Hát, a magyarok idén sem, sőt, a korábbiaknál talán még kevésbé hódították meg a Cannes-i reklámfesztivált, nemcsak bulizni jönnek jóval kevesebben, de a tavalyi 43-hoz képest a nevezések száma is negyedével visszaesett. Persze nem csak mi vagyunk így ezzel, az egész globál reklámszakma megrengett, a nevezések számának eddigi évről-évre történő szép növekedése visszafordult. Még mindig magasan az amerikaiak vezetnek, de ők is majdnem ezerrel kevesebbszer fizették be a borsos nevezési díjat, mint tavaly, akárcsak a harmadik legnagyobb pályázó, Argentína. A második helyen álló Németország idén 700-as esést produkált, Spanyolország ugyancsak, Quatar meg, ahonnan tavaly 71 díjért indultak, idén gyakorlatilag bojkottálja a fesztivált.
Na, azért megvannak a válság nyertesei is, már ha valaki mindenáron így akarja magyarázni, miért jött ebben a depressziós-költségmegszorítós helyzetben a tavalyinál 70-nel több nevezés az oroszoktól, tízzel több meg a lengyelektől. A régiónkban egyébként a lengyeleken kívül bátrabban pályázott idén Szerbia és Szlovénia is, a többieknél esés van, legnagyobb az osztrákoknál, akik a tavalyi 246-nál 80-nal kevesebbszer pengették ki a nevezési díjat. (Részletes adatokat holnap a Kreatív Online-ra kipakolunk) Összehasonlítva egyébként a régió többi országával, a nevezések számát illetően nincs min szégyenkeznünk, az osztrákokat és a lengyeleket kivéve - és a románok fölénye azért még megemlítendő - egész jól tartjuk a régiós átlagot. És ugyanez érvényes az elnyert díjakra. Míg például tavaly a magyar Leo Burnett hazahozhatott egy bronz oroszlánt a Cote d'Azur-ről, addig a csehek, a románok, a szerbek is üres kézzel mentek haza, és Lengyelország és Ausztria is csak két-két díjat kaparintott meg a sok nevezésével.
Kíváncsian várjuk, mi lesz idén.