HTML

Partnerünk

Kreatív Online hírek

Friss hozzászólások

Cannes 2010 - Két magyar már ki is esett

2010.06.20. 18:30 lausekesther

Nem kellett sokáig izgulnia és szurkolnia a cannes-i oroszlánért a HD Groupnak és a Leo Burnettnek: a fesztivál első napján már ki is estek a versenyből. A délután kihirdetett első shortlisteken, a Direct, a tavaly bevezetett PR és az idén Promo & Activation kategóriára keresztelt mezőny egyikében sincs magyar munka.

A zsűri sem a HD Group, Promo kategóriában nevezett, otthon oly sok babért (Arany Penge és Hipnózis) learatott, Nokiának készített, az Év navigációs hangja című kampányt nem tartotta érdemesnek arra, hogy az amúgy tényleg nagyon erős globális mezőny döntőjébe kerüljön, sem a Leo Burnett, a KLM légitársaságnak készített Koffer Art című dizájnpályázatát. A HD Group ezzel az egy munkával ebben az egy kategóriában nevezett, a Leo Burnett pedig Promo és PR kategóriában próbálkozott a KLM-es projekttel, az egyetlen nevezett kampánnyal, így mindkét ügynökség befejezheti a szurkolást. 

 

Bár más munkáikért / más kategóriában még van izgulnivalójuk, a fenti három kategóriában kiesett a versenyből a DDB és a Grey is. A DDB szintén Promo & Activation oroszlánért indult a választási részvételre buzdító kampányával, a Grey pedig a haiti földrengés áldozatainak megsegítésére, az Unicefnek készített direktmarketinges megoldásával szállt versenybe.

3 komment

Címkék: cannes 2010

A bejegyzés trackback címe:

https://szivlapat.blog.hu/api/trackback/id/tr612096060

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ethan blow 2010.06.21. 11:44:47

Egy kérdés felmerült bennem, nem is Cannes kapcsán, inkább Aranypenge: hogy lehet egy cég az év ügynöksége, ha nem is nyert egyetlen aranyat sem?
Ne értsétek félre, riszpekt, meg minden, semmi fika, de lehet-e a legjobb olimpikon valaki csak ezüsttel és bronzzal? Nem fura ez vhol?
S ha közben nem is adtak ki egy csomó kategóriában díjakat, akkor ez most hogy is volt igazából? Meg mi folyik itthon fesztivál ügyben? Ez ilyen össznépnevelő szándék, vagy csak simán egy elég drága játék elkúrása? Merthogy szerintem senki az égadta világon nem kíváncsi az ilyen formájú "nevelésre", kedves zsűritagok, mindenki nyerni szeretne, ha már ennyi pénzt fizetett, és az üres helyek elég hülyén néznek ki egy ilyen leharcolt piacon...vagy lehet, hogy épp nagyon okos taktiak volt ez? Szal, hajrá Cannes, nem vagy sokkal drágább, mint a penge már...

Közben eszembe jutott, mi történne, ha veszek egy lottószelványt, és a Szerencsejáték Rt úgy dönt, mégsem húznak a héten ötöst, csak három számot, mert szerintük ez így jobb. Szép napot.

Hara Mati 2010.06.21. 12:40:46

@Mu Deng: Az év ügynöksége díj színtiszta matek:
"Az Arany Gordiusz Díj odaítéléséhez legalább 3 - különböző kampányhoz kapcsolódó - alkotás, illetve egy Penge és legalább 36 szerzett pont szükséges. Az összesítés során, a társadalmi célú kategóriában szerzett pontok száma, csak a kereskedelmi kategóriában is megszerzett pontok számának mértékében kerül beszámításra. Tehát a társadalmi célú kategóriában szerzett pontok száma, nem haladhatja meg a Kereskedelmi kategóriában szerzett pontok számát."
Nem a felvetésed esetleges jogosságát firtatom, csak mellékeltem a tényeket, mert ez szerepel a kiírásban az AP oldalán.

ethan blow 2010.06.24. 13:57:56

@Mu Deng:

Igen, ezt tudom, sőt, ültem már AP zsüriben is, de akkor is elég fura nekem. Nem az eredményt akarom fikázni, nehogy vki azt vegye ki ebből, de azért fura, valljuk be, hogy arany nélkül is lehet vmi a legjobb.

De ami a leginkább zavar, az a ki nem adott díjak, ami így nekem egy kicsit fellengzős okostojáskodásnak tűnik, főleg a befizetett nevezési díjakat figyelembe véve. Mondhatnám, hogy szerintem egyszerű pofátlanság, de nem mondom. Már így is sokan utálnak :)