Bár vannak, akik a Skype-ot már lejárt lemeznek tartják, azért még mindig jól megy neki, legalábbis a nemzetközi hívások piacán a világ legnagyobb forgalmú telefontársasága. Megtévesztő az is, hogy az Ebay, ami 2005-ben 3,1 milliárd dollárért vette meg, most 2 milliárdért próbál megszabadulni tőle, és hogy a Google is visszalépett a vásárlástól. Az viszont tény és való, hogy hiába kínál egy csomó fizetős szolgáltatást, mindenki csak és kizárólag az ingyeneset – a számítógépeken keresztüli telefonálgatást – használja. És nem azért, mert a többi olyan eszméletlenül drága lenne, hanem mert nem igazán tudnak róla. Például arról, hogy mobiltelefont is lehet a Skype-ról hívni. Erre találta ki a Skype a legújabb, Skype Outside című kreatív kampányát.
A cég a világ öt különböző pontján öt helyi művésznek (egy ausztrál fény-árnyék művésznek, egy maszkos japán csapatnak, egy spanyol bűvészmutatványosnak, egy török fafaragó művésznek és egy amerikai avantgarde művésznek) adott egy mobiltelefont, és arra buzdítja a felhasználókat, hívják fel a nekik szimpatikusat, mondják el az üzenetüket, amit a művész aztán a maga eszközeivel művészi formára fordít – például fényjátékra, faszoborra vagy valami meghökkentő városi gerillaakcióra. A különleges üzenet létrejöttét videóra veszik, felcímkézik, kitől kinek szól, melyik országba, majd a Skype weboldalán és a YouTube-on teszik közzé. Az ötlet kreatív és érdekes, kérdés csak az, hogy eléri-e ezzel a Skype a célját, és valóban meg tud-e mozgatni tömegeket ezzel a komplex megoldással.
A weboldalon mindegyik művésznek saját trailere van, és lehet szemezgetni az üzenetvideóik közül, alant csak egy-egy példa:
Egy az ausztrál Kelly Rian árnyék-művésztől:
Egy a japán álarcos Tokyokamentől:
Egy pedig a török fafaragó művésztől, Paul Sivelltől: