Megrögzött South Park rajongóként szeretnék most Kaliforniában lakni. Csak erre a hétre, nem többre. A kultikus sorozatot 1997 augusztusa óta sugárzó Comedy Central ugyanis alig kevesebb, mint 1400 négyzetméteren négy napra felépítette a South Park központi helyszíneinek életnagyságú mását San Diegoban, és olyan kiállítást rendezett köré, hogy az Eric Cartman-fanatikusok bizony mind a tíz ujjukat megnyalhatják.
Az Ultimate South Park Fan Experience című kiállítás a Year of the Fan (A rajongó éve) címet viselő promóciós kampány része, amit a sorozat 15. évadjára készített a csatorna a San Diego Comic-Con International éves képregény- és rajzfilmkiállítás keretében és annak szervezőivel együttműködésben július 21. és 23. között.
A kampány részeként a Comedy Central azt is lehetővé teszi a nézőknek, hogy maguk is kipróbálhassák Eric Cartman és Kyle Broflovski kedvenc rágcsálnivalóját, a Cheesy Poofs-ot, (vagyis sajtos pufit) a csatorna ugyanis megállapodott a PepsiCo Frito-Lay részlegével, hogy augusztustól kezdődően nem kevesebb, mint másfél millió zacskó Cheesy Poofs-ot visznek a Wal-Mart üzletek polcaira. Aki nem akar érte közel három dollárt fizetni, az ingyen is hozzájuthat egy zacskóhoz a kiállításon, a South Park iskolabüfében.
A kiállításon van még egy tárlat South Park ihlette művészeti alkotásokból, egy csomó eredeti emlék és "műkincs" a sorozat kezdeti éveiből, köztük a South Park egyik atyjának, Matt Stone-nak a 2000-es Oscar-díjátadón viselt ruhája, fotó-, arcfestő és tetkóállomás, aztán egy Voice of the Fan szoba, ahol a rajongók felvételre mesélhetnek és énekelhetnek South Park-dalokat, van Ki tud többet a South Parkról? verseny, színpad karaokéval és jelmezversennyel, és ott a helyszínen (és online is) lehet South Park avatárokat is készíteni, amit aztán a Facebookon (vagy más közösségi oldalon) profilképként használhatunk. A rajongókat középpontba állító kampány becslések szerint három és ötmillió dollár közötti költségvetéssel készült.
És ami a legjobb: az egész ingyenesen látogatható, még Comic-Con belépő sem kell hozzá. (Ismétlem, kár, hogy baromi messze van.)
Néhány kép a kiállítás készítéséről:
Csak röviden visszatérve a Cheesy Poofsra: nem ez az első eset, hogy rajzfilmből kivett márkákat valósítanak meg a való életben: a 2007-es Simpsons mozifilm népszerűsítésére például a Frosted KrustyO’s gabonapelyhet és a Buzz Colát tényleg lehetett kapni a 7-Eleven boltokban.