HTML

Partnerünk

Kreatív Online hírek

Friss hozzászólások

Hiába az Unicum gyönyörű szpotja

2009.11.20. 14:55 romanb

Gyönyörű reklámfilmmel jött elő a klasszikus Unicum. Kár, hogy semmi köze a termékhez, és semmiféle stratégia nem látszik mögötte.

Nemcsak a reklámszakmai partjelző, hanem a nemzeti értékekért aggódó állampolgár is felordít bennem, ha szembejön bármi, ami Zwack, különösen, ha Unicum. Szívszorító és bosszantó egyszerre, hogy az egyetlen különleges töménymárka, aminek jó üvege, eléggé extrém íze és erős sztorija is van, szépen elsorvad a ragacsos kategóriatársak mellett.

A Zwacknál úgy általában is furcsa, hogy évtizedek óta mindenféle mézes-mázos, prémiumnak álcázott szeszipari mellékterméket próbálnak rátukmálni a tömegre, de az Unicum esetében végképp érthetetlen az évtizedes bénázás, amely a sorozatosan elhibázott kommunikáció mellett kitűnően látszik a „Next” névvel megáldott, műjäger bevezetésén is. Vajon tényleg komolyan gondolták, hogy gejl, citrusos cukormázzal kell megágyazni a keserű Unicumnak? És egyáltalán, tényleg annyira fontos, hogy az Unicumot mindenki szeresse?

Szépen bele kellene nyugodni, hogy az Unicum nem az a klasszikus tömegital. Az Unicum  ugyanis nagyon KESERŰ. Akármennyire is szeretné a cég ezt eltitkolni ennek az italnak elsőre meglehetősen barátságtalan íze van. Keményen küzdeni kell vele, akár évtizedekig is eltarthat, mire szerelem lobban a poharat tartó ember és a pohár tartalma között.  Az alkoholfogyasztással ismerkedő huszonéves generációt totálisan felesleges megpróbálni győzködni az Unicumról, mert nem fog nekik ízleni. Még akkor se, ha az aktuális reklámban a kisportolt fiatal férfiak úsznak az aszfaltban, száguldoznak a vitorlások és a lovaspólósok. Az Unicum egy klasszikus love/hate márka, amely évek óta zokogva könyörög egy klasszikus love/hate reklámért.

Attól az alapjaiban hamis és végtelenül közhelyes üzenettől nem lesz senki Unicum-fogyasztó, hogy „lásd a világ jó oldalát és érezd jól magad. Unicum. Csak pozitívan”. Azért nem mert ennek az életvezetési tanácsnak semmi kapcsolata azzal a keserű, de különleges itallal, ami a pluszos gömbben lötyög. Ahogy feltételezem a Rejtő – Korcsmáros Piszkos Fred képregény-karakterek sem hoztak tartós eladásnövekedést. És, ami ennél is fontosabb, semmit nem tettek hozzá az Unicum márka személyiségéhez. Egy egész generáció jutott el a boroskólától a Jägermeisterig úgy, hogy a legkarakteresebb magyar töményről, maximum annyit tud, hogy sörrel kombinálva viszonylag hamar el lehet jutni vele a hányásig. Az Unicum bácsi egy klasszikus, meg nem értett, enyhén alkoholista, dohányszagú, középkorú bölcsész, akit bizonyos időközönként elvisznek fodrászhoz, adnak rá fiatalos ruhákat és körbekísérik a közönség előtt, de mindig elfelejtik elmondani, miért van ott.

Ha sürgősen nem történik valami nagyon ütős kommunikációs dolog az Unicummal, a gömbüveg egyre porosabban szomorkodik majd a kocsmák polcain, meg a bárszekrények mélyén, a Next nevű valamit pedig csak erőszakos terjesztéssel lehet majd lenyomni a fiatalok torkán, de kizárólag azokon a vendéglátóhelyeken, ahonnan sikerült száműzni mindent, ami nem Zwack.

A mostani Unicum-reklám egyébként rengeteg pozitív visszajelzést hoz majd az alkotóknak és a márkatulajdonosnak is. Az emberek szeretni fogják, mert szépek a képek, jó a zene.

A produkciós cég mindent megtett ezért a filmért és feltételezem a Zwack is hajlandó volt mélyen a zsebébe nyúlni. Ha a reklámból csak a megvalósításra koncentrálunk, akkor gratuláció jár minden közreműködőnek. Nem véletlenül kapott a film díjat a Mérleg 2009. alkotói versenyen.

63 komment · 1 trackback

Címkék: reklám

A bejegyzés trackback címe:

https://szivlapat.blog.hu/api/trackback/id/tr161539829

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Áfatartalom 2009.11.20. 19:21:30

Tekintettel arra, hogy a minőségi kiszolgálás eggyre nagyobb hányadost kell, hogy kapjon a krimó életébe, és nem lehet elmenni szónékkül amellett a tény mellett, hogy napjainkba a minőség eggyre magasabb hatásfokot kell képvisejjen a felszolgálásba, és...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

szkepi 2009.11.20. 17:09:10

szép szerintem, de túl fel pozicionált. Chivas-nak jón de azért azmégsem ein unicum

mobo 2009.11.20. 17:15:20

Nem fogok húsz évig kóstolgatni valamit, hogy hátha megszeretem.
És amilyen vacak a többi Zwack termék, már amúgy sincs bizalmam az Unicumhoz sem.

stikasz_1 2009.11.20. 17:21:12

Alaphiba szerintem is, hogy a Zwack pancsokat (Fütyülős barackízű szeszesital, hát milyen már ez???) árul méregdrágán. Normális ember semmiben nem bízik, ami Zwack. Az Unicum pedig egyet jelent a márkával...
A másik gondot abban látom, hogy az Unicum nem jóízű. Úgy egyáltalán. A világ tele van rosszízű italokkal, amiket 15 év alatt biztosan meg lehet szokni- de emiatt nem fogok kannás borokat és CBA kólát vásárolni, mert hátha megértem a zsenialitásukat majd egyszer.

