A decemberi T-Mobile-os műszaki hiba és az azt követő Vodafone-os Müller Tamás kirúgásos sztori megmutatta, hogy itt a legfőbb ideje, hogy a vállalatok edukálják alkalmazottaikat meg a vezetőséget is a közösségi médiahasználat terén – mikor, ki, mit, hol, milyen néven, hogyan mondhat. Persze, könnyű azt mondani, hogy gyerünk frissíteni a válságkommunikációs kézikönyvet, meg, hogy tessék az esetből tanulni, de hogy pontosan mit és hogyan, arra nehéz válaszolni. Még nehezebb egy professzionális tanácsadót megfizetni (már akinek).
Az ausztrál telekommunikációs társaság, a Telstra azonban remek példát mutat arra, hogy hogy kell egy böszme nagy – esetükben több mint 40 ezer főt foglalkoztató – cégnek, ráadásul telekom cégnek ezt a dolgot megoldani. Megtalálni az arany középutat aközött, hogy minden alkalmazottat letiltsunk a közösségi oldalakról, és aközött, hogy magasról fütyülünk rá, ki mit mond a Facebookon és társain.
A cég nemcsak hogy egy közösségi médiahasználatra vonatkozó tréninget dolgozott ki az összes dolgozójának (több mint 12 ezren már el is végezték), amely a 3R (responsibility, respect and representation – felelősség, tisztelet és [a cég] képviselet[e]) elvét próbálja beleégetni az agyukba, de az égvilágon mindenki számára elérhetővé tette weboldalán a 31 oldalas útmutatót.
A képregényes-animációs megoldás érdekesen és a mindennapok példái alapján magyarázza el a helyes közösségi médiahasználatot, és interaktivitásra buzdít, miután egyes részeknél klikkelni kell, ha a homályt el akarja űzni az olvasó, videókat kell letölteni, és a lapozgatós formában a lapozgatáshoz is klikkelni kell (bár szerintem ez kérdéses formája az interaktivitásnak).
Tessék, lehet nézegetni, lapozgatni, magyar telekom-cégeknek meg egyebeknek is lefordíttatni.