HTML

Partnerünk

Kreatív Online hírek

Friss hozzászólások

Nincs jobb ötletem 3. - Salvador Dalí

2010.05.11. 08:30 batorfya

De hisz - utalván az elősző poszt kommentjeire - mi is azt mondjuk, hogy reklám és képzőművészet igazán jól megfér egymás mellett, néha kicsit nyögvenyelős a kapcsolat, sokszor viszont kifejezetten szellemes, ötletes, zsír. Az ezt érintő sokkal mélyebb eszmefuttatásunkat lásd a Kreatív ma megjelent legfrissebb számában, és akkor itt ezt most le is zárjuk. Következő találkozása a képzőművészetnek és a reklámnak a boncasztalon (nagyon régen le akartam már ezt így írni) Salvador Dalí. A szürrealistákat imádják a kreatívok és az art directorok, hiszen jó asszociációkat lehet velük újra megjátszani, és egy-egy utalással is frappáns képi leleményeket lehet létrehozni. Múltkor éppen Escher optikai paradoxonaira hoztunk fel egy regiment reklámpéldát, most pedig Dalí cseppfolyós-szétolvadós képeinek újraértelmezései, illetve egyéb Dalí parafrázisok következnek. Jó szórakozást.


Lexus "Every piece is a masterpiece", Saatchi & Saatchi Singapore, Szingapúr, 2009


Germe Stockings, Complot Montevideo, Uruguay, 2009


Restaurant Mirador del Alto "Art & Gastronomy", Unitas Santiago, Chile, 2009


Kapiti Designer Ice Cream, BBDO Auckland, Új-Zéland, 2009


Perrier "Melt Beach", Ogilvy Paris, Franciaország, 2009 április


Scott "Super absorbent", JWT Kuala Lumpur, Malájzia, 2007



Dalí, Szent Antal megkísértése, 1946, Musées Royaux Brüsszel


AE Investimentos "Don't be lost", Leo Burnett Sao Paulo, Brazilia, 2008 szeptember


Dalí, Egy arc és egy gyümölcstál megjelenése a tengerparton, 1938, Wadsworth Atheneum, Hartford


Dalí, Face of Mae West Which May Be Used as an Apartment, circa 1935


LG Viewty Camera "Detects up to 16 faces", Young&Rubicam Dubai, Egyesült Arab Emírségek, 2010


Rolling Stone Diary "Tyre", BBDO Milan, Olaszország, 2009


Dalí, A polgárháború előérzete, 1936


Volkswagen "Absurdly low consumption", DDB Berlin, Németország, 2008


Playsation PS2 hirdetés, TBWA Paris, Franciaország, 2007

10 komment

Címkék: reklám művészet szürreális dalí képző nincsjobbötletem

A bejegyzés trackback címe:

https://szivlapat.blog.hu/api/trackback/id/tr41990585

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

n0b4d11 2010.05.11. 09:34:24

érdemes lenne még megnézni M.C. Escher munkáinaka parafrázisait is...

Tengereczki Pál · http://egyzene.blog.hu/ 2010.05.11. 09:48:15

@n0b4d11: épp az előző poszt szólt róla :D :D :D

periplaneta plumbum · http://atomgomba.blog.hu 2010.05.11. 10:12:16

szerintem ez határozottan a béna kategória. persze értem, hogy jópofa meg beindítja a kedves fogyasztók agyát, hogy jé ez az a kép baszki a múzeumból, na de na.

raly 2010.05.11. 10:15:14

Jó volt a posz, köszi! Azért meg kell hagyni, a Dali képek utolérhetetlenek, a fenti reklámok többségét valóban "nincs jobb ötletem" kategóriába sorolnám, kivéve a Scott-ott, még az a legkevésbé öncélú, meg az LG, az is elég jó.

cámpuszmadár 2010.05.11. 10:22:23

Nem feltétlenül kell megvetni ezeket a "nyúlásokat". Remek a hangulatuk, és általában emelik a reklám-nívót. És nem másodlagos, hogy ezek az alkotások is alaposan ki vannak dolgozva, ami szintén üdítő. Ahogy a mondás tartja, Mesterektől nem szégyen tanulni.

Bokortalan Lajtalan · http://facebook.com 2010.05.11. 10:48:29

A PS2-s egész jó. Amúgy Dalí kábé annyira szürrealista, amennyire a Green Day punk.

escaper · http://elinnen.blog.hu 2010.05.11. 11:15:16

Szerintem nem is rossz utalások. Nem hiszem hogy ötletet loptak, inkább egy ismert képre emlékeztetnek, hogy egy neked tetsző dologgal gondolattársítást alakítsanak ki.
Pont úgy, mint az egyszavas szlogenek. "Kapcsolat", "Biztonság" stb. Inkább ezt vegyék elő, mint a már elkoptatott Mona Lisa vagy Einstein feldolgozásokat.

Nekem jobban tetszik, mint a "mellel-pinával adjunk el mindent" vonal.

Escher rulez!

Lucius Flavius Arrianus 2010.05.11. 11:30:03

Szeretném megjegyezni, hogy 'A polgárháború előérzete' néven elhíresült opus eredeti címe 'Puha szerkezet főtt babbal'. Dali szeretett meghökkentő címeket adni a műveinek (már ha adott nekik), az egyik legelvetemültebb ez: 'Gala nézi a "Pop, Op, Yes-Yes, Giccs" című műalkotása fölött, az antigravitáció állapotában leledző Dalit, amely műalkotásban megszemlélhetjük Millet szorongó érzést keltő két figuráját az atavisztikus hibernáció állapotában, a háttérben olyan égbolttal, amely Máltai Keresztté alakulhat át hirtelen, kellős közepén a perpignani pályaudvarnak, amely felé az egész világegyetem konvergál". Vagy: 'Dalí hatesztendős korában, amikor azt hitte, kislány, amint éppen lehámozza a víz bőrét, hogy lássa, miként alszik a kutya a tenger árnyékában'. Ezekhez képest a 'Koponyahárfát fejő, atmoszferikokefalikus átlagbürokrata' vagy az 'Ifjú szűz, akit önnön szüzessége szodomizál' egészen közhelyesek.

netty33 2011.06.08. 21:49:38

A Scotté, meg a Don't be lost is elég jók szerintem. Viszont a WV itt is nagyon melléfogott, akárcsak Eschernél. (ehh, mondom én,hogy nem kellene erőltetni, ami nem megy :) )
Egyébként szerintem a "normál" átlagember, ha azt mondják neki Dalí, vagy azt, hogy "szürrealizmus", azonnal felvisít, és futva távozik a helyszínről (vagy felsóhajt, hogy már megint hottentottául beszélnek hozzá). Ezek a reklámok azért jók, úgy általában, mert testközelbe hozzák a "nagy művészek" alkotásait azáltal, hogy kicsit átdolgozva, átgyúrva, mai képre formálva közérthetőbbé teszik azokat.

netty33 2011.06.08. 21:53:29

Bár ha marketing szempontból figyelem ezeket a reklámokat, akkor meg a "régi ismerős - és mégis új" érzésre építenek: "Valami, amit már láttam valahol...hol is... ááá, megvan. Aztán ez mégis tök más. Mekkora már!" Üt kérem, megakad rajta az emberek szeme, elgondolkodnak rajta, és ezáltal később is emlékezni fognak a reklámra/márkanévre. És minden reklámozónak nem ez a végső célja?? :)