mikmaq 2009.11.20. 17:22:27

Hát nem látod öcsém, hogy ez a szpot miről szól? Arról, hogy az Unicumtól egyből vitorlásokat látsz az Andrássy úti pocsolyákban, meg jéghokisokat az utcakövön és lovas katonákat a háztetőkön! Ilyen csuda egy ital ez!

hubertusz 2009.11.20. 17:23:06

Látszik a mindenáron való profitra való törekvés. Nyilván a tulajdonosokat meg lehetett vezetni, mert hagyták magukat. Látszik, nem vették komolyan a fogyasztói igényeket és az Unicum emblematikus lényegét.
A Next borzalmas, az Unicumot a magyar fogyasztói réteg lassan nem tudja megvenni. Ez nagy-nagy szégyen, de nem egyedüli probléma szép hazánkban.

mikmaq 2009.11.20. 17:26:45

Egyébként sz Unicum sztem egy kitűnő ital, az ízét is szeretem ls nem tudom megérteni azokat, akiknek ez nem ízlik. De, sajnos, a Zwack tényleg elment már régóta a gagyi alkoholos, mesterséges aromás, cukros löttyök felé. Mondjuk a valódi pálinkáik ihatóak.
A legszebb az volt, amikor a Vilmoskörte pálinka csomagolásában elkezdték forgalmazni a Vilmos nevezetű szeszes italt (amikor bejött a törvény, hogy mit lehet pálinkának nevezni és mit nem). Nem kicsit esett pofára az, aki azt hitte, hogy valódi Vilmoskörte _pálinkát_ vesz a boltban, vagy kap a pincértől.

mikmaq 2009.11.20. 17:28:28

@hubertusz: (Nomen est omen. :) ) Igazad van, az Zwack évek óta nyereséges RT., a részvényesek nagy örömére...

The Great Destroyer 2009.11.20. 17:28:28

Szerintem az unicum eléggé rétegszesz.
Én pl nagy rajongója vagyok, illetve az
ismeretségi körömben is akadnak páran
hasonlóan rossz izléssel, viszont, akinek
nem ez a kedvence, az tuti, hogy utálja.

StopSzmog 2009.11.20. 17:29:26

"Az Unicum bácsi egy klasszikus, meg nem értett, enyhén alkoholista, dohányszagú, középkorú bölcsész, akit bizonyos időközönként elvisznek fodrászhoz, adnak rá fiatalos ruhákat és körbekísérik a közönség előtt, de mindig elfelejtik elmondani, miért van ott."

Hehh, ez jó :)

Különben amikor először láttam, azt hittem valami olimpiareklám és a Zwack talán főszponzor, ilyesmi.

Halber Mensch 2009.11.20. 17:32:30

Az Unicum uber kiraly, a reklam nem rossz, de ez a modoros hang, bazzeg, ettol a belem kifordul! Valaki legyen ma' szives elmagyarazni az embereknek, hogy Attol. Hogy. Valaki. Ugy. Beszel. Mintha. Minden. Szava. Utan. Lenne. Egy. Mondatveget. Jelzo. Pont., attol meg rohadtul nem fog szepen beszelni, viszont ugy fog hangzani, mintha a Marsrol jott volna. Ezek a buzik total szetkurjak a nyelvunket, ma' ha ertitek, mirol hangolok.

BKV reszelő 2009.11.20. 17:35:48

Te miről beszélsz ? Ez az unicum már régen nem az az unicum. Régi recept, mi ?! Páncélban, ja. Ez amit adnak itthon, viszont új recept és szar.

The reaper 2009.11.20. 17:39:19

Féligmeddig off:
Magyarországon az a baj, hogy a rendszerváltás után Zwack bácsi a befolyását felhasználva durva gátakat emeltetett a rendes pálinkafőzés útjába, hogy az őáltala gyártott pálinkaszerű szeszesitalokat vegye mindenki. Ezért van az, hogy manapság egy 0,5l-es fütyülőst megkapsz 2500ft-ért, míg egy jóféle pálinkát 4-5000ft-ért.
On:
Az unikum reklámokat már régóta nem értem, és igazából nem is érdekel. A piát magát viszont szeretem. A régi unikumos plakát( www.mult-kor.hu/attachmets/10274/unicum_big.jpg ) kint is van a falamon. :)

Közöd?? (törölt) 2009.11.20. 17:43:57

rebull + unicum next koktél nagyon finom és ütős xD

alte trottel 2009.11.20. 17:56:55

Az Unicum nagyjából legjobb _GYOMORKESERŰ_ a piacon. Remélhetőleg egyszer cvakkúréknak is megjön az eszük és a reklámmal visszatérnek az "Életmentő" vonalhoz (www.fotohaz.hu/fotoarena/showphoto.php?photo=53239).

