HTML

Partnerünk

Kreatív Online hírek

Friss hozzászólások

Jófejségből ötös a Taxi4 ügynökségének

2010.12.03. 13:10 szivlapat

Mi nagyon, de nagyon szeretjük, ha egy kritikánkra nem valami felbüfögött, dühös és toporzékoló, hanem elmés, elegáns és fasza választ kapunk. Történt ugyanis, hogy Román Balázs írt egy kritikát a budapesti taxicégek igénytelen reklámjairól, amiben a Taxi 4 ezt a savat kapta:

Dobbantani a fenéken a következetesen igénytelen Taxi 4-nek sikerült, a viccesnek szánt, de görcsösen fájó, szóviccalapú reklámszörnyekkel, amelyek két éve szinte változatlan intenzitással futnak a kereskedelmi rádiókban, gondolom, barteralapon. A koncepció szerint egy affektáló női hang mindenféle erőltetett párbeszéd keretében arra az elhatározásra jut, hogy érdemes a Taxi 4-et használni, mert olcsó. A cégnél biztosan jóízűen nevetnek ezeken, aminek örülök persze, mert a vidámság egészséges, és végül is nem sokkal rosszabbak ezek a poénok, mint egy átlagos Boros–Bochkor-vicc. 

 és továbbá:

Azért sem kell különösebben szégyenkeznie a Taxi 4-nek, mert gyakorlatilag az összes versenytárs is beszívott óvodásokkal készítteti a reklámjait. Nincsen a fővárosnak egyetlen olyan taxicége sem, amelyik képes lenne egyetlen értelmes szlogent megalkotni.

 és erre jött most ez válaszként a reklámokat készítő MaRecordtól:

Mivel a Taxi rendkívül hatékony kampányai gigászi eredményeket produkálnak, a kreatívokat illető kritikákon nem szoktunk megsértődni. Sőt! A Kreatív Online-on nemrég megjelent kritika újabb ötletet adott egy következő kampányhoz.

A társaság megalakulása óta mi készítjük az összes Taxi 4 rádióspotot. Bírjuk a kritikát (kapjuk is rendesen), és a fenti állításokkal nem kívánunk vitatkozni.

Viszont köszönjük az új ötleteket! Íme:

 

Taxi 4 rádiószpot - beszívott óvodás 1 by KreativMag

 

Taxi 4 rádiószpot - beszívott óvodás 2 by KreativMag

Nem mondjuk, hogy különösebben viccesek lennének, de a gesztus csillagos ötös. Mi köszönjük.

45 komment

Címkék: szpot taxi4 marec

A bejegyzés trackback címe:

https://szivlapat.blog.hu/api/trackback/id/tr582490449

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nevem Earl 2010.12.03. 15:59:58

Mindig értékelem, ha valaki képes a negatív dolgokból pozitívat alkotni. Itt nagyjából ez történt, tényleg jár az ötös a négyesnek.

A magam részéről azt sem tudtam, hogy létezik ilyen taxitársaság, tehát már eleve megérte: egy ember értesült róluk. :)

driopios 2010.12.03. 16:10:49

A "beszívott óvodás" ami egy óvodás amit beszívott egy porszívó akkor az mégiscsak egy szóvicc, nem? Mondhatni nem sokat tanultak a kritikából.

fuszujka 2010.12.03. 16:15:29

Inkább a sok ingyenreklámot köszönhetik!

S-Works 2010.12.03. 16:16:45

vazz, ezek fullba nyomják a kretént...

Before · http://azbeszt.blog.hu 2010.12.03. 16:22:36

Biztos voltam benne, hogy a reklám nagyon hatékony, de az is tény, hogy mostanában zsigerből kikapcsolom a rádiót, ha meghallom.
Ja, és sose hívnék taxi4-et! Pedig próbáltam már négyesben...

balazsman 2010.12.03. 16:29:16

de jó, hogy nem hallgatok kereskedelmi rádiókat... a reklámok sok helyen zavaróak, de talán a rádióban a legrosszabbak minden médium közül.

devadel 2010.12.03. 16:33:32

nagyon tetszett, hogy miközben az eredeti cikkben a "kritikus" román balázs annyira megmondja, hogy a marketing az egy szakma, debizonyám, addig kedves balázs még annyit sem tud a marketingről, hogy több olyan szolgáltatás is van a világon, amelyiknek a célcsoportja nem elsősorban nagyképű kreatívokból áll, hanem úgynevezett átlagemberekből (70től90ig terjedő iq-val), akiknek a humora és ízlése pontosan a boros-bocskoron pallérozódik, tehát nekik tök felesleges töbszörösen áthallásos entellektüelle reklámot csinálni, mint ahogy jelentős termékfejlesztést (igen, a marketing a termékfejlesztésnél kezdődik, ha valamelyik marketinges megmondóember esetleg nem tudná, talán román balázs érti kire gondolok) és drága brendinget sem érdemes csinálni egy alapvetően teljesen fizetésképtelen célcsoport kedvéért, mint ahogy ezt pl az café taxi is megpróbálta, és bele is bukott jól, és akkor ezekután legalább a fenti ügynökség mostani frappáns válaszából kiderült, hogy ők bizony intelligensek és kreatívok, viszont tudják hogy hogyan kell célcsoportnak megfelelő reklámot csinálni, mert egyébként nekem is bántja a fülemet, de nekem legalább van annyi eszem, hogy tudom hogy nem nekem szól, pedig én nem is vagyok marketingmegmondóember.

röviden csak gratulálni szerettem volna, nagyon jó :-)

S-Works 2010.12.03. 16:44:09

@devadel:
"teljesen fizetésképtelen célcsoport"

A taxit használók pont nem ebbe a csoportba tartoznak.

seekthedragon 2010.12.03. 16:49:59

Ez annyira szar, hogy már jó...

A Kárpátok Ostora 2010.12.03. 16:55:48

@devadel: Azért a Boros-Bochkor meg a Váncsa István között még van pármillió árnyalat. Ráadásul a csecsen föld és ez a két bénaság is a két köcsög alatt van, ha ez egyáltalán lehetséges.

TH 2010.12.03. 16:56:40

Uhh, ezek rosszabbak, mint az átlagos reklámjaik. És DE, ők továbbra is csak az árakkal próbálnak versenyezni. Bár pont a taxi 4 az, amelyik megpróbált egy valamennyire egységes autóflottát létrehozni az elején...ami szerintem alapvető lenne mindegyik cégnél.

ad-renalin · http://adrenalin.blog.hu 2010.12.03. 16:58:17

Nekem most igenis nőtt a szememben a társaság. Jár az az ötös. :)

lárvalányhaj 2010.12.03. 16:59:39

Meghallgattam a reklámokat, és nem vagyok biztos, hogy semmi sértettség nincs bennük. Másrészt, ha nem csinálják meg a spotokat, egy csomó emberhez el se jut a róluk írt kritika.

devadel 2010.12.03. 17:01:21

@S-Works: nincs olyan, hogy taxit használók. mert ezen belül több szegmens van. ezek közül egyedül a reptérre érkezők alkotnak nagy számban fizetőképes célcsoportot, nem véletlen hogy ott maffiózás folyik. a maradék nagy része kényszerhelyzetekben elvétve használ taxit, úgy hogy nem nagyon van rá pénze. ehhez jön még a taxik túlzott mennyisége, mert senki nem szabályozza.

az est csoport (ha jól emlékszem) pár éve próbálkozott valamiféle brendinggel, meg szolgáltatási színvonallal, az elképzelés persze ránézésre tetszetős is volt, csakhát csúfosan megbukott, mert a magasabb színvonalat megpróbálták megfizettetni

devadel 2010.12.03. 17:06:12

@A Kárpátok Ostora: igen, vannak árnyalatok. meg az élet nem fekete és fehér. meg ilyenek. de mit akartál ezzel a közismert ténnyel közölni?

szcsongor 2010.12.03. 17:10:40

@devadel: "...úgynevezett átlagemberekből (70től90ig terjedő iq-val)..."

Szerintem az úgynevezett átlagemberek IQ-ja inkább 90-110.
És basszus ne már a prolik szabják meg a szintet már mindenben! Magyarország a fos kereskedelmi rádiók és TV-k, meg a bulvárújságok országa...
Az is igaz, amit itt fentebb valaki mondott, hogy a taxit használók meg pont hogy nem a szegényebb, kulturálatlan réteg.

skovalsky 2010.12.03. 17:11:07

Ezek ugyanolyan szar szpotok attól még hogy a ti fszságaitokra reagálnak bennük nem lesznek jók.
Elmés és elegáns válasz hát persze.

A Kárpátok Ostora 2010.12.03. 17:14:34

@devadel: Ajánlom figyelmedbe a hozzászólás következő mondatát.

devadel 2010.12.03. 17:21:05

@szcsongor: ha nekik akarsz eladni (az fmcg, a telko, a bankok célcsoportjának túlnyomó többségét ők adják, az eredményt látod) akkor bizony ők határozzák meg a szintet.

az iq definiciójából valóban az következne, hogy az átlag iq 100, viszont vedd figyelembe, hogy ez egy elmaradott ország.

ja, és ha a taxit használóknak valóban a tehetős célcsoportot tekintenénk, akkor kb negyed ennyi taxi kellene budapestre. így viszont óhatatlanul meg kell célozni az átlagot is.

persze értem én, hogy az ilyen földhözragadt marketing szakmai dolgok nem okoznak akkora katarzist az elszállt kreativoknak. de mint az indító kritikából megtudtuk, sajnos a marketing az egy szakma, nem pedig művészeti ág :-)

szcsongor 2010.12.03. 17:25:37

@devadel: persze az is igaz, hogy nincs sok összefüggés valakinek az anyagi helyzete és az IQ-ja meg az értelmi szintje között :)

nem várt fordulat 2010.12.03. 17:39:15

@szcsongor: 105-ös Iq-val is lehet valaki kultúrált, és / vagy gazdag :)

Nekem tetszik a válasz, ha a szpotok nem is.
No meg ennek a csávónak a hangja, kiborító, hogy a csapból is ez folyik.

finalNmbr 2010.12.03. 17:46:43

@devadel: milyen értelemben elmaradott Mo.? (csak mert se anyagilag, se oktatásilag nem az..)

indiscriminating power 2010.12.03. 18:29:07

Vajon miért tartják ki ennyire, hogy óóóvodások?

Monorau Bukurea 2010.12.03. 18:40:20

Lehet a rádióreklámaik harásosságán vitatkozni, de hogy a social mediához értenek, az immár tény. Én pl. egyetlen Taxi4 reklámot sem tudok felidézni, a nevüket is csak az azonos nevű film kapcsán jegyeztem meg, most viszont Index címlapot kaptak, és