HTML

Partnerünk

Kreatív Online hírek

Friss hozzászólások

Szavazz 2009 legjobb magyar reklámjaira!

2009.12.16. 13:30 szivlapat

10+2 magyar reklámfilm és 6 print hirdetés, ami a Kreatív szerkesztőségének 2009-ben a legjobban tetszett. Szerencsére nemsokára vége az első válságévnek, ezért elindíthatjuk a Kreatív és a Szívlapát közös évértékelőit. A reklámokról szoktunk időnként véleményt mondani, most viszont a közönség segítségét kérjük. Az alábbi filmeket és képeket a 2009-es Kampányjelentés összeállításokból válogattuk és hozzátettük még azon reklámokat, amelyek szerintünk jók. Döntsük el, melyek legyenek 2009 legjobb reklámfilmjei és nyomtatott hirdetései! Ha valaki szerint kihagytunk valami eszeveszetten jó darabot, az jelezze bátran! Szavazás!

Ha a reklámokra egyenként akarsz szavazni, azt itt teheted meg.

Szpotok

1. Vodafone: Te tedd le!

Megbízó: Vodafone

Rreklámügynökség: DDB

2. Baba - Számológép

Megbízó: Unilever

Reklámügynökség: Laboratory Ideas

3. UPC - Cowboyos

Megbízó: UPC

Reklámügynökség: Laboratory Ideas

4. T-Com - Forgószínpad

Megbízó: T-Com

Reklámügynökség: Akció-Nxs

5. Borsodi - Gorillás

Megbízó: Borsodi Sörgyár Zrt.

Reklámügynökség: McCann Erickson

6. Sziget - Elmentek otthonról?

Megbízó: Sziget Kft.

Reklámügynökség: Proud

7. Borsodi Zenei Fesztiválok - Bírjátok?

Megbízó: Borsodi Zenei Fesztiválok/Delta Fest

Reklámügynökség: UpHungary

8. Unicum - Betonon úszni

Megbízó: Zwack

Reklámügynökség/gyártó: Stábfilm

9. Tibi - Kakaóbab

Megbízó: Bonbonetti

Reklámügynökség: Youn & Rubicam

10. Djuice - Join

Megbízó: Pannon

Reklámügynökség: Leo Burnett

+ Bónusz

10+1. T-Com - Gyula

Megbízó: T-Com

Reklámügynökség: Akció-Nxs 

10+2. Kurt Lewin Alapítvány - 1Perspektíva

Megbízó: Kurt Lewin Alapítvány

Készítették: Varsányi Pál és Ligeti György

 

 

Print és outdoor

1. Coca Cola

Reklámügynökség: Leo Burnett

2. McDonald's - Egy szendvics a hozzáértőknek

Reklámügynökség: DDB

3. Az új Djuice

Megbízó: Pannon

Reklámügynökség: Leo Burnett

4. Sport szelet: Agybeindítónak

Megbízó: Kraft Foods

Reklámügynökség: Ogilvy

5. Fusion Restaurant - Last Supper

Megbízó: Fusion Restaurant

Reklámügynökség: Artificial Group

Nagyobb képért katt ide.

6. Beszélő Unicum Nextek

Megbízó: Zwack

Reklámügynökség: Kastner & Partners

 

 

A tavalyi eredményeket itt nézhetitek meg!
 

52 komment

Címkék: reklámok 2009 legjobb

A bejegyzés trackback címe:

https://szivlapat.blog.hu/api/trackback/id/tr851602103

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kontárblog · http://kontar.blog.hu/ 2009.12.16. 19:07:57

filmek közül 6, 7, 10+1 visz egyértelműen
printből nekem a 2,és a 4....

Kontárblog · http://kontar.blog.hu/ 2009.12.16. 19:08:57

@Kontárblog: hopp a reklámtól nem láttam a szavazást..