Ha meg igazi jó pájinkát akarsz édes gyermekem, megbízható minőségben, akkor erjessz otthon _MEGFELELŐ_ cefrét, a _MEGFELELŐ_ (nem penészes, rothadt, földes) gyümölcsből és főzesd le egy _MEGBÍZHATÓ_ főzővel. Már olyannal, ahol a feltöltéstől az utolsó csepp kipottyanásáig végignézheted a folyamatot).

sorica123 (törölt) 2009.11.20. 17:57:54

@mobo: na ebbe nem bírnak belenyugodni. Hogy van, aki nem szereti a keserű piákat. Mert nem és kész. Én néha megiszom, néha meg nincs gusztom hozzá, pont a karakteres orvosságíze miatt. A Next nekem is egy lebutított dolognak tűnt már az elejétől... Először is: ha valaki kattan egyet, és olyan koktélt akar kotyvasztani, amibe unikum kell, rajta, hátha még jól is jön össze a keserű az édessel - na de előre csomagolva bevezetni egy olyan almárkát, ami agyon van édesítve, hogy mindenkinek tessen... butaság. Biztos finom a Next, de nekem kicsit ez a parám vele. Ha nagyon nem bírják töményen a tisztelt ügyfelek, tessék kísérletezni, vagy hagyni a fenébe és inni valami mást, amit szeretnek. A másik bajom a reklámja volt: baromira tetszett a stílusa, a rajzok vonalvezetése - de az, hogy kipécézték maguknak a csajokat, hogy 'Könnyű - neked!', és az első reklámplakát egy pasi (idegenlégiós?) volt, amint itat egy olyan minden poénon előre kacarászó csajt, na abban volt valami bosszantó.

ethan 2009.11.20. 17:57:56

Ha le akarsz csekkolni egy éttermet, kérdezd meg a felszolgálót, milyen pálinkát ajánl. Ha Zwackot, azonnal állj fel, mert a kaja se lesz jobb. Aki ismeri és szereti a pálinkát, az pontosan tudja, ilyen űberszarok a Zwack "pálinkái". Ráadásul sokkal gyengébbek, mint mondjuk egy Panyolai.
Az Unicum ettől függetlenül különleges ital, igazi megosztó termék, amit nagyon megérné így is hirdetni. A love/hate vonalra nem is lehetne jobb alanyt találni, csak sajnos az ügyfél nem így tekint e termékére, folyamatosan Johnny Walkert akar csinálni belőle, sőt, a Nextből is azt akart, az mondjuk szimplán ihatatlan.

Pedig van benne lehetőség. Ez a film pedig szép, korrekt, látványos, valóban gratula az alkotóknak, mert mint film, úgy nagyon szép. De mint Unicum reklámszpot szerintem teljesen félrement. De ez nem az alkotók hibája, inkább az ügyfélenk kellett volna végigondolni, mi is az EGYETLEN vállalható termékének esszenciája. Mondjuk pl. az, hogy nem Johnny Walker.

Balián 2009.11.20. 18:01:24

Amennyiért a gagyijait árulja a Zwack azért rendes piát is lehet venni.
Ár-érték arány köszönőviszonyban sincs!

2009.11.20. 18:05:25

Életem legjobb pálinkája a gönci barack. Egyszerűen zseniális. A bolti pálinkák a nyomába nem érnek.

Trójai 2009.11.20. 18:11:51

@The reaper(the original): jaj ez a plakát. :)

Ez nekem is az agyamba égett, ha hallom, h unicum, egyből ez a plakát jut eszembe. Sztem EZ jelenti az unicumot.

A poszthoz hozzászólva meg: a Johhny Walker-től hányok, az Unicum-ot meg el lehet szopogatni 2-3 óra alatt hányinger nélkül. Én szeretem, csak ritkán iszom, sajna nem pénztársabarát.

Eric_Cartman 2009.11.20. 18:16:06

Érdemben annyit tudok ehhez hozzátenni, hogy a Jégermeister is szar.

Háta Más · http://www.artcharacter.hu 2009.11.20. 18:21:52

Csak az ízéhez ne nyúljanak.
Az Unicum úgy jó, ahogy van.

(A Jägermeister meg Unicum - lányoknak)

Parajpuding 2009.11.20. 18:22:10

A reklám valóban üdítő a színvonalával a magyar reklámfilmipar ötlettelenségében. Viszont sosem értettem, hogy mit tud az a kevés ember is szeretni az Unicum nevű borzalmon. Egyetértek a posztíróval abban, hogy a reklám sajnos köszönőviszonyban sincs az itallal. Egyébként meg a szeszesitalt ugyanúgy nem engedném reklámozni, mint a dohányárut.

Zus 2009.11.20. 18:36:26

@zulu: egyetérte, még van idehaza vgy egy liter. :-)

Zus 2009.11.20. 18:37:15

@zulu: egyetértek, van idehaza még egy liter. :-)

Parmezanidész · http://bemorgo.blog.hu 2009.11.20. 18:37:36

Az Unikum, nyelőcsövemen végiggördülve maga fekteti maga alá a létrát, amin azonnal vissza is kapaszkodik a számba, hogy napvilágot lásson. Feltörő márka :)
Amúgy nem vagyok nagy piás, de az üvegeket szívesen nézegetem, és még nem láttam olyan Zwack terméket, amin ne szerepelt volna 2 szó: finomszesz-aroma. Ennyit a nagymúltú mesterfőzésről :)
De komolyan, mit vártok egy olyan embertől, aki még arra se jött rá, hogy a rendszerváltás óta mindenki azon röhög, milyen gáz parókája van :)

Zus 2009.11.20. 18:37:55

köcsög blog motor, mi a f@szért nem csináljátok meg végre, hogy rendesen működjön ?!

Trójai 2009.11.20. 18:58:57

A reklámrólmeg annyit, h unalmas. Már a hajsampon reklámban is voltak rohanó lovak, hogy szimbolizálják a szabadságot, a vadságot és szépséget. (háhá)

kb olyan ez a reklám, mint a férfi újságok. Mi a tartalom? Kocsik, motorok, nők, lakberendezés, pia.

Ez a rekám tipikusan férfisportokról szól:

1. Vizilabda: agresszív játék, összetartás, csapatjáték, a sportolók nagy kigyúrt állatok. (egy két képsor erejéig látni, ahogy a víz alatt küzdenek. Megintcsak agresszió és kitartó, férfias küzdelem. A játék és a versengés szellemisége ugye.)

2. Gyorsúszás: robbanékonyság, a célért való kitartó küzdelem, menőség, anyarérem, nagy kigyúrt állatok.
Dinamikusan, áramvonalasan a vízben sikló erős férfitestek. Az életben való érvényesülésért versengő férficsorda.

