De hisz - utalván az elősző poszt kommentjeire - mi is azt mondjuk, hogy reklám és képzőművészet igazán jól megfér egymás mellett, néha kicsit nyögvenyelős a kapcsolat, sokszor viszont kifejezetten szellemes, ötletes, zsír. Az ezt érintő sokkal mélyebb eszmefuttatásunkat lásd a Kreatív ma megjelent legfrissebb számában, és akkor itt ezt most le is zárjuk. Következő találkozása a képzőművészetnek és a reklámnak a boncasztalon (nagyon régen le akartam már ezt így írni) Salvador Dalí. A szürrealistákat imádják a kreatívok és az art directorok, hiszen jó asszociációkat lehet velük újra megjátszani, és egy-egy utalással is frappáns képi leleményeket lehet létrehozni. Múltkor éppen Escher optikai paradoxonaira hoztunk fel egy regiment reklámpéldát, most pedig Dalí cseppfolyós-szétolvadós képeinek újraértelmezései, illetve egyéb Dalí parafrázisok következnek. Jó szórakozást.
Lexus "Every piece is a masterpiece", Saatchi & Saatchi Singapore, Szingapúr, 2009
Germe Stockings, Complot Montevideo, Uruguay, 2009
Restaurant Mirador del Alto "Art & Gastronomy", Unitas Santiago, Chile, 2009
Kapiti Designer Ice Cream, BBDO Auckland, Új-Zéland, 2009
Perrier "Melt Beach", Ogilvy Paris, Franciaország, 2009 április
Scott "Super absorbent", JWT Kuala Lumpur, Malájzia, 2007
Dalí, Szent Antal megkísértése, 1946, Musées Royaux Brüsszel
AE Investimentos "Don't be lost", Leo Burnett Sao Paulo, Brazilia, 2008 szeptember
Dalí, Egy arc és egy gyümölcstál megjelenése a tengerparton, 1938, Wadsworth Atheneum, Hartford
Dalí, Face of Mae West Which May Be Used as an Apartment, circa 1935
LG Viewty Camera "Detects up to 16 faces", Young&Rubicam Dubai, Egyesült Arab Emírségek, 2010
Rolling Stone Diary "Tyre", BBDO Milan, Olaszország, 2009
Dalí, A polgárháború előérzete, 1936
Volkswagen "Absurdly low consumption", DDB Berlin, Németország, 2008
Playsation PS2 hirdetés, TBWA Paris, Franciaország, 2007