HTML

Partnerünk

Kreatív Online hírek

Friss hozzászólások

Nyúlás vagy nem a Kristályvíz-reklám?

2010.04.06. 17:35 szivlapat

Úgy tűnik, nem csak a pártok szeretnek ígérni, hanem az ásványvizek is, csak a vizek úgy ígérnek, hogy eljátsszák, mintha nem. Meglepő módon két konkurens márkára is rábukkantunk, melyek nagyon hasonló módon játsszák el, hogy nem.

Ez itt a nemrég átpozícionált Kristályvíz tévéreklámja:

Itt pedig a Veritas rádiószpotja a tavalyi év közepéről:

Veritas Gold rádiószpot - 2009. 06. 17. by KreativMag

Ki szerint hasonlít? Mi lehet az oka? Véletlen egybeesés, tudatalatti nyúlás, csökönyös ügyfél?

Megkerestük kérdéseinkkel a Kristályvíz szpotját jegyző DDB-t. Az ügynökségtől elmondták, hogy nem ismerték a Veritas reklámszpotját, a hasonlóság véletlen lehet, továbbá hogy az ügynökségnél már 2008 ősze óta dolgoztak azon a koncepción, mely a Kristályvizet egy sallangoktól, bullshittől mentes márkaként ábrázolja.

46 komment

Címkék: reklám ddb veritas kristályvíz

A bejegyzés trackback címe:

https://szivlapat.blog.hu/api/trackback/id/tr981899391

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

asimlis 2010.04.06. 19:00:40

Hát, azt hiszem a Kristályvíz kicsit lopott. na jó. nem is kicsit.

Szabó Patrícia 2010.04.06. 19:04:09

"Megkerestük a kérdéseinkkel a Kristályvíz szpotját jegyző DDB-t. Az ügynökségtől elmondták, hogy nem ismerték a Veritas reklámszpotját, a hasonlóság véletlen lehet, továbbá hogy az ügynökség már 2008 ősze óta dolgoztak azon a koncepción, mely a Kristályvizet egy sallangoktól, bullshittől mentes márkaként ábrázolja."

A helyesírási hibát leszámítva ez így igaz.

2010.04.06. 19:06:24

Ha a DDB nem lopott, az még cikibb, mert akkor egy dilettáns csapat, és még azt sem tudják mi folyik körülöttük. Ezen felül a Kristályvíz marketingeseinek is karó a ...

blitzkrieg 2010.04.06. 19:08:57

ez elég kemény belemagyarázás, gyenge a spot

qwertzuiop1 2010.04.06. 19:13:53

Szerintem hülyék lennének pont egy olyan spotot nyúlni, amiben őket rugdalják. A Veritas spotja visszataszító, mert szinte végig a konkurenciáról van benne szó.

szkepi 2010.04.06. 19:27:17

de a gondolat azonos. nagy kreativjaink nagy ötelttolvajok. bazi nagy lovettáért!!!!

ki csinálta ezt és ki azt?

prosztóék 2010.04.06. 19:39:50

Valószínűleg a brief volt ugyanaz:
Vágjunk alá a Szentkirályinak, de jól. A Veritas egy kicsit durvábban a Kristályvíz egy kicsit finomabban
kommunikálja ugyanezt.

Amúgy azon vitatkozni, hogy két "közepesalá" színvonalú reklám közül melyik az eredeti, az ingyenreklám, amit egyáltalán nem érdemel meg ez a két márka.

xxyyxx 2010.04.06. 19:50:05

ez a kristályvíz mérhetetlenül szar lett. nem hibáztatom az ügynökséget, sajnos elég sűrűn előfordul ez manapság kis hazánkban. a briefre én is kíváncsi lennék...

konyvelomo 2010.04.06. 20:08:29

"... nem ismerték a Veritas reklámszpotját, a hasonlóság véletlen lehet, továbbá hogy az ügynökség már 2008 ősze óta dolgoztak azon a koncepción, mely a Kristályvizet egy sallangoktól, bullshittől mentes márkaként ábrázolja ..."

Én ezeket a bullshiteket imádom :D

dini30 2010.04.06. 20:19:28

hűha :)

Kicsit valóban hasonlít, de a veritas elég béna, pláne hogy fikázza a konkurenciát, majd ő maga is állít egy hatalmas marketing bullshit-et magáról, de nincs túl sok art direkció benne.