3. Hoki: nagyon agresszív, jég mint szimbólum-ami a férfiak tágtűrését, lelkük keménységét és egyéniségük hidegségét, valamint a menőséget hivatott szimbolizálni. + nagy kigyúrt állatok. A képsor, amint az unicum jelzésű korongot belövik a kapuba, a győzelmet égeti az agyunkba. Az 1-2 másodpercig megejelnő hokikorcsolyák magabiztos siklása, ahogy felkarcolják a jeget a legmenőbbek. Igen, a férfiak még a jégnél is keményebbek.. Felvillanó kép: hokimaszkban kamerába figyelő ember. Na igen, a hokisok korunk gladiátorai, elszántak és nemismernek kegyelmet a pályán. Ó. koncentrálnak ám. Az élet is egy nagy harc.

Na, eddig voltak a tömény tesztoszteron adagok, most jönnek a hatalom-tradíció-sikeresség hármasára alapozott sportok.

4. vitorlázás: Az ember kilátástalan harca az elemekkel, és naná hogy legyőzi őket. Férfias, macsós. Ahogy mégis az ember irányít és nem a szél + a víz. Tipikus jampec, sznob, gazdagoknak való. Ezt a sportot egyaránt űzik tradicionális gazdagok és tredni gazdagok.

Lám, a fekete csíkos fehér kis pulcsi a hajón álldogáló köcsögön. Olyan ez, mint a teniszező köcsögök kis fehérpulcsija, a nőknél meg a fehér miniszoknya a fehér kis kardigánkával. Plusz megfigyelhető ismét a hangsúlyos unicum jel a zászlón.

Tipikus képsor, ami az üzenetet közvetíti: vitorlázás közben megfeszülve kötelet húzó férfikarok. ó. Az élet viharos óceánján tajtékok közt hánykolódó kis csónakját minden férfi biztos kézzel kormányozza, vezeti és ellenáll a nagy hullámoknak miközben magabiztosan siklik tovább. (Ti. minden fiatal, erős, trendi férfi amga irányítja a sorsát.)

5. Lovaspóló. Tradicionális, "ész" és csapatjáték, a rohanó lovak a szabadságot, zabolázhatatlanságot, ERŐt és a túláradó érzéseket szimbolizálják. A lobogó lófarokra és lovogó lósörényre külön ráközelít a kamera.

Kép: Háztetőn ágaskodó lóval megtorpanó ember. Hát kell ennél több? Mint egy szar holivúdi weternfilmben a főhős cowboj. Azt pedig már a Marlboro man óta tudjuk, hogy az igazán kemény tökös macsók azok kovbojok. Nemde?

A nagyváros sivatagában lovával (sportautójával) vágtató magányos hős. Milyen kurva nagy szabadságérzés!

6. További kellékek még: fehér inges és fekete nadrágos üzletember -szerű fiatal férfiak mutogatása. Az üzletember mint a hatalom szinonimája és a sikeresség szombóluma.

Kép: krómozott kapszkodón fehér inges férfi kéz. A fémes szín hideg, menő, visszafogott, színtelen. A rendíthetetlen, szellemileg erős, karizmatikus, jó döntéseket hozó, határozott és semmitől sem félő férfiakat szimbolizálja.

7. Továbbá az üzenet a következő: a belvárosban, úszó, futó, vizilabdázó, stb. erősen egymással küzdő, rivalizáló férfiak nemhiába vannak a 21. század felgyorsult és high-tech világába téve, egy szép felhőkarcolós nagyvárosba. Ott is ugyanolyan harc zajlik, csak más eszközökkel. A képsorban csak úgy sistereg a sok előre jutni akarás.

8. A színválsztás sem lényegtelen. A fekete -fehér az unalmas hétköznapokat szimbolizálja. Ebben ugye pirossal kirívó az unicum emblémája. Az útközben megálló fiatal srác, aki csobban egyet a betonba, az életútját, hétköznapjait kis bulizással megszakító sikerorientált kis alfahím. Persze nemhiába inges, vigyorgó pöcsfejet tettek bele és nem öltönyöset. A két öltözéknek más a szimbóluma, az inges még fiatalabb, különben is meló közben a fiatalok még levetik az öltönyt az irodaházban. A fehér szín is a fiatalságot és frissességet jelzi. Mindenképpen a lázadást, a fiatalságot és a tettrekészséget.

9. A végén elhangzó uncium szlogen, a tetőn lóval ágaskodó fazonra felnéző srác. Látod ott azt a magasat? Igen, igen, nincsenek elérhetetlen célok, bármire képes vagy, mindent megvalósíthatsz, nincsenek határok, keresztülmész, áthatolsz, áttöröd, átgázolsz, igen, igen, ó valósítsd meg önmagad, legyél szabad. A szabadság nem elérhetetlen dolog.

+ Bulizz egy jót, hát uccu neki, szabad vagy, rúgj be, és nézd a dolgok pozitív oldalát. a nagy szürkeségben csak az unicum az üdítő piros folt. A sok kis szar szürke ember közt te leszel az egyetlen üdítő egyéniség, az egyetlen piros folt. Mert TE különleges vagy, TE UNICUMot iszol, és pirosan fogsz villogni a sok közhelyes ember közt a szép, szabad egyéniségeddel.

10. A legvégén a jégbe csapodó, vizet felfreccsnető unicumos üveg viszautal a hokijátékra és megintcsak: keménység, macsóság, rendíthetetlen erő, mindent megoldó übermensh, aki számára nem létezik lehetetlen. Óóó milyen kúúl. Már csak a pengét hiányolom az egészből, vagy valami szépen csillogó -villogó kardot, amilyen a középkori hős magányos lovagoknak volt. Ja nem, azt a képsort és asszociációt már a Wilkonson lefoglalta.