Pivoblog · http://pivo.blog.hu/ 2009.12.16. 19:15:10

Unicum és McDonald's a legjobbb

Huffa Huffa 2009.12.16. 19:17:34

Én találtam még régebben egy elég érdekes reklám-szerúséget! Badár Sándor és Szőke András szerepel, a tőlük elvárható módon :)
De TV-ben még nem láttam, nem tudom miért...

szigatech.hu/tv

tvtvtvrtko 2009.12.16. 19:18:32

az idei sziget reklam szanalmas volt

dex.ion 2009.12.16. 19:28:12

a 3 rájfejzenes picsa, akik szemenként akarják blokkoltatni a mákot, na azokra 1-1 atomot

Kontárblog · http://kontar.blog.hu/ 2009.12.16. 19:31:43

@Huffa Huffa: szerintem ez nem is fog menni. ők csak megszerezték valahogy maguknak őket:D

Kontárblog · http://kontar.blog.hu/ 2009.12.16. 19:32:23

@dex.ion: micsoda? én csak a kemencéset láttam

tlvajferi 2009.12.16. 19:35:14

a legjobb szerintem:

Tegyetek valamit az országért. Mondjatok le!"

Tom#55 2009.12.16. 19:40:52

A Lacis Nincs De reklámot hiányolom :)

Bambano 2009.12.16. 19:54:46

a vodafonos teteddle reklámmal ki tudtak kergetni a szobából... a borsodiban legalább voltak ötletek...

mbemba · http://olaszforum.blog.hu/ 2009.12.16. 19:54:54

Szép volt Feró!Szép volt Feró!Szép volt Feró!Szép volt Feró!Szép volt Feró!Szép volt Feró!Szép volt Feró!Szép volt Feró!Szép volt Feró!Szép volt Feró!Szép volt Feró!Szép volt Feró!Szép volt Feró!Szép volt Feró!Szép volt Feró!Szép volt Feró!Szép volt Feró!Szép volt Feró!Szép volt Feró!Szép volt Feró!Szép volt Feró!Szép volt Feró!!

:)) He-he! :))

dex.ion 2009.12.16. 20:33:10

@Kontárblog: csókos vagy...majd ha kiesel a pixisből, téged is halálra szekálnak majd vele a tévécsatornák...

Flood 2009.12.16. 20:34:04

A GYulának a végét nem értem :/

dex.ion 2009.12.16. 20:47:02

@Flood: nem őt választották
én még nem láttam, most néztem meg, teccett

kidintwo3 2009.12.16. 21:04:16

Szörnyűek. Izzadságszagúak mind. Talán csak az Unikum ugrik ki az összes közül (Ami amúgy dinamikus meg minden, de a mondanivalója nem jön át)

Ezekkel az "Öcsémvazze kiccsávó, rajgyerek, naidefigyelj öcsisajt" reklámokkal meg igazán leállhatnának.

Floyd · http://www.gazmegfek.hu 2009.12.16. 21:41:35

Borsodi zenei fesztiválok, mert ADJA a hangulatot ugyanakkor maró a humora. Meg van benne Subscribe. Meg már 4 éve a kezemen rohad a Hegyaljás karszalag. Szóval csak ez lehet a befutó nálam.

Donjuan 2009.12.16. 22:13:03

A Djuice Join a lexarabb: hogyan szerezzünk jegyet egy noname zenekar koncertjére...
Mivaaaan?

MINI-TRANS 2009.12.16. 22:17:32

Sziasztok Gyerekek !

Nem akarom magam fényezni, de igazi reklémarcot kerestetik 2009-re ?
A vissza jelzésekből akár én is benne lehetnék az első öt-ben, de beszéljenek a tények !
Szivlapát blogon ; Csináldmagad marketing mesterfokon, cimmel.
Propeller .hu-n; Költöztetés magyar módra, cimű video.
Mini-trans.hu veblapom !

Várom a vissza jelzéseket , amit köszönök !
Békés Boldog Karácsonyt Kivánok mindenkinek !

