HTML

Partnerünk

Kreatív Online hírek

Friss hozzászólások

Lehet normális bankreklámot csinálni!

2011.03.11. 12:42 szivlapat

Nagyon jó hírünk van a hazai bankszektornak! Az Ogilvy nevű ukrán reklámszakmai műhelyben ukrán, brit és magyar tudósok elkészítették a nézhető, érthető, gusztusos banki reklámfilmet. A szakemberek munkáját kifejezetten nagyra értékeljük, mert az utóbbi időben a magyar határokon belül sokan keresték a megoldást arra, hogy a fenti ismérvekkel rendelkező pénzügyi reklámot hozzanak össze, de valamiért ez nem sikerült. Pedig a pénzintézetek sok pénz költöttek arra, hogy nemzetközi és hazai reklámszakértők megtalálják a megoldást. Senkinek nem sikerült. Abban bízunk, hogy ha a felfedezést a hazai banki marketingesek is megismerik, akkor talán megértik, hogy amit itt Magyarországon banki reklámként csinálnak mostanában az felesleges pénzégetés, vagyis hűtlen kezelés.

A magyar és ukrán Ogilvy munkatársai által közösen készített ukrán Bank Forum nyomtatott hirdetéseit egyébként a Kreatív olvasóközönsége 2010. legkreatívabb megoldásai közé választotta.  

    

Bank Forum "Passion" 30" from Will Rust on Vimeo.

Bank Forum "Surprise" 45" from Will Rust on Vimeo.

27 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://szivlapat.blog.hu/api/trackback/id/tr212730599

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Novi bácsi 2011.03.11. 13:34:19

Mondjuk nagyon csábít ez a "German style" a fake videók gyártására... Veszélyes terep...

will 2011.03.11. 13:36:14

Azért a Surprise-ból csak kihagyták az R-t. Nem éppen German style egy ilyen elütés. :)

Mondjuk szerintem ezek a reklámok egy olyan piacfejlettségi fázishoz passzolnak,amin már túl van a magyar szektor. Lehet szidni a bankokat, meg a bankreklámokat, de azért a szolgáltatáspaletta változatossága, és a penetráció már bőven túl van azon, semmint hogy azzal kelljen bármelyik banknak arculatot építenie, hogy ő német, osztrák, francia, stb gyökerekkel rendelkezik. Márpedig amikor a kommunikáció már számokról, tételekről és értéknövelt szolgáltatásokról kell szóljon, akkor nehéz okosnak lenni, és túlüvölteni a többieket. Ha megnézitek a külföldi példákat, akkor a "most 6,65%!" típusú üzenetek náluk sem túl szofisztikáltak. Azt ugyanis nehéz már minőségileg becsomagolni.
De persze semmiképpen sem akarnám megvédeni a bankolós reklámokat, meg a "ha olcsóbb lenne a számlavezetés, vennék magamnak a megtakarított pénzen csokit meg macskaalmot" típusú szarokat.

Lajos ghr 2011.03.12. 11:48:00

ezzel a két reklámmal akár szódásszifont vagy hajócsavart is lehetne reklámozni, ha a végére más feliratot tesznek.

Antonio Coimbra de la Coronilla y Azevedo 2011.03.12. 12:09:22

@will: R nélkül is helyes. Kötekedés. Magyar Style.

kevlar · http://haerdekel.blog.hu/ 2011.03.13. 01:08:18

A reklám maga nagyon jó, tényleg ötletes és humoros. Plusz nagyon pozitív érzés jön abból hogy van benne ez a kis "önkritika". Még a szlogen is rövid, tömör, megjegyzi az ember.
Szerintem csak annyi a baj vele hogy 5. nézés után se jegyzem meg melyik bankot reklámozza. Olvassa az ember a szlogent alul és pont akkor villan fel a bank logója, az ember meg nem azt nézi.
Vagy ezzel csak én vagyok így?

chipanddale74 · http://www.autosvilag.com 2011.03.13. 11:14:39

Az a baj, hogy itthon a bank lassan már szitokszó lesz (azért egy kicsit megdolgoztak érte) így szinte lehetetlen pozitív kicsengésű reklámot csinálni nekik.

rooklin 2011.03.13. 11:21:23

@Antonio Coimbra de la Coronilla y Azevedo: Ezt nem tudom, ki mondta neked, de ne higgy neki. Nem helyes.

