HTML

Partnerünk

Kreatív Online hírek

Friss hozzászólások

Nincs jobb ötletem 2. - M.C. Escher

2010.05.03. 09:00 batorfya

A lehetetlenség üzenetét optikai paradoxonokkal kifejezni akaró art directorok polcán majdnem százszázalék, hogy van egy ötkilós Maurits Cornelis Escher (1898 - 1972) nagymonográfia. Escher műveit reklámcélokra felhasználni kb. akkora képi közhely, mint Charles C. Ebbets vagy az ebben a sorozatban elsőként bemutatott Sikoly Edward Munchtól. Bizonyságul szolgáljon egy regiment reklám a közelmúltból.

 
Escher - Ascending and Descending, litográfia, 1960

Lego "Create the impossible" / Jung von Matt Hamburg / Németország / 2007


Escher - Sky and Water, 1938

HSBC Insurance "Turtle" / JWT Sao Paulo / Brazilia / 2009

Jakarta Post "Saving the ocean saves you" / Publicis Jakarta / Indonézia / 2009


Casino di Venezia / Admcom Italy / Olaszország / 2009

Vokswagen "Get There" / DDB New Zealand / Új-Zéland / 2009


Nissan "Illusion" / TBWA / Brazilia / 2008


Lexus / Saatchi & Saatchi Sydney / Ausztrália / 2007

Soma Urban Art Magazine / Ogilvy Sao Paulo / Brazilia / 2009


Inhotim "Bird" / Filadelfia Belo Horizonte / Brazilia / 2009

11 komment

Címkék: reklám művészet escher nincsjobbötletem

A bejegyzés trackback címe:

https://szivlapat.blog.hu/api/trackback/id/tr531970071

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

acidrain 2010.05.03. 10:54:50

Csak annyit mondok: Orosz István

ukunoka 2010.05.03. 10:55:17

Szerintem ez nem probléma ...

peetmaster · http://nemdohanyzom.blog.hu 2010.05.03. 11:15:27

ezek azért nem rosszak, a két autóreklám nekem tetszik.

Azasöndör 2010.05.03. 11:16:36

ezek úgynevezett utalások, feldolgozások, alkalmazások. hogy mennyire jók, az attól függ, ki mit hozott ki belőle. lehet ezt szellemtelenül és közhelyesen is, de az önmagában nem szellemtelen vagy közhelyes, ha valaki eschert dolgoz föl. csak, külön nehézség, hogy már annyian elkövették. nehezen indokolható, ezért érezheti úgy a szemlélő, ha nem jön össze, hogy "há nem volt jobb ötlete"...
a legós pl. nagyon állat szerintem. hiszen a "lehetetlent" a jól ismert kis téglákból "rakták ki" (persze csak egy nézetből működik). a VW-é meg a bénára példa.
a lehetetlen négy-meg háromszög nem is kapcsolódik olyan szorosan escherhez. sokkal régebbi. a körbe mindkét irányban emelkedő lépcső sem az ő találmánya volt.

Benbe · http://www.benbe.hu 2010.05.03. 12:45:23

Szerintem a jakartai is nagyon jó.

batorfya 2010.05.03. 14:06:31

@acidrain: igen.
@inDIEkiller!: persze, hogy nem az.
@Azasöndör: lásd korábban. egyáltalán nem gáz, ha direk utalások vannak, ezek elsülhetnek kiválóan is, sőt.

egygrafikus 2010.05.04. 09:57:46

Orosz István egész más holmikat csinál, mégha az optikai illúzió mint olyan közös is...

netty33 2011.06.08. 21:20:30

Szerintem sem gázosak, sőt! Egy olyan művész alkotásait, mint Escher, újra és újra feldolgozni nagyon is állat és mindig ütős téma (legyen az a csontocska akármennyire lerágva már - bár abban csatlakozom az előttem szólóhoz, hogy pontosan ez a kihívás benne: csinálj belőle valami ÚJAT). Annyira egyedi az "escheri" látásmód, hogy szerintem ez mindig inspirálni fogja a művészeket.
Ezek reklámok, de vegyük pl. a filmeket. Labirintus, Eredet... sorolhatnám. Régi és új filmek armadája, videojátékok! Ha felfedezitek bennük az Escherre hajazó motívumokat, azt mondjátok, ez milyen már: újra csak a nyúlás! Aztán meg rájöttök, hogy hú, de baro, ez még mindig mekkorát üt! :)

netty33 2011.06.08. 21:22:34

Amúgy a Lego-s tényleg jó. :) Sőt, állat! :) Az autógyártók meg inkább másfelé próbálkozzanak, nagyon izzadtságszagúak ezek a....hmm...na jó, hát legyen: művek.