Tisztelettel ; Bódi Lajos fuvarozó magyar kisvállalkozó .

lovelohim · http://rael.org 2009.12.16. 22:33:22

tej jó ég, milyen lehet a többi?

Messina 2009.12.16. 22:37:37

Hasi-tasi nem kér kódot?

zsoltikam · http://catapult.blog.hu 2009.12.16. 22:42:41

filmek kozul a produen kivul nehez a tobbit ertekelni. annyira magasan veri a tobbit.

HarrasRudolf 2009.12.16. 22:43:06

A szigetes reklám a legjobb! Senkiháziak kezében van a popszakma! Sajnos!!!

Krajcs · http://uralicowboy.blog.hu 2009.12.16. 23:06:29

Mondtam már, hogy nincs.... picsába :D

Bikfic75 2009.12.16. 23:08:54

Istenem, legalább a Kreatív észre vehette volna, hogy T-Com márka már cirka másfél éve nem létezik Magyarországon.

efbé 2009.12.16. 23:24:57

de csak azért szavaztam a szigetre, mert azzal a verzióval manipuláltatok, amelyikben az a mondat van, hogy "senkiháziak kezében van a popszakma!".

az 1perspektiva egyébként stop motion technologiaval keszült, tudja valaki?

batorfya 2009.12.16. 23:25:51

@Bikfic75: Istenem, ugye mekkora örömöt okozott beírni?

Tadzsikisztán 2009.12.17. 00:33:01

Nekem nem jön át az Unicum reklám mondanivalója inkább csak a látvány tetszik. Nálam Sziget, Borsodi-Gorilla, Borsodi Zenei.. a sorrend.

Sportszeletes reklámot mikor először láttam beleszeredtem, tipikus fotózzuk le hogy a havernak megmutathassuk plakát. De a Mc-is is egész jó.

fraki 2009.12.17. 00:48:53

Sziget: a srác őstehetség, egyértelműen és magasan a legjobb reklám mind közül, igazi gyöngyszem.

Betonúszás: őszintén szólva ez nem egy olyan nagy látvány 2009-ben, tkp. kezdőszintű montázsról van szó.

Gyula: kicsit erőltetett az ötlet, kicsit hosszú a film hozzá.

"Te tedd le": nagyon jó ötlet, profi rendezéssel megragad egy tényleg tipikus momentumot, talán mindenkivel előfordult már a szituáció. Második helyre raknám.

Bírjátok?: Hát nem tudom, a szigetes mellett az elhalványul az egész, az ötlet se túl gördülékeny, feró se túl nemtom. A "Bírjátok?" mint szlogen korrekt.

Borsodi gorillás: ugyanazt az ötletet lovagolják meg sokadszor, ez pozitívum, maga a darab viszont nem a legjobb a sorozatból.

Djuice: ?

1Perspektíva: azért automatikus nem lesz egy motion cap koncepcióból jó reklám.

UPC: Cowboyos: Az ötletről ua. mondható, mint a borsodi gorillásnál, ez mutatja, mennyire ügyesen, megkockáztatom zseniálisan tovább van vive a nyugdíjasnéninek beüzemelő munkások figurája. Itt viszont még emeli is az értéket az, hogy a gorillástól eltérően ha csak ezzel a reklámmal kezdenék, érthetetlen abszurd lenne az egész, tehát egy nagyon szép íve van a dolognak. A UPC a Szőke-Badár sorozattal is telibe talált, utána volt valami eresztés, aztán jöttek a munkások, amivel megint hozzák a formát. Nagy gratula.

Tibi: szar. A márkanév annyira keresztbe tesz voltaképp minden komoly koncepciónak, hogy nem lehet eldönteni, egy ilyen zenés izé nem önparódia-e. A Hajóssal működött.

T-Com: Forgószínpad: Több a pénz benne, mint a kreativitás, nagyvállalati jólöltözött ízlésvilág, felejtős.