Belga Proliné 2011.03.13. 11:40:42

De nagyon fasza a reklám. Ja, azért nem jegyzed meg a bankot mert korábban sem ismerted a nevét...

Kósza 2011.03.13. 11:41:20

"Az Ogilvy nevű ukrán reklámszakmai műhelyben"
Akárki tudhassa, hogy Mr Ogilvy Angliában született, és az Államokban indította el reklámügynökségit. Világszerte, így Budapesten is van nekije kirendeltsége, úgyhogy zsönge a fordítás, kedves poszt toló! Amúgy, a spot cool.

Antonio Coimbra de la Coronilla y Azevedo 2011.03.13. 11:50:14

Mea culpa, tényleg nem helyes. Túl sokszor láttam helytelenül...

Vásárhelyi ingatlan 2011.03.13. 11:57:17

Minőségi reklámok ezek, nem érettek a magyar piacra, max. private ügyfélkörnek.
A magyar átlagbunkónak harsány reklám kell, különben nem éri el az ingerszintjét a túl nagy médiazajban.

daigoro 2011.03.13. 12:08:09

Ez a Saatchi New York 5 évvel ezelőtti kampánya a Beck's Light amerikai újrabevezetésére. "Germany's lighter side" sorral futott, Tarsem 2 filmet rendezett belőle. Más sor, azonos gondolat.

Nem a kreatívoké a teljesítmény, hanem az ügyfélé, aki hajlandó volt "kockázatot" vállalni.

Strici · http://birkanep.blog.hu 2011.03.13. 12:23:41

Most vagy én vagyok hülye, vagy alacsony az értelmi képességem, de ilyen lakásban rosszul érezném magam.
Sötét, és gyerekek sem laknak benne.

varvizib 2011.03.13. 13:50:12

Ezekre a reklámokra vagytok oly nagyon büszkék?

Ez mind SEMMI. Lószar. Ennél ezerszer jobbakat lehetne készíteni, ha a marketingesek értenének ahhoz, ami a dolguk lenne.

kevlar · http://haerdekel.blog.hu/ 2011.03.13. 14:41:02

@Belga Proliné: Lehet hogy igazad van, és magyar bankkal megragadna.

Kozmokrator · http://www.tudtad.com 2011.03.13. 14:57:12

@Strici: Senki sem hülye. A lakásban este volt.

Strici · http://birkanep.blog.hu 2011.03.13. 21:05:55

@Kozmokrator: Este nem szokás villanyt gyújtani? És hol vannak a gyerekek?

Kozmokrator · http://www.tudtad.com 2011.03.13. 21:19:50

@Strici: Az lehet, de azt nem tudhatod, hogy nem-e kellemes a lakás, ha fel van oltva a villany, esetleg világos van.

Szabó Patrícia 2011.03.16. 13:09:46

nem látom benne az aktuális ajánlatot...honnan fogja tudni a néző, hogy most 7,5 % kamatlábra helyezheti el a pénzét 88 hónapra akár, fix lekötéssel, fax bekötéssel?

ez nem jó reklám egyáltalán :)

kevlar · http://haerdekel.blog.hu/ 2011.03.17. 00:20:15

@Szabó Patrícia: Nem is kell szerintem. Ha a bankot akarja reklámozni, nem egy konkrét csomagot.
Én például már kivagyok a THM-ektől. Ebből a szempontból sokkal szimpatikusabb reklám, hogy nem akarja tuszkolni a fejembe a sok infót, meg a kihagyhatatlan ajánlatokat.

Szabó Patrícia 2011.03.17. 11:35:46

@kevlar:

értem. Legközelebb idézőjelet használok, ha ironikus, illetve cinikus szeretnék lenni, esküszöm.

A szmájli úgy tűnik kevés :)))

will 2011.03.18. 10:18:58

@Szabó Patrícia: :)
ja és kevés a reklámban a Totya-szerű kelet-európai gyíkarc, vagy legalább lenne egy hasitasis lomis. Agyhalott család nélkül sem igazi bankreklám a bankreklám...

Vad.Korte (törölt) 2011.03.21. 14:58:38

Azért üdítő, mert elüt a megszokottól. Mert a bankreklám is csak olyan, mint a mosópor-reklám, senki nem akar, vagy inkább nem _mer_ eltérni a megszokott klisétől. Ügyfél megviccesítve, majd megnyugtató mosolyű hölgy a bank egyenruhájában, és a (megtévesztően hiányos) információ. THM. Kész.
süti beállítások módosítása