A Kristályvíznél ott az art direkció és jól keresett a trükkökkel a produkciós csapat is, de a reklám végül szép üresre sikerült...

Azt mondjuk nem tudjuk, hogy erről ki tehet: az ügyfél vagy az ügynökség... (?)

Uglee · http://nagydobraverem.blog.hu 2010.04.06. 20:21:38

Azért mondja valaki, hogy a VFX nem néz ki faszán... :)

leaping cat 2010.04.06. 20:30:34

Most akkor többé nem lehet feltételes módot használni reklámban?

OaM 2010.04.06. 20:37:46

"Mi lehet az oka? Véletlen egybeesés, tudatalatti nyúlás, csökönyös ügyfél?"

-Véletlen egybeesés, hogy ugyan-az a cég állítja elő mindkét terméket.
-Tudatalatti nyúlás mert forgalmazó "marketing csapatána" önálló ötletei egyáltalán nincsenek.
-Csökönyös ragaszkodás a 10 évvel ezelőtti "Kristályvíz" brandinghoz, holott ez a termék már rég nem az.

:)

CTamás · http://www.joegeszseget.hu/ 2010.04.06. 20:45:15

Kíváncsi lennék, hogy a férfiakat is megcélzó spot milyen lenne...?

Kyntea 2010.04.06. 20:57:59

Ne aggodjatok.. hamarosan elokerul valami kulfoldi verzio is... sokkal korabbrol datumozva :-)

Szekuriti Blogger. · http://szekuriti.blog.hu 2010.04.06. 21:39:58

Kicsit ironikus ezt olvasnom, egy Borsodit kortyolgatva. Az ásványvíz meg egyértelműen Naturaqua. Egyrészt mert a Coca-Cola gyártja, másrészt talán már az egyetlen víz, amely tényleg képes is szomjat oltani, nem csak a gyomrot megtölteni. Meg különben is, külföldi focistával vizet reklámoztatni? Tipikus jó dolgukban nem tudnak mit csinálni történet...

szinema1 (törölt) · http://szinema.blog.hu/ 2010.04.06. 21:42:08

ezek a vízes reklámok mindig olyan igényesek.mondjuk a "vámházkörút9"hez képest minden az:D

szaboarpi 2010.04.06. 22:17:54

Tényleg hasonlít, de szerintem nem nyúlás. Bár így is szégyellnivaló, mert ez egy ősrégi reklámretorika, hogy mi nem mondjuk, hogy a mi kavicsunk a legfényesebb, nem mondjuk, hogy a mi kavicsunk csodát tesz, nem mondjuk, hogy a mi kavicsunktól újra feláll majd, viszont kavicsnak ez a legjobb kavics, és mi olyan őszinték vagyunk, hogy elismerjük: ez a fasza kavicsság a legnagyobb erényünk, hiszen te vásárlónk vagy, tehát barátunk, és mi tisztelünk ennyire téged. Ennek a klasszikus retorikának az elemei: 1. más álságos, túlzó reklámok kliséinek tagadása 2. ezáltal a többi termék gyártóinak rossz színben feltüntetése 3. az őszinteség látszata 4. a vásárló és a gyártó baráti összetartozásának bemmelése. Teljesen alap. És olcsó.

Kontárblog · http://kontar.blog.hu/ 2010.04.06. 22:20:14

jó,hát azért valljuk be, víz témában nehéz újat,mást alkotni:D
tényleg elég koppintás szaga van,de én most ide tudnék linkelni 527 tökegyforma mosóporreklámot is,de azért nem linkelek,mert azok olyan ócskák,hogy még a neten sincsenek fent.

egyébként ez a "verhetnénk magunkat erre,arra" kompozíció más termékekreklámokban is megjelent már, nehéz spanyol viaszt izzadni.

nekem inkább az a kérdés,mégis milyen egyéni ízzel dicsekedhet egy víz? ásványvízben én max a Balfi típusú túl ásványossággal találkoztam,de az meg undorító inkább..