Baba: Számológép: Nem sikerült megértenem, miről akar szólni a raklám. Fail.

Skulo · http://politoxi.blog.hu/ 2009.12.17. 03:17:39

Valójában egyik sem. Nem hiszem, hogy ez lenne az a lista. Inkább azt hiszem, hogy ezek a cégek tejeltek nektek, hogy idén Ők legyenek, vagy a zindextől leszóltak, hogy idén Ők lesznek. Olyan magasszinten harmatgyenge listákat hoztál össze, hogy ez így nagyon átlátszó. Persze én nem vagyok reklámszakember, de azért látom, hogy ez egy halom fos. Egyedül talán a Szigetes a kakukktojás. Így aztán a második összeesküvés elméletem a következő: a Szigetest akartad győztesnek és egy halom szart raktál be mellé, hogy nehogy valaki is elhibázza.
Nos, ez van.

Skulo · http://politoxi.blog.hu/ 2009.12.17. 03:23:30

@Floyd: Tuti, hogy csak a kezeden rothadó karszallag miatt lehet nálad befutó, mert egyébként nem csak humortalan, de izomból nyúl le más, már befutott reklámokat és iszonyat eröltetett. Viszont így csak egy gyengén összerángatott imitációja lesz azoknak. Mintha egy reklámparódia montázs lenne az egész. Persze aztt is hihetnénk, hogy eleve ez volt a koncepció, de nagyon félek tőle, hogy nem. Úgy néz ki inkább, hogy azt hitték ez vicces, pedig szar, de legalább hosszú is hozzá.

Skulo · http://politoxi.blog.hu/ 2009.12.17. 03:25:23

@efbé: vagy csak egy érdekesen manipulált makró visszajátszása. Egyébként sem lehet SM az egész, gondolom az elejére értetted?!

Alternatív 2009.12.17. 04:20:50

A hazafias csirkereklám volt a legjobb, de nem szerepel a listán...

Victoorius · http://www.konzolcenter.hu 2009.12.17. 08:34:35

Nekem a Sziget jött be a legjobban!

Plészbu, nagyon gáz! :-D

Victoorius · http://www.konzolcenter.hu 2009.12.17. 08:37:23

@Messina: Az abszolút béna, a sziget suttyójára hajaz...

Helen H. · http://szopizmus.blog.hu 2009.12.17. 08:43:01

Visszanézem ezeket a "gyöngyszemeket" azt kell mondjam, hogy a magyarok valóban csak olyan reklámot tudnak csinálni, amiben lerí rólunk a külfölg szemében, hogy síkparasztok vagyunk. Egyiksem sincs egy értelmes arc, vagy értelmes megnyilvánulás. Ha pl. angol lennék, az jutna eszembe mindegyikról, hogy "jéé, tényleg ilyen tahó gyökér minden magyar???"
Nos, ennyi...

batorfya 2009.12.17. 08:46:19

@Skulo: Uhh, basszus, ne haragudj! Kihagytunk volna egy általad készített reklámot? Azt azért el kéne fogadnod, hogy a világon semmi sincsen ingyen, főleg ilyen ínséges időkben. Amikor hétfőn felhívtalak, hogy lesz egy ilyen lista, és részvétel ennyibe fog kerülni, akkor azt mondtad, hogy neked erre nincs most egy vasad sem, mert a kiváló blogodba ölted bele meg antidepresszánsokba. Uj Péter utólag kivetette velünk a Szigettel pariban lévőket, mert állítólag a Gerendai befenyítette. Nos, ez van. Majd jövőre. De a nagy blogversenyünkben még indulhatsz!

báró Csekonics 2009.12.17. 09:37:20

Nekem a '..most biciklizni tanul.' a kedvencem.
Ezredszerre is megszakadok azon a fejen amit a fazon vág, miközben kikecmerefg az árokból, meg ahogy a többiek integetnek neki.
:-D

