HTML

Partnerünk

Kreatív Online hírek

Friss hozzászólások

Cannes 2010 - Robotszerelem és pisilés a zuhanyzóba

2010.06.30. 12:03 lausekesther

A Film craft kategória legjobbjai - és egy kis bevezetés.

Cannes-hoz és a díjnyertes filmekhez visszatérve meg kell jegyeznünk, amit a filmes oroszlánokkal kapcsolatban kissé felületesen átugrottunk, hogy miért is csökkent a nevezésszám, és miért is romlott a nevezések színvonala. Idén ugyanis egy csomó nagyon jól megcsinált munka átáramlott az újonnan bevezetett Film craft kategóriába - a két kategória együttes nevezésszáma 4301 volt, ami így együtt 24 százalékos növekedést jelent a nevezett filmek számában tavalyhoz képest. A színvonalat illetően pedig - hát igen, a szép és profin elkészített munkák inkább ide kerültek. (Jó részüket maga a produkciós cég nevezte.)

A két kategória szétválasztása ennek ellenére jó ötlet: elég komoly szakmai vitákat váltott ki a tavalyi filmes fődíjas is, a Philipsnek készített Carousel az amszterdami DDB-től, ami aprólékos munka, csodálatos felvétel, de sokak szerint nem volt benne semmi igazi reklámos ötlet. Itt lett volna helye a Film craft kategóriában, ez ugyanis a rendezést, vágást, operatőri munkát és ilyesmiket értékeli, és nem véletlenül került ide, a kategória legeslegelső fődíjasaként a Philips legújabb filmje, a mozi-tévét népszerűsítő Parallel Lines sorozat The gift című része. A fődíjon kívül a speciális effektek és a számítógépes grafika alkategóriában nyert arany oroszlánt. 

The Gift
Megbízó: Philips
Ügynökség: DDB, London
Produkciós cég: RSA Films
Rendező: Carl Erik Rinsch

Aztán személyes kedvencem az animáció alkategória arany oroszlánnal kitüntetett kis szpotja, amiben brazil gyerekek voksolnak a zuhanyzóba pisilés mellett.

Invocation
Megbízó: SOS Atlantic Forest Foundation
Ügynökség: F/Nasca Saatchi & Saatchi
Produkciós cég: Prodigo Films
Rendező: Fernando Sanches

Két arany oroszlánt kapott, egyet a rendezésért, egyet pedig a szövegírói munkáért ez az egyrészt vicces, másrészt szívszorító háromperces szingapúri videó, ami a család jelentőségét méltatja.

Funeral
Megbízó: Ministry of Community Development, Youth and Sports
Ügynökség: Leo Burnett, Singapore
Produkciós cég: Dragonsgate Studio, Singapore
Rendező: Jasmin Ahmad

Ha már szomorú témák: hátborzongató szpotot készített a pedofília ellen a francia Saatchi - nem először bizonyítják a franciák: tudják, hogyan kell sokkolni. Nem találtam videómegosztókon - talán jobb is, tényleg félelmetes - de a fesztivál oldalán még egy darabig meg lehet nézni, itt. Egy ezüst oroszlánt kapott a rendezésért.

Az új-zélandi, könyvolvasást népszerűsítő szpotot két arannyal díjazták animációért és hangdizájnért. Megérdemli.

Going West
Megbízó: New Zealand Book Council
Ügynökség: Colenso BBDO, Auckland
Produkciós cég: Anderson M Studio, London
Rendező: Nick Worthington 

A Guinness sör csodálatos látványt nyújtó reklámfilmje bizonyítja, hogy nem csak nemes célnak lehet jó filmet csinálni. Két ezüstöt kapott.

Bring it to life
Megbízó: Diageo
Ügynökség: Abbott Mead Vickers BBDO, London
Produkciós cég: Knucklehead London 

Végül pedig, szintén alkoholreklám, de nem véletlenül hagytam a végére. Az Absolut vodka által szponzorált, Spike Jonze rendezte film ugyanis fél órás. Akinek nincs most rá ideje, itt a trailer, de egyszer érdemes visszatérni és végignézni: az egyik legszebb szerelmesfilm, amit valaha láttam. Aranyat kapott.

I'm here
Megbízó: Pernod Ricard
Ügynökség: TBWA/Chiat/Day New York
Produkciós cég: MJZ Los Angeles
Rendező: Spike Jonze 

Szólj hozzá!

Címkék: cannes 2010

A bejegyzés trackback címe:

https://szivlapat.blog.hu/api/trackback/id/tr712118965

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása