Spanyolország történelmében nagy hagyománya van a megosztottságnak. Mi ebből Magyarországról nem sokat tudunk (mint ahogy általában keveset mindarról, ami az ország határain kívül történik, nehogy véletlenül nagyobb összefüggésekben tudjuk értelmezni saját valóságunkat), de azért talán még feldereng a gimis történelemkönyvből a Reconquista 800 éve, ami a keresztény királyságoknak kellett ahhoz, hogy visszafoglalják a félszigetet az móroktól, vagy a véres polgárháború, amiben a hadsereg és a fasiszta Falange leverte az anarchista káoszba süllyedt köztársaságot.
Azóta persze sok minden történt, amiből tanulhatnánk a spanyoloktól...
Talán van egy jó mély árok viszont – mit árok, szakadék –, amiről egyrészt mindenki tud a világon, másrészt, ami olyan, amivel nincs is mit kezdeni, hacsak azt nem, hogy élvezzük. És ez nem más, mint az évente minimum kétszer megrendezett Barça-Real összecsapás.
Aki volt már a Cibeles téren egy Real győzelem után, vagy a Ramblas-n Barcelonaban, amikor a katalánok nyernek, nem tudja nem átérezni azt az irtózatos energiát, ami ilyenkor egy győzelem után a rajongókban felszabadul. Ha valami tehát, akkor a szenvedély közös mindkét csapatban és mindkét rajongótáborban. Erre épített a spanyolországi DDB is, amely az Audi legújabb kampányát készítette.
December 10-én lesz ugyanis a madridi Santiago Bernabéuban a két csapat következő meccse, és erre az Audi (mindkét csapat hivatalos beszállítója) egy különleges kampánnyal készült. A fenti film mellett pár nap múlva a nagyobb spanyolországi napilapokban egyedi tervezésű print hirdetések jelennek meg, amit tévés és online megjelenés is kísér majd, amiben az is kiderül, hogyan készítették a filmet.