Skj Joe 2009.12.17. 10:17:39

No, ez egy kicsit hosszabb komment lesz.
A reklám filmek közül szerintem a legjobbat a Young & Rubicam alkotta.
Rövid, tömör, összetéveszthetetlen és rengetegszer elhangzik benne a márkanév.
Megérdemelne egy sokkal jobb márkát is.
A többiek között is vannak jók, azonban ott más a koncepció, mert azok egy sorozat elemei, így mint különálló film nehezen értékelhetőek. Ezzel szemben a Tibi reklámja nem igényel folytatást, önmagában is elegendő. Mondjuk a szlogen kicsit gyenge, mert még nincs felépítve, azonban, ha tartják magukat a szlogenhez (pl.: a nyomtatott médiában is), akkor erősíthetőek lesznek az eladások.
Még annyit, hogy a legtöbb filmben kevésszer hangzik el a márkanév, pedig ennek alapnak kellene lennie.

A nyomtatott kategóriában nálam az Ogilvy nyomdokaiban dolgozó csapat végzett az élen.
A Coca-Cola (Leo Burnett), hozza a bevált dolgokat, mint a P&G (Saatchi&Saatchi) szokta.
A Next (Katner & Partners) reklámjának a mondanivalója számomra zavaros. És az nem jó. Vagy szeressem, vagy ne, de ne legyen zavaros, az a legrosszabb.
A Djuice és a Fusion képi világa nekem nem jön be. Szépek a képek, meg művészi kivitelezésűek, viszont a kevesebb több. Egy reklámot azonnal meg kell értenem, nem akarom nézegetni, értelmezgetni. Legalábbis én.
A DDB reklámjára meg azt mondom, hogy érdekes. Ki lenne a célcsoport? A könyvmolyok? Illetve nem tudom gyorsan elolvasni, ez kiejti. Szerintem szörnyű a tipográfia.
Visszatérve a Sport szeletre. Sikeres szlogen, tökéletes méretű kép a termékről, könnyen felismerhető ábra jó helyen (metrótérkép a metróban, zseniális) és egy csipetnyi humor a feliratokban. Vonza a szemet és pár másodperc alatt értelmezhető. Nem véletlenül ez az egyik komoly túlélő a „cocialista” márkák között.
Persze nem kell velem egyetérteni, sőt!
Igazából egy dolog, hogy mi az ami tetszik és mi az amit meg is veszek,arról nem is beszélve, hogy minek a hatására.
Az igazi döntés úgy sem itt születik meg, ez egy jó közvélemény kutatás, amit ha az eladási számokkal összevetünk, akkor jön ki az eredmény.

Szabó Patrícia 2009.12.17. 12:27:55

OFF:
azt hiszem, a legerősebb "barrier of entry" esetemben ahhoz, hogy megint blogot kezdjek írni, illetve folytassam, amit elkezdtem pár éve, és nyár elején abbahagytam, hogy elképeszt, mennyi balfasz ír már blogot, és most nem a jelen blog íróiról beszélek.

érdemes végignézni, mennyire kínlódnak emberek, hogy megosszák a többiekkel azt a hatalmas űrt, ami bennük szívja az életerőt elfelé...

Skj Joe 2009.12.17. 13:11:25

@bulgakov:
hm, érdekes
kire gondolsz?

Szabó Patrícia 2009.12.17. 17:25:08

@Sokkoló Joe:

"Majd megmondom, kire gondolok, ha valaki fizet azért, hogy gondolkozzak..."

Skj Joe 2009.12.18. 09:07:48

@bulgakov:
:)
Hát akkor ezt buktam, mert nem küldök emelt díjas sms-t.

Tudatlanságban maradok a nagy érzelmi kitöréseddel kapcsolatban.
Így jártam.
:)

Skj Joe 2009.12.18. 09:13:17

Érdekesen alakul a szavazás.
Ebből is látszik, hogy sokaknak teljesen más dolog tetszik, mint nekem.
Úgy látom van még mit tanulnom. :)
süti beállítások módosítása