HTML

Partnerünk

Kreatív Online hírek

Friss hozzászólások

Cannes 2011 - A pro bono szexi

2011.06.21. 14:30 szivlapat

Egyik cannes-i kerekasztalbeszélgetésen igazi nagyágyúk boncolgatták a reklámok és a társadalmi felelősségvállalás viszonyát. A beszélgetést Hervé de Clerk, az Adforum alapítója és az ACT Responsible vezetője moderálta, a résztvevők pedig Mark Tutssel a Leo Burnettől, Daniel Morel a Wundermantól, és Salman Amin a PepsiCotól voltak. Túl sok újdonságot nem árultak el, de a nyilvánvaló tényeken kívül rengeteg okos kampányt megosztottak.

Clerk a bevezető szövegében elmondta, hogy az ügynökségeket sikeresebbé teszi a legtöbb pro bono kampány, mert a fesztiválgyőzelmekkel a Gunn Reportban is feljebb tudnak lépni. Tutsell megosztotta a közönséggel a jó TCR-kampány összetevőit. Szerinte az ügynökségnek olyan hozzáállással kell dolgoznia egy ilyen kampányon, mintha valamilyen nagy márkán dolgozna, az ötleteknek és a gondolatoknak pedig az alapvető emberi viselkedésen kell alapulnia. Tutsell három sikeres kampányt mutatott be a Leo-tól. A Vote Earth kampányt, amit 2007-ben indítottak el a WWF-vel Sydneyben, a Vöröskeresztnek készített kampányukat, amiben boltból árulták a reményt, és amivel 2009-ben hét díjat elnyertek Cannes-ban, valamint a biztonsági öv használatáról szóló kampányukat, ami az egyik legsikeresebb megmozdulás volt a TCR világtörténetében.

Daniel Morel, a Wunderman vezetője a No Comment című kampányukat hozta el, amiben azt demonstrálták, hogy mekkora erővel bír a hatalom, és mennyire könnyedén tud cenzúrázni bármit a digitális világban. A kampány során meghekkelték néhány újságcikk komment felületét, és amikor a gyanútlan troll elkezdte begépelni a megosztani kívánt gondolatait, az pár szó után kitörlődött, és automatikusan kiírta magától a program, hogy "Iránban mindenki szabadon hozzáférhet az internethez", majd posztolás után a Reporters without borders honlapjára vitte. Egy másik Wunderman-kampányban az Earth Hournak készítettek kreatív felületet, amivel virtuálisan lehet eloltani a lámpákat különböző helységekben. A beszélgetés végén pedig az is kiderült, hogy a TCR és a CSR egyszerűen szexi.

Szólj hozzá!

Címkék: cannes 2011

A bejegyzés trackback címe:

https://szivlapat.blog.hu/api/trackback/id/tr743003049

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.