Elsőre kamunak tűnt, mert az egyszeri Gmail felhasználó abból indul ki, hogy nyilván mindenki ezt használja, hiszen ez a világ legjobb levelező szolgáltatása, minek kellene kampányt indítani, hogy a felhasználók átálljanak?
Pedig dehogy, a legfrissebb általam talált adatok alapján még az USA-ban sem piacvezető a Google levelezője, világszinten pedig még annyira sem erős.
A Gmail csapata, a Google+ beindítása utáni nagy ráncfelvarrást követően kampányt indított, hogy a szolgáltatást népszerűsítse.
Egy félig vicces oldalon személyre szabott levelet küldhetsz 'gmailidegen' ismerőseidnek, amiben kedvesen/csodálkozva/ingerülten felhívod a figyelmüket arra, hogy 'van másik!'. A levélhez vagy a kényszeredett gyári videót vagy egy saját magad által készített webkamerás változatot illeszthetsz be, aztán küldheted is.
A Google-nek feltehetőleg nem is önmagában a Gmail felhasználók számának növelése az érdekes, hanem az, hogy a Gmail a kapu, amin keresztül az út vezet a többi szolgáltatásának, elsősorban a Google+-nak a népszerűsítéséhez.
A Google+ról már szinte mindent leírtak, amit lehet, mi is megkérdeztünk online kommunikációs szakembereket, hogy mit szólnak hozzá (bár a márkákat a Google eddig szándékosan próbálja meg távol tartani a rendszertől), nekem személy szerint viszont még semmi újat nem hozott, azon kívül, hogy kisebb-nagyobb hullámokban bővülnek az ismerősi köreim, mást nem nagyon tapasztalok.
Vajon ezzel a kampánnyal mire megy majd a Google?