Fura dolog történt ma a németek Blikkje, a Bild címlapján. Egy átlagos olvasónak valószínűleg fel sem tűnt, de azért kommunikációs szakembereknek mérföldkövet jelenthet, hogy a mai Blikk címlapon hozta azt a hírt, miszerint az Aldiban 18 százalékkal csökkent a pezsgő ára. Címmel, Berlin, mint a hír forrása megnevezésével és egy titokzatos "chm" monogrammal ellátva (a németből gyengébbek kedvéért jeleznénk, hogy ez nem a német hirdetés szó rövidítése). X vagy hirdetés felirat sehol.
Nagyobb felbontású képért katt ide!
Nehéz elhinni, hogy az Aldi beküldött a Bild berlini szerkesztőségébe néhány láda pezsgőt, vagy csak felhívta a lapigazgatót, és meglebegtette, hogy jövőre milyen zsíros összegeket szeretnének Blikk-hirdetésekre elkölteni. De azt még nehezebb, hogy az Aldi pezsgőárainak csökkenése egy több mint 80 milliós ország legolvasottabb napilapjának főoldalán hír legyen. Vagy holnap jön a Penny Market a mikuláscsoki, a Lidl meg a mézeskalács akciójával? Legyünk jóindulatúak: valószínűleg csak figyelmetlenség volt, és az álmos éjszakai műszakban elfelejtették betördelni a kis x-et. De ezek után ne csodálkozzanak az újságírók, ha olyan közleményeket kapnak majd, hogy "23 százalékkal csökkenti a Trappista sajt árát a Tesco". Így jártak.
via off the record