Nem kellett sokáig izgulnia és szurkolnia a cannes-i oroszlánért a HD Groupnak és a Leo Burnettnek: a fesztivál első napján már ki is estek a versenyből. A délután kihirdetett első shortlisteken, a Direct, a tavaly bevezetett PR és az idén Promo & Activation kategóriára keresztelt mezőny egyikében sincs magyar munka.
A zsűri sem a HD Group, Promo kategóriában nevezett, otthon oly sok babért (Arany Penge és Hipnózis) learatott, Nokiának készített, az Év navigációs hangja című kampányt nem tartotta érdemesnek arra, hogy az amúgy tényleg nagyon erős globális mezőny döntőjébe kerüljön, sem a Leo Burnett, a KLM légitársaságnak készített Koffer Art című dizájnpályázatát. A HD Group ezzel az egy munkával ebben az egy kategóriában nevezett, a Leo Burnett pedig Promo és PR kategóriában próbálkozott a KLM-es projekttel, az egyetlen nevezett kampánnyal, így mindkét ügynökség befejezheti a szurkolást.
Bár más munkáikért / más kategóriában még van izgulnivalójuk, a fenti három kategóriában kiesett a versenyből a DDB és a Grey is. A DDB szintén Promo & Activation oroszlánért indult a választási részvételre buzdító kampányával, a Grey pedig a haiti földrengés áldozatainak megsegítésére, az Unicefnek készített direktmarketinges megoldásával szállt versenybe.