Frázisokat puffogtató sablonreklám. Hát nagyjából ennyi.

Palmer Eldritch 2009.11.20. 19:01:09

@mikmaq: Ezt jól látod!
Amúgy a film rendben, de inkább az italtól származó LSD trip-hez van köze a mondandónak és nem igazán a termékről szól.

tomcsi71 2009.11.20. 19:15:33

az unicum deutschban is drága... valóban prémiumtermék (megjegyzem az általam megnézett hiperekben az egyetlen prémium kategóriás magyar cucc volt)
a pálinkái közül a kósher család határozottan fogyasztható (és még jobb volt, amíg a jövedi adó miatt nem nyomták le kommersz 40-re az alkoholszázalékát)
aki meg vilmost iszik meg is érdemli...

ja egyébként én is utálom az unicumot (köszönhetően egy unicum-sör hányás kombinációnak, mint fentebb is olvasható... :))

rou 2009.11.20. 19:35:24

Véleményem szerint az unicum a leginkább hangulat ital. Ha valaki már ráérzett mikor esik jól neki, mi mellé, mekkora méretben ( 3-5 cent) annak kiváló. Azonban elég egy óvatlan pillanat és a varázsa elmúlik. Gondolok itt arra, hogy egy mézes barack ,ha nem esik jól, akkor "majd a következő jobb lesz" mondattal el lehet intézni, addig míg egy unikumnál ha nem esik jól.... .
Tisztelni kell ezt az italt, ilyen egyszerű.

rou 2009.11.20. 19:45:46

Pálinkából: újfehértói ágyas meggy, és természetesen házi szilva . :P

Intizar 2009.11.20. 19:57:27

Unicum forever!
Megisszuk a jégert is, ha nincs más, na de hogy az volna a csaj-unikum??? Csaj-unikum az Unicum, kész. Nem is hagyunk a pasiknak!
És egy másik tőr a szívembe: tudom, hogy nem erről volt itt szó, de akkor is: az igazi vitorlázó a csóró vitorlázó. Tessék tisztességesen utánanézni.

Trójai 2009.11.20. 20:08:27

@Intizar: Lol :DDDD
Szted a reklámban "csóró vitorlázókat" mutogatnak? Vagy ez az első asszociációd, h milyen szegény csósó manusok vannak benne a reklámban? Egyértelmű, h nem ezt akarják sugallni.

Te sem éltél még külföldön, de legalább valami amcsi filmet megnézhetnél. :)

Tesség tisztességesen utánanézni.

citromhély (törölt) 2009.11.20. 20:20:03

a jó italok gyümölcsből készülnek. viszki, vodka, rum, tekila, löttyök mehetnek a levesbe. 13 éve ittam olyan pálinkát, aminek az ízét / illatát ma is (most is, hogy írom) érzem a számban / orromban.

Magyar ember igyon jóféle pályinkát.

Der Beste 2009.11.20. 20:41:09

Én szeretem az Unicumot.

A sok divatmajom igyon nyugodtan pálinkát, engem nem zavar.

Intizar 2009.11.20. 20:41:30

Trojai
Az egyébként igen éles eszű elemzésre jegyeztem csak meg, hogy IGAZÁBÓL nem az a "vitorlázó" amit a reklámban mutogatnak.
Citromhély:
És miért ne készülhetnének gyógynövényből is? Pl: Unicum!

flimo13 2009.11.20. 20:48:51

@citromhély: hát én meg még nem ittam olyan pálinkát, ami fél kiló méz nélkül ízlett volna. Lehet látens néger vagyok.

mikmaq 2009.11.20. 20:59:07

@Trojai:
Figyu, te eg yilyen, izé, reglámügyökségigazgatóvagy? He? Tuutibiztos!

Most lementema közértbe és vettem egy feles Unicomot (már megis ittam), hát milyen a palacckja?
Műanyag, vazze! Azér azunicum jó volt! Csá!

rou 2009.11.20. 21:01:00

@flimo13: Ez kb olyan szintű megsértése a pálinkának a mézzel keverése, hogy borzasztó. Vidéken a legcudarabb ihatatlan szarokat keverik mézzel, míg ragyogó reklámfogásként pesten.
Ugyanis mint mindent ezt is le akarják nyomni a díszes közönség torkán, mert ugye a sok plázacica és műmájer megveszi ami trendi, a mézes pálinka az.
Lásd fentebb említett unikum next, vagy a fűszeres vilmos, tudomásul kell venni , hogy pont a női fogyasztás miatt csinálják. Szerinted miért hozzák ki őket 30% alkohollal? Majdnem mint egy garrone cherry. Viszont vannak nagyon finom pálinkák, szerencsém volt megkóstolni eperfahordóban érlelt szabolcsi kisüsti almapálinkát. Képzeld el 50 %-os, és isteni finom igaz 25 000 ft egy liter belőle. De inkább veszek egy liter finom páleszt, mint egy mézzel kevert 30%os körömlakklemosót igyak felesét 900 ftért.

Mint mindenben itt is a minőségnek ára van. Remélem egyszer hozzájutsz egy finom nem mézes páleszhez és megváltozik a véleményed.

alte trottel 2009.11.20. 21:05:39

@Trojai:
Lebuktál!
(esztéta vagy)

Stefan Derrick 2009.11.20. 21:18:33

A reklámok nem érdekelnek.Ez sem.
Az Unicum viszont király, ellentétben az összes többi Zwack termékkel, ideszámítva a drága pálinkáikat is, amik ugyanolyan überszarok, mint a ... ízű szeszes italaik.
Nyilvánvaló, hogy aki nem szereti a keserű italokat, sosem lesz Unicum-fogyasztó, de azért nem nagyon kéne temetni, mert isszák az emberek rendesen.

