi is a mienknek éreztük. Ez szerintem totálisan megszűnt. Látva a mostani nyerteseket, meg a shortlistet, személy szerint nem annyira vagyok letaglózva a döbbenettől, és ezért azt sem értem, hogyan nem jutott egyetlen magyar munka sem még csak a közelébe se valamiféle díjnak (nyilván kivéve Próbakő).

Szóval most úgy érzem, jövőre teljesen felesleges bármit is nevezni, hiszen még olyan sem jutott semmire, amit pl a New York Festivalon, vagy épp Cannesban méltattak. Ha érdekel valakit, küldök neki példát, van olyan, amit nemzetközileg is rendesen elismertek (pl. a DDB Budapest "Cake" című munkája, amit több nemzetközi fórumon is rendesen elismertek, itt meg semmi, még shortlist se, de mondhatnék még párat)

És ha a szervezők a recesszióra appellálnak, akkor tegyék, én személy szerint inkább arra fogok hajtani a jövőben, hogy nyissunk más irányba, miondjuk tegyünk félre pénzt a New Yorkra, az Epica-ra, Cannesba, satöbbi, mert ez így egyrészt megalázó, másrészt kicsit érthetetlen is. Ez a személyes véleményem, mint lassan tizenX éve Golden Drumra járó léleknek, akinek lassan tele lett a töke,.

lausekesther 2009.10.18. 11:46:22

@bulgakov: alapvetően azt válaszolnám, hogy a főkategóriák szőrös szívű zsűrijének scam- és TCR-ellenessége szórhatta ki egy laza mozdulattal az említett Cake-et és mondjuk a Cannes-ban simán shortlistre kerülő állásinterjút, de akkor persze kérdés, hogy egyáltalán miért osztottak ki díjakat TCR-alkategóriákban...

Szabó Patrícia 2009.10.19. 11:01:19

@lausekesther:

Igen, mondjuk erről a kettőről konkrétan tudom, hogy egyik sem scam. A TCR meg egy létező kategória, erős is, és az egyik - szerintem - pozitív hozadéka lehet a reklámvilágnak, nyilván nem a scamek. S ha ennyire szívén viseli a tisztelt zsűri a scamek irtását, talán nézze már át még egyszer a shortlistet.