A tegnapi gombnyomogatás egy nagyon leassult felvezetéssel indult (Industrila & Agricultural Products; Professional Equipments) aztán a nap végére maradtak az izgalmasabb dolgok (étel, ital, alkohol, pénz, kikapcsolódás, végül a társadalmi cél).
Itt állt rajthoz a már sokszor emlegetett MEH-kampány is. Ekkor én diszkréten letettem az asztalra a szavazógépet, és aztán csak kicsit lepett meg, hogy a harmincfősre hízott zsűri csak 17. legjobb pontszámot adta az "Állásinterjú" munkacímen futó reklámnak. Ettől még jó a film, de ez egy erős mezőny. Mindig az volt. Valamiért iszonyú magas pontszámot kapott a krimiparódia "Whodunnit" reklám. Egyébként az egy kicsit kár, hogy nem készült ehhez a MEH-es kampányhoz egy rendezői változat, mert általában is, ebben a kategóriában meg főleg a legtöbb film 1-3 perces, nagy hatásszünetekkel, stb. Gondolom, persze nem azok futnak a tévében, csak egyszer-kétszer, de versenyre azok mennek.
A társadalmi cél után tegnap este a privát üzleti cél és aztán a teljesen privát magáncélok következtek. Az Adforum meghívta a zsűrit egy végtelen hosszú vacsorára - ez minden évben így van -, ahol bemutatták a céget, egy egészen oda nem illő powerpoint prezivel, aztán jöttek a halak és az esélylatolgató, egymás anyanyelvét, étkezési szokásait, majd anyaország és a válság témáját érintő beszélgetések.
Miközben Budapesten a két kereskedelmi rádió élő adásban meghalt itt Párizsban az utcán népünnepély kezdődött. A vb-selejtezők eredménye miatt (Algéria és Franciao is tovább jutott) egészen forradalomszerű volt a hangulat, a folyamatos, de teljesen random tüzijáték miatt mindenütt füst, állandó dudálás, zászlólengetés, utcai tánc stb. Ez hajnali négykor még pontosan ugyanazzal a lelkesedéssel ment, mint amikor a Danubius és Sláger otthon elhallgattak.
Ma eddig ment a halvány ébrenlétet is elviselő B2B Direct, Consumer Direct, jön még autó, közlekedés, ruha, cipő és este pedig a ktegóriagyőztesek kiválasztása. Plusz a társadalmi célú print, ahol szintén van hazai induló, a DDB különböző Amnesty-s munkákkal.
Ez a film gyűjtött a legtöbbet TCR-katóriában
Ez pedig egy jóslat, amit James Lanham előzsűri-elnök adott kifejezetten a Kreatív és a Szívlapát olvasóinak:
1., Szerinte az online film kategóriát a "Man walking around the world" (Johnnie
Walker) nyeri.
2., A filmes Epica d'Or-t pedig az alábbi filmek közül valamelyik
Evian "Rollerbabies"
Cadbury´s "Eyebrows"
McDonald´s "Just passing by"
Bulmers Pear Cider
Pepsi Max "The Interview"
T Mobile "Dance"
RWE "Mountain Man"
Diesel Perfume "Only the brave"
VW Golf "Fight"