Lorlam 2009.11.20. 21:32:44

Nem is olvastam el a hozzászólásokat, mert az elején éppen az Unicumot nem szeretők írkálnak. Minek? Ha nem tetszik, igyatok édes löttyöket.
Az Unicum jó! Keserű, mint az élet, édes, mint a vágyakozás, és tartalmaz mindenféle ízt, amit semmi másban nem érezhetsz.
Lassan szopogasd el, hogy mindent érezz ki belőle, és amikor jókedved van, vagy rosszkedved van, vagy egykedvű vagy, igyál meg belőle 2-3 kupicával.
Majd meglátod...
Ennyi.

rou 2009.11.20. 21:37:29

"Az Unicum jó! Keserű, mint az élet, édes, mint a vágyakozás, és tartalmaz mindenféle ízt, amit semmi másban nem érezhetsz.
Lassan szopogasd el, hogy mindent érezz ki belőle, és amikor jókedved van, vagy rosszkedved van, vagy egykedvű vagy, igyál meg belőle 2-3 kupicával.
Majd meglátod..."

Lehet ezzel kéne reklámozni :DD

/ms 2009.11.20. 21:38:32

@alte trottel: jó pálinka amit te főzetsz ki? hát én még olyan házipáleszt nem igazán ittam, ami közelébe került volna a legkommerszebb zsindelyesnek. (na jó: volt azért egy kettő; egy butykos van is itt az asztalom alatt, iszok is egyet; egésségetekre!)

@Trojai: szép tartalmi elemzés, de jelen esetben éppen a forma a lényeg (az, hogy nincsen semmi a képen, ami alatt egy ilyen folyós zene megy: nincsen unicum fölirat, meg unicumot iszogató borostás, nincsenek szinek, a szines + meg egész diszkrét, nincs kinn a sarokban)

Meg egyébként is: jönnek itt a nyafogók, hogy a szarnak kell egy ilyen keserű lötty, miközben nem látják, hogy ez nem kolaloka, ez nem is kell, hogy mindenkinek teccen, hanem arról van szó, hogy ha elég bátrak és sokáig nyomnak ilyen reklámokat, akkor azt is el lehet érni, hogy ha az ember meglát egy + jelet a szövegben (ne adj isten: egy '+?'-et), akkor az olvasók egy jeletős hányadában (~10 %, szerintem), azonnal az elfelejthetetlen keserű íz jusson eszébe. S úgy érzem, hogy a keserűkedvelőkénél nagyobb lehet az azoknak az aránya, akik az unicumot a zwackkal azonosítják, és esetleg eszükbe is jut, hogy "bár én az unicumot nem kedvelem, de a pl. maximilian-t kimondottan kedvelem" (én akivel kóstoltattam, mindnek ízlett - borpárlat alapú blend, de természetes összetevőkkel: a hársfavirág nem kerül annyiba, hogy érdemes legyen aromával jáccani - bár ma már nagyon jó aromák is vannak, természetes eredettel, mint a levendulaolaj). Jó ötlet (mégha sajátom is): ki is fogom próbálni a maxim-et egy kis levendulával.

És én a hub33-at is kedvelem: 3 cl hub33 + 2 cl h2o+co2; szörpike (csak nem szabad sok szódát tenni hozzá, mert akkor olyan lesz, mint a szilvabefőtt leve szódával). Könnyed, laza, másnaposságra való szörpike (2+3). S ezeknek a keserű cuccoknak az az előnye is meg van, hogy karamell kell bele, meg gyógynövény-kivonat - egyiket sem éri meg igazán "hamisítani", nem nagyon van karamell-nél karamellebb műanyag.

Szóval szerintem rendben van ez.
jó-jó, tudom, ez ilyen brending (tudom, branding), de nekem bejön

Trójai 2009.11.20. 21:42:27

@mikmaq: @alte trottel: :DDDDDDDDDD
Egyik sem, csak söröztem és unatkoztam, aztán előtört belőlem a "zesztéta". De nem vagyok az.
Holnap amúgy én is veszek unicumot, mert ma már sokat ittam ahhoz, h kocsiba üljek és elmenjek valami éjjel-nappali multiba. Ilyen kisbolt meg nincs a közelben, és különben is ilyen hidegben fene aki kimozdul. :)

1bambi 2009.11.20. 21:58:23

Néhány évvel ezelőtt volt egy nagyon jó unicumos naptár, amelybe összeválogatták a régi, már klasszikussá vált, jól ismert reklámplakátokat. Kissé fanyarak voltak és szellemesek. A mostaniakból tényleg "csak" a termék lényege hiányzik. A rejtős reklámok borzalmasan erőltetettek voltak, ennek a csili-vili reklámnak sincsen sok köze a termék lényegéhez.
Egyetértek, először talán az Unicumot mint terméket kellene újradefiniálni (ha már haladni akarnak a korral és Váncza sütőporral sütni:), és megfelelő koncepciót találni hozzá. Nekem az Unicum anno minőséget, egyediséget, és valamiféle összekacsintós cinkosságot jelentett. (A Rejtő-vonal gondolatát értettem, de a megjelenítése hamvába holt ötlet volt.) Az Unicum pontosan attól is különleges, hogy nem tömegital, nem "egyszerű eset". (Ne is akarjon az lenni!) Olyan, mint az angol humor, vagy nagyon imádja valaki, vagy utálja. Ma hiányzik az a plusz bájos, de férfias fricska, amitől még annak is kedves volt az Unicumra gondolni, aki soha nem is szerette, mint pl. én.

