HTML

Partnerünk

Kreatív Online hírek

Friss hozzászólások

A McDonald’s gonosz a művészek szerint

2011.07.25. 02:25 szszabolcs

A műalkotások reklámban való felhasználását bemutató, több epizódot megélt és a legnagyobb alkotókat (Michelangelo, Dalí, Picasso) felvonultató sorozatunk után most csavarunk egyet a felálláson és azt vesszük szemügyre, hogy egy-egy nagyobb márka hogyan jelenik meg a műalkotásokban, hogyan ábrázolják azt, mit gondolnak azokról a művészek.

Nem akartunk nehézzel kezdeni, ezért egy olyan márkát választottunk, amely az évtizedek során nagyon erős és mindenki által ismert szimbólummá nőtte ki magát. Sokan szeretik, sokan gyűlölik, nem más ő: a McDonald’s.

Talán nem nehéz kitalálni, hogy a globalizáció, kapitalizmus, az USA és hasonló ideák megtestesítőjéért nem feltétlenül rajonganak a művészek. Következzenek a példák.
Talán a leghíresebb alkotó azok közül, akik a Mekit szeretik felhasználni, az Banksy. Az első két alkotás a jól ismert munkái közé tartozik (a Napalm című kép Nick Ut világhírű fotójának parafrázisa).


Banksy: Ősember

Banksy: Napalm

A következő két mű inkább Banksy stílusát utánzó street art lehet, melyek közül a második szintén egy parafrázis: az Iwo Jimai zászlófelállítást ábrázoló Joe Rosenthal fotó átdolgozása, melynek egy újabb változatát is láthatjuk lentebb görgetve.

Alexander Kosolapov nem annyira széles körben ismert, mint Banksy, azonban a kortárs orosz képzőművészet egyik kiemelkedő alakjának számít. Láthatóan szereti a kapitalizmus, a popkultúra ikonjait felhasználni a munkáiban (erre majd sorozatunk későbbi epizódjaiban is látunk példákat).


Alexander Kosolapov: McLenin’s


Alexander Kosolapov: This is my blody


Alexander Kosolapov: Big Mac

A 2009-es Elárasztott McDonald’s (Flooded McDonald’s) projekt egy Superflex nevű dán művészcsoport munkája, akik a globalizáció kérdéseit taglalják alkotásaikban, melyek főleg videós, fotós és multimédia projektek.

A következő egy sokkal barátságosabb művészeti projekt (The Food Illustrator), melyet egy David Meldrum nevű grafikus-dizájner jegyez, aki arra vállalkozott, hogy egy éven keresztül mindent megörökít, amit megevett. A sorozatnak külön fejezetét képezi a Meki, olyan alkotásokkal, melyekben a márka arculati elemeit vagy termékeit ismert művészek (Matisse, Dufy, Miro, Warhol, van Gogh) stílusában örökítette meg.

 

Aztán akadnak olyan alkotások is – főleg az internetes népművészet köréből –, amelyek kevésbé kifinomultan kritizálják a gyorsétteremláncot.

Szólj hozzá!

Címkék: reklám mcdonalds művészet banksy meki picasso dalí dali michelangelo

A bejegyzés trackback címe:

https://szivlapat.blog.hu/api/trackback/id/tr893095097

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.