Kontárblog · http://kontar.blog.hu/ 2010.04.06. 22:21:47

@Könyvelő Mo: "már 2008 ősze óta dolgoztak azon a koncepción, mely a Kristályvizet egy sallangoktól, bullshittől mentes márkaként ábrázolja " hejj,de soká sikerült kiizzadni ezt!

kyanzes (törölt) 2010.04.06. 22:38:18

Engem leginkább a "celebritások" zavar, a rádióreklámban.

csuvel 2010.04.06. 22:49:15

Én ebben a két reklámban nem sok hasonlatott találtam.
Talán a bloggolónak kellett csak valami téma erre a napra is.

stupidlovesong 2010.04.06. 22:52:36

csak arról ne írjatok listát, hogy a bitter sweet symphonyt hányan lőtték el eddig, mert összeomlik a blog.hu szervere

Rántott máj (törölt) 2010.04.06. 22:57:51

@Kontárblog: Ratapintottal a lenyegre. Az igazi asvanyvizeknek gyogyhatasuk van, azert isszak az emberek, esetleg ezeknek tenyleg van olyan egyedi izuk, amit meg lehet szeretni. A tobbi? Akinel rossz az ivoviz, megveszi a legolcsobbat. Egy kocsmaban vagy etteremben mindenki megveszi azt, ami eppen van. Egy nagyon kis reteg pedig aszerint valogat, hogy eppen melyik nez ki jobban (erdekes, de szerintem ez hatassal van arra is, pl. milyen frissito vagy szomjolto hatast tulajdonitasz neki), melyik dragabb, melyik importalt.

Kontárblog · http://kontar.blog.hu/ 2010.04.06. 23:00:20

@piro: nekem -bevallom-csak az számít,hogy minél elfogadhatóbb legyen az ára és a minősége. mivel sok vizet iszom,de a kerületben üt a csapvíz, alacsony ásványi anyag tartalmúak mellett döntöttem.

általában mizse, néha a változatosság kedvéért szentkirályi.

igazából én azért is bírom a mizsét,mert annak a legpuhább a palackja,jó laposra lehet taposni

amzso 2010.04.06. 23:46:58

ha már megújulás, meg frissesség, most komolyan nem találtak egy kevésbé elcsépelt, agyonhasznált zenét, mint a bittersweet symphony?

load error 2010.04.06. 23:52:22

A dolog pikantériája, hogy a reklámban használt dal szintén egy nyúlás. A Verve dala, ami miatt utóbb nagy összegeket fizethettek a Rolling Stones-nak.

Verve változat:
www.youtube.com/watch?v=Tt3BnoJw8ds
Eredeti:
www.youtube.com/watch?v=bpbjRYtdavQ

Ráadásul mintha nem már más reklámokban is találkoztam volna a dallal.

goldengiccs 2010.04.07. 00:17:14

Nem lepleztetek le semmit, mert nincs mit! Van hasonlóság, de a plágiumtól nagyon messze van. Ez az egyik legrosszabb lopás-fejtegetés, pedig nincs is uborkaszezon. Nagyobbat szólna a post, ha megszámoltátok volna, hogy hányadik (ásványvíz) reklám használja a bittersweet symphony-t.

konyvelomo 2010.04.07. 00:27:38

@Kontárblog: Ja, ja, muzsika a fülemnek. Látom h jár a szája, de nem hallom amit mond :D

kelleman 2010.04.07. 06:45:30

Azért tisztázzunk valamit: a Veritas rádióspot, ami egy egyedi stratégiával, egyértelmű kreatív megoldásokkal készült kampánynak a része. A kampány alapmotívumát "narrálja" a rádióreklám, kvázi megszólaltatva a vizet. A Kristályvíz tévéreklám akár ennek a kampánynak a spotja is lehetne, tehát a DDB mindenképpen hibázott: nem is azért, mert "lopott", hanem a tévéspotjával a Veritas kampányt erősíti. Szar érzés lehet 15-20 misiből leforgatni valamit, aminek a végéről leesik a branding, és egy az egyben egy másik terméket ad el. A Veritas helyében most kijönnék egy visszafogott print kampánnyal, azt csá.

uninterested 2010.04.07. 07:33:06

nyúlás.. a többi bullshit.

rexter 2010.04.07. 08:35:32

@stupidlovesong: jaja :D szerintem ez a leggazabb az egeszben.

miles · http://miles.hu 2010.04.07. 08:56:08

Szerintem sem lehet most nyúlásról beszélni, a Veritas egyértelműen a Szentkirályi ellen rohan ki (egy francia szaklap díját megnyerték, mire hazaértek világdíj lett belőle stb.), a Kristályvíz meg próbál brandet építeni. Hogy milyen sikerrel az más lapra tartozik.