Trójai 2009.11.20. 21:58:30

@/ms:naná, h a forma a lényeg, mint minden reklámban. Próbálnak olyan képeket elnyeletni az agyunkkal minél gyorsabban, és elhitetni h ezt inni mennyire menő. (gyorsan, h ne legyen időd felfogni vagy elemezni h mit is láttál)

Amúgy
"(az, hogy nincsen semmi a képen, ami alatt egy ilyen folyós zene megy: nincsen unicum fölirat, meg unicumot iszogató borostás, nincsenek szinek, a szines + meg egész diszkrét, nincs kinn a sarokban)"

Dehogynem van felirat, rögtön az elején van unicum felirat, h tudjad miről van szó: amikor a pasas csobban, az ugrása egy olyan kirakatüvegen tükröződik, ahol egy öltönyös pasas fekete tálcán tart egy unicum üveget. (Milyen elegáns) Aztán egy "+" jel, egyik a hajó zászlóján.

Aztán ismét egy unicum felirat a kapuba belőtt korongon, aztán rögtön utánalévő képkockán a gólt belövő és az ünneplésben magasra emelt srác pulcsiján a "+" jel. És a legvégén az üvegen a felirat az üvegen ismét, ezzel megadva a keretet.

Amúgy az nem víz sztem, unicumban úsznak, meg hajóznak. :))))))))))

Az unicumos íz-élmény elemzést meg ne nekem írjad, hanem a picsogóknak, én szeretem az unicumot, már ezt írtam asszem.

/ms 2009.11.20. 22:59:51

@Trojai: Hát drága barátom, én nem is veled vitatkoztam, neked + csak annyira szántam, hogy szerintem sokat 'csogtál kevéssé lényeges dolgokról.

De nem baj. + (csak pozitívan)

nocommento 2009.11.20. 23:04:58

Csak engem zavar a szöveg a végén. Miért nem elég annyi, hogy "lásd a világ jó oldalát - Unicum"?
Minek az a ...ja, bocs! juteszembe: és érezd jól magad, meg pozitívan. Jó-jó, ez a hivatalos szlogen, de akkor is. Ütősebb lenne.

/ms 2009.11.20. 23:38:18

@nocommento: a fenti szövegeim fényében: szerintem meg elég lett volna annyi: "csak pozitívan!" (akár "unicum" nélkül is).

Bár akkor még többet nyafognának, hogy 'hogy jön ez ide?'.

Vagy: "lásd a ..." + "csak pozitívan" (szintén unicum nélkül).

A 'lásd a világ...' ilyen szempontból jó helyen lévő (magyarázó, összekötő) szöveg. És nem is hosszú.

tabanyi 2009.11.20. 23:48:25

eccer nagyon durván behánytam tőle,
azóta nem köszönünk egymásanak,
jobb is ez így, nem kell erőltetni.

/ms 2009.11.21. 00:08:42

@tabanyi: ne légy elbizakodott: nekem volt már ilyen haragszomrád-om egy pár féle itallal az elmúlt negyed században; aztán többükkel kibékültünk (mondjuk a rum+császárkörte keverttel is próbálkoztam manapság (~ötöd évszázad után), de vele nem békülök)

Háta Más · http://www.artcharacter.hu 2009.11.21. 08:49:36

Hiába szép és profi ez a film, reklámnak nem jó. Mert nem „unicumos”. Toccsanhatna a végén akármi más is: intelligens mosópor, mobiltelefon, autó vagy Klapka a Vámház9 előtt, pont ennyire jó volna. És ezért nem jó.
Sztem, a készítők nem szeretik az Unicumot, nem tudják, hogy ez miért jó.
@Lorlam látja a lényeget, mert szereti, @1bambi is jól fogalmaz: fanyar és szellemes.

Trójai 2009.11.21. 13:18:04

@/ms: Hö? Most mé' vagy ilyen faszparaszt? Sztem én normálisan írtam neked.

/ms 2009.11.21. 13:44:58

@Trojai: Mé' is volnék faszparaszt? Én rád nem mondtam semmi csúnyát. A szövegeid egy részének relevanciaszintjével volt gondom.

Trójai 2009.11.21. 14:23:53

@/ms: Mert engem érdekelnek a gondjaid? :DD
Nekem amúgy a picsogásoddal van a gondom. :/

Ceecza 2009.11.21. 15:14:52

hihetetlen, hogy mások (nem kimondottan outsiderek) milyen jól értik és látják, hogy ez a brand tényleg miről szól. remélem majd néhány cvakkos erre téved és okul belőle. Biztos kitalálták, hogy itt aztán most nagyon kell ám valamit újítani (ha más nem jut eszükbe, akkor mindig az újításhoz menekülnek), de a lendületből (és a büdzséből) juthatott volna több az átgondolásra. A "fanyar és szellemes", "összekacsintós" jelzők mindenesete továbbgondolásra érdemesek. én biztos megvenném

Trójai 2009.11.21. 16:10:45

@Ceecza: Sztem is ez a reklám olyan, mint a többi...egy kaptafára készülnek. Egyáltalán nincs hangulata...mint az eddigi unicum reklámoknak.

Még a képregény karakterek is jobbak voltak ennél. Azoknak legalább volt üzenete: a kemény, kalandor, markáns férfiak egymás közt viccelődve múlatják az időt. Új és új "kalandok" at keresve. A kaland nagyon idézőjelben ugye. De ebben is az hibádzott, hogy az igazi kalandorok, főleg nem Rejtő kalandorai nem visznek magukkal unicumos rekeszeket, (felűrt inggel a csónakra dobva egy -két unicumos rekeszt) hanem az első koszos kocsmában isszák a legszarabb karcos piát...Valahogy nem passzol össze az unicum igényessége, az üveg letisztult formája, az elegáns márka a képregényhősök koszlott macsóságával.

Ehhez képest most az eleganciát hangsúlyozná ez a reklám. (reklám elején öltönyös fazon tálca unicummal) Amivel csak az a gondom, h unicum iváshoz nem kell elegánsnak lenni. Ez nem ír viszki, de legfőképp nem francia pezsgő, vagy jó bor.

