HTML

Partnerünk

Kreatív Online hírek

Friss hozzászólások

Golden Drum: best of film, print, outdoor, Best Act

2009.10.15. 16:17 zsombor

A múlt pénteki Golden Drum nagygálán átadott filmes, rádiós, print és outdoor díjakat elnézve talán nem is olyan nagy baj, hogy a portorozsi szervezők a régión kívüli ügynökségek felé kacsingatnak. Ezek a kategóriák ugyanis az egyetlenek, amelyek még szigorúan a Németországtól jobbra elhelyezkedő Drum-térségnek szólnak, de a szürkécske idei díjazottak nagyon nem vitték le az arcunkat.

Mondjuk hozzátartozik, hogy az outdoor és a print nevezéseket például körbejártuk Piran főterén, ahol kiállították őket, és volt köztük, ami befért volna, de nem kapott dobverőt. A mezőny feléről viszont üvöltött, hogy akkora kamureklámok, mint Varsóhoz New York: ennyi print már régen akarta megmenteni a Földet/gyerekeket/asszonyokat/kutyákat/az előbbiek mindegyikét egyszerre. Szóval nem meglepő, hogy a szőrös szívű zsűrielnök a hírek szerint a mezőny felét helyből kikukázta, legfeljebb egyelőre szokatlan. Nézzük, a bennmaradt díjazottakból mit érdemes nézegetni – legalábbis szerintünk:

A prágai Euro RSCG Grand Prix-s munkája [Film], vicces és szép, de azért nem lett volna nagy baj, ha a nagy scamellenes hadjáratban valami kereskedelmi kampánynak (vagy senkinek) esik le a Grand Prix.

Rajz gyorskurzus [arany, Print], DDB Istanbul.

Az athéni McCann három olivaolaj-szpotjában nincs semmi egetrengető nagy ötlet, viszont nagyon-nagyon kellemesek, nekem megmaradtak, jó irányba nyúlnék tőlük a polcon. [ezüst, Film]

Ez meg a lengyel McCann, ezüst a TCR-kategóriában [Film], családon belüli erőszak elleni szpot, okos és aranyos (kár, hogy alacsony a hitem abban, hogy bármilyen okos és aranyos szpot tudna bármit tenni a gyerekverés ellen, egy nyomasztó "Jelentsd fel a szomszédod!" kampánynak valószínűleg több értelme lenne).

A moszkvai Twiga ügynökség munkája [ezüst, Print].

Second hand bútorbolt [ezüst, Print]. DDB Istanbul megint, szeretnek rajzolni.

A bukaresti BBDO aranyat kapott ezekért [Outdoor], jogos is, a média is az lenne, valamitől mégsem a szívcsücsköm, de lehet, hogy pusztán a stílus tehet róla.

Látványos, jól elkapott szpot a finn Hasan & Partnerstől az Ilta-Sanomat helyi bulvárlapnak. Én bírom az áradó lélekvadász reklámokat, az újságreklámokat meg mind nagyon, ez mégsem érint meg nagyon [arany, Film].

Az osztrák Demner, Merlicek & Bergmann metrós-síugrós szpotja vicces módon két alkategóriában kettőt is kapott a filmek között [ezüst, arany].

Arany [Film], MFive, Oroszország.

És a végére két nem-régiós kakukktojás: a Best Act Award kategóriában az összes portorozsi shortlistesből válogatott egy marketinges zsűri, és az ezüst- meg az aranyszobrot is ugyanoda, a lisszaboni Leo Burnett bejáratához ejtették le, akik a társadalmi pr-kampányok mellett a hatásvadász prezikészítést is nagyon megtanulták.

Az első egy turisztikai célú website a lisszaboni falfirkáknak: meszelés helyett műalkotásnak kiáltották ki őket, lett térkép, letölthető audioguide, kutyafasza. Így egy hét távolságból nem üt akkorát, de a prezitől azonnal Lisszabonba akartam menni és/vagy a Leónál dolgozni [ezüst].

Ez meg a Cannes-ból már ismerős Selling Hope: a portugál vöröskereszttel boltot nyittattak egy plázában, ahol reményt árultak karácsony előtt [arany].

Hasonló best of a média, interaktív és kampány kategóriákból itt.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://szivlapat.blog.hu/api/trackback/id/tr361452162

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása