Több mint ötvenezren látták kedd (09.10.20.) délutánig azt a reklámot, amit a Budapest Business Region megrendelésére készített Madarász István filmrendező. Nem rossz szám, ahhoz képest hogy kevesebb mint hat napja került fel a Youtube-ra és a hozzászólások alapján tetszik is a népnek. Nem csoda, mert tényleg szép.
Elismerés jár a film készítőinek. Sőt, a megrendelőknek is, akik Budapest és környékén működő ingatlanfejlesztők és összefogtak, hogy külföldi befektetők körében népszerűsítsék ezt a földrajzi területet. Az összefogás mindig ügyes dolog és van ízlésük, meg pénzük is. Persze lehetne morcogni azon, hogy a filmben egy csomó apró csúsztatás van a találmányokról. Aztán nyilván elképesztően sokáig lehet azon nyavajogni nyavalyogni, hogy az egész film mögött nincs semmi kreatívkoncepció és ötlet. Tényleg nincs, de igazából városkoncepció sincs, így nincs mihez illeszkedni. Meg hát az egész film egy nagy kamu. Budapest nem ilyen, ezt mindenki tudja. Azzal viszont nyilván rettenetesen nehéz lenne befektetőket idecsábítani, hogy Budapest koszos, büdös, átjárhatatlan és zömmel morcos, rosszul öltözött szegények lakják. A feltaláló hajlamúak pedig akkor lettek sikeresek, ha elmentek innen. Sőt most például esik az eső, nyirkos hideg van, és ez lesz még fél évig kb. Úgyhogy inkább nézzük ezt a csillogó Budapest-filmet és simogassunk meg egy szobanövényt.
Miért lett Budapest élhetetlen város? (Komment.hu publicisztikája)
Sokféle arculat egyesítési kísérletei (Kreatív Online cikk).