Gaspacho (törölt) 2010.04.07. 09:07:25

nyúlás vagy nem, a post tényleg nem éri meg, hogy emlékezzek rá három perc múlva.
...
mi volt a kérdés?

papugaja 2010.04.07. 09:13:16

Véletlen lehet.
Akár nyúlás, akár nem:
Ez a telefonos várakoztató zene fossá változtatja, feláll tőle a hátamon a szőr.

Szabó Patrícia 2010.04.07. 12:44:25

szerintem érdemes lenne megnézni azt is, hogy a rádióval egyidőben milyen printek jelentek meg a Veritastól, amik pontosan az ellenkezőjét mondják, mint a rádió. A díjaikról beszélnek büszkén, kábé mintha a rádió ellenkampánya lenne, amelyikben meg a Kristályvíz tv reklám narrációjához hasonló sztori szerepel.

Érdemes lenne megvizsgálni, hogy
melyik volt meg előbb, legalábbis ötlet szinten, és vajon mit keres ez a rádió a Veritas hirdetései között. Ha valaki nem látta még ezeket a printeket, szívesen elküldöm.

kékazég 2010.04.08. 12:24:21

Ez nem lopás, ez csak egyszerűen egy ötlettelen, ócska reklám, amielyik hasonlít a másik, szintén ótvar reklámhoz

kelleman 2010.04.09. 08:45:08

@bulgakov: Küldd el, mivel most rákerestem az imedián és csak olyanokat találtam a Veritastól, amin egy arc belemerül a vízbe és a print azt mondja, hogy '"A víztiszta igazság", meg olyat, ami a 3 díjat kommunikálja, de ezek sokkal utána készültek.

Szabó Patrícia 2010.04.09. 11:01:31

Egyébként csak érdekességként, ki találta meg ezt a Veritas szpotot, hm? Csak mert ember nem hallotta szerintem, és kezd a dolog egy kicsit gyanús lenni.

Nekem van egy elméletem, nem rosszabb, mint lopással gyanúsítani bárkit, csak úgy velvetesen: a Veritashoz ment egy, a Kristályvíztől kirúgott (volt pár) alkalmazott, gyorsan megcsinálták az olcsó rádiót az akkor már kész Kristályvíz öltetből (már csak kibaszásból is), leadták valahol kétzser, és megvárták, amíg kijön a a Kristályvíz tévé.

Aztán egyből kreatív és index címlap lett a sztori, érdekes módon.
Most meg mindenki azt üvölti, hogy le lett nyúlva a zseniális öltetük. Jó kis PR value a semmiért.

Nem láttatok még ilyet? Az gáz, mert ilyenfajta magatartáral több példa van, mint arra, hogy valaki idiótán lenyúlja a konkurrencia éppen futó idióta rádióreklámját. Mintha áttolná a szomszéd kocsiját a háza elé, és azt remélné, a senki nem fogja észrevenni.

Szívlapát? Any comment? vagy elég az, ha sokan kattintanak, az igazság (veritas) kit érdekel?

szszabolcs 2010.04.09. 22:25:21

@bulgakov: Egyáltalán nem állítjuk, hogy nyúlták, csak felvetettük, hogy hasonlít. Ennek többféle oka lehet, az egyik, amit magad is leírtál. Viszont "kelleman" szerint pl a rádiószpotok egy átfogóbb kampány részei. Bevallom nincs most a fejemben, hogy pontosan milyen printek futottak ezzel egyidőben a Veritas részéről.

Szabó Patrícia 2010.04.14. 10:41:14

@szszabolcs:

Erről kellemant kellene megkérdezni, én vettem a fáradságot és utánanéztem (nem is volt nehéz), és nem igazán találom a hatalmas átfogó kampányt. Találtam képeket Veritas vizekről, amiken hatalmas medálok is vannak, a nyert és büszkén mutogatott díjak, amikről a rádió nem akar beszélni.
Ez lenne az átfogó kampány? Kelleman? Vagy a szlogen teszi átfogóvá? Színtiszta igazság?

Másrészt az "egyáltalán nem állítjuk" egy kellemes kommunikációs klisé. "Egyáltalán nem állítjuk, hogy Kedves Ferenc meleg, bár legutóbb egy faszival látták kézenfogva a moziban, vagy az a fia lehet vajon?"

Úgy is hívják, hogy "inszinuáció". A velveten elég gyakori.
süti beállítások módosítása