Az unicum ideális magányosan iszogatáshoz is, borostásan is, férfi társaságban is viccelődve, egymást ugratva. Legalábbis nekem ez az első képzettársításom az unicumhoz. Ezt még úgy -ahogy, félig-meddig át is adta a képregényes reklámsorozat. Férfiak egymás közt, közös szórakozás közben unicumot piálnak. (mindig viszik az unicumot magukkal ha közös programra mennek, pl vitorlázni, horgászni, stb)

De az unicum nem ez, ami a mostani reklámban van. Fiatal , 20-on éves jampecok nem isznak még unicumot. Főleg nem szórakozóhelyen, vagy pertizás közben. (igaz nem jó a másik véglet sem, a magányos vénebb fószer ballonkabátban a kis laposüveggel.)

Az unicum nem az a tömegital amit a szórakozóhelyeken vedelnek, nem az a fajta ital amit éttermekben aperitifként rendelnek. Szóval amire a kép utal (öltönyös fazon az üvegen át, tálcán unicumos üveget tartva) nagyon nem az unicum karakteréhez passzol. Az unicum lehet h gyomorkeserű, de nem az az igazi "csak aperitif" kategória, mint más italok.

Az unicum épphogy több lenne ennél. Nem tömeg/partiital és nem aperitif.

Sztem két dolgot tehetnek ha újítani akarnak. Az egyik, h poénnal, viccel, (persze illően fanyar humorral) vagy komikus helyzettel adják el az italt, ahogy kispályások szokták. (no martini, no party? vagy hogy is van)

Vagy megteremtenek egy új, tipikusan unicum karaktert, ahogyan annó a marlboro men-t égették az emberek agyába.

Ez a reklám tökéletesen megtervezett, másodpercről másodpercre, látványvilágban kiváló, de tartalomban nagyon gyatra, gyenge eresztés, gagyi, béna, szar.

Mondhatni úgy is, h az olimpiai kisfilmnek a koppintása. Azaz ugyan az, csak fekete fehérben és belecsempészett unicum feliratokkal. Olimpiai kisfilm: a város terén lévő szökőkútban vizibalettoznak, az épület tetejéről ugrik le a műugró és a betonba csobban, stb... Az adoniszi sportolótestek ilyen mértékű idezsúfolásának max egy sportszer/futócipő, vagy sportolóital reklámban volna létjogosultsága.

Ez most az unicumot reklámozza, vagy a vizisportokat? Mert ha dönteni kéne, akkor szerintem az utóbbit...

Szóval ez azért így gáz. A rohanó musztángok a városi háztetőkön ötlet jó lett volna, mert nem a nagy pusztában/sivatagban szaladnak, hanem más térbe helyezi őket, más perspektívát, más értelmezést adva.

De sem hangulatilag, sem sehogy nem passzol a fekete-piros-zöld uicumhoz szabadságot szimbolizáló barna ló. Meg egy ilyen bagatell klisé? Mint a háztetőkön rohanó lovak. A lovak a régi nagy szabadság, életérzés, áttéve az új városi környezetbe? Hú, az ösztönök a városi emberben is működnek? Na ne mondják...Ennél már csak az lett volna gagyibb, ahogy a parti közben egymást vadászó ffiak meg nők uicummal a kezükben szemeznek egymással. Kb mint a szar hubertus reklám: vadászt le a szarvast, ami tulképpen egy dögös nő. A hubetus nemhiába választotta magának a szarvast totemnek, az unicum jele pedig egy piros kereszt. Talán meg kéne maradni a kaptafánál mert ez kurvanagy stílustörés.

Plusz mintha már 1. nem lenne már nagyon elcsépelt az a kurva ló a lobogó sörényére és lobogó farkára zoomoló kamerákkal.
2. teljesen nincs köze az unicum eddigi felépített imidzséhez.

A reklámnak nincs üzenete, azaz van, akár a többi reklámnak aminek a férfiak a célközönsége: ha ezt megveszed, macsó leszel és igazi férfi. Persze a reklámban megjelenő adoniszi férfitestek a nőket is csábítják.

Nincs tartalom:
Legalábbis én eléggé összeosottnak látom az egészet. A városi sikeres ember karakerét mosták valahogy össze a fiataloknak való dologgal (snikers reklám) és a sportolóknak való dologgal. De ez marhaság, mert mint már írtam nem party italról van szó, és nem is valami gagyi energy water-ről.

Szóval mi ez a félresiklott képzettársítás halmaz, mi ez a szimbólumkáosz? Minek ennyi szart beletenni? Nem lett volna elég egy dolognál maradni, és azt megcsinálni frappánsabban? Ekkor igaz a mondás, sokszor a kevesebb több.

Mert ez marhára úgy néz ki, hogy összeült az Okosvagyok Team az irodában, aztán mindenkinek volt egy ötlete, a sok külön-külön jó dolgot összegyúrták eggyé, és nem egy szuper dolog vált belőle, hanem egy mutáns csápokkal és 6 lábbal.

És EZ a reklám nyert djat?
Hányok, komolyan.

Mézga_Géza · http://autostat.hu/autos-forum 2009.11.21. 16:48:49

ez a poszt már volt 1-2 hónapja nem? vagy az másik blogon lett volna? na mindegy. a reklám amúgy tényleg elég tragikus és érthetetlen. talán az unicum követni akarja a külföldi prémiummárkákat és a johny walkeres keep walkingos vonalat próbálja elkapni. sajnos ez itt nem fog működni, főleg nem így.

szigetipeter · http://szivlapat.blog.hu 2009.11.23. 11:28:54

@Mézga_Géza: nálunk biztos nem volt :)

Trójai 2009.11.24. 23:25:25

megírtam kisnovellában az okosvagyok Team hogy kreálta meg ezt az unicumreklámot
valakit érdekel?
mert ha már az unalom posványába fulladtunk nem másolom ide
:)