HTML

Partnerünk

Kreatív Online hírek

Friss hozzászólások

Cannes 2010 - Sokkoló reklámok a Riviéra nyaralóinak

2010.07.02. 11:45 szivlapat

Ahogy 9/11 óta minden évben, a reklámszakma felelőssége mellett elkötelezett ACT (Advertising Community Together) Responsible idén is összeszedte az elmúlt év legjobbnak tartott társadalmi célú reklámjait, hogy azokat egy ingyenes kiállításon mutassa meg a reklámfesztivál idején Cannes-ban tartózkodóknak. Először is lefilmeztük, amit láttunk:

Aztán meg elmentünk az ACT Tribute koktélpartira, ami annak ellenére, hogy teljesen nyilvános és ingyenes volt, egyáltalán nem volt tele piáért tolakodó ingyenélőkkel. Itt megkóstoltuk az igazi francia koktélt, az ánizsízű Pastis de Marseille-t szénsavmentes vízzel és jégkockával felöntve, és meghallgattuk, melyik reklámok tetszettek legjobban idén a kiállítás látogatóinak. Az egy hét során leadott szavazataik alapján tavalyi hét után ezúttal nyolc munka kapott díjat. Íme, a gyönyörű és sokkoló reklámok!

A print TCR-ek közül a varsói DDB kétrészes sorozatának egyik eleme lett a közönség kedvence. A címe Lány, és a Nobody's Children Foundationnek készült. Szerintünk is szép munka.

Bár díjat nem kapott, de azért idekívánkozik a sorozat másik része, a Fiú is.

A print kategória második díját megosztva kapta az olasz Lowe Pirella Fonzoni az ENPÁ-nak készített, állatkísérletek elleni, Spray című kreatívjáért...

... és a francia Publicis Conseil LICRÁ-nak készített sorozatából a Garbage man című kreatív, ami a faji diszkrimináció ellen tör lándzsát. (Ez egyébként egy 3x3 részes sorozat, amit a fenti videóban egész alaposan bemutatunk)

A free cardok közül a printhez hasonlóan szintén egy kelet-európai tetszett legjobban a közönségnek, mégpedig a Mandarina Communicationsé Bulgáriából. A ManiaCard Albaninak készítették ezt durva, Carte Blanche című képet.

A printek közül különdíjat kapott még az ACT csapatától a Tel Avivi McCann Erickson által az izraeli nők hálózatának kitalált és megvalósított, rendkívül egyszerű és kifejező hirdetése, a Harisnya. A bal alsó sarokban olvasható szöveg: "Thousands of women in Israel are held against their will in the prostitution industry. Don't be an accomplice."

Filmek közül két francia videó győzte meg legjobban az embereket - egyik a nemes egyszerűségében és életszerűségében hátborzongató WWF-es Whale, amit az Ogilvy France csinált. A szpot végén a felirat: "Meddig kell elmenni ahhoz, hogy megbecsüljük a Földet?" 

Van egyébként ennek egy hosszabb, graffitis orrszarvús és jegesmedvés változata is itt, de így magában talán tényleg ütősebb - jó, hogy külön vetítették.

A második legjobb film szintén graffitis, csak másképp, ez inkább a humorra épít. Az Aides péniszanimációs szpotja a Cannes Lions-osok nagy kedvence is volt egyben, és több oroszlánt is nyert. 

Végül pedig a fő-fődíjas, a legtöbb szavazatot kapó integrált, free card - print - magazin kampány, az olasz McCann Erickson műve, ami a gyermekek szexuális zaklatása ellen lép fel. A címe: "Bizonyos dolgok örökké rajtunk ragadnak".

 

Szólj hozzá!

Címkék: cannes 2010

A bejegyzés trackback címe:

https://szivlapat.blog.hu/api/trackback/id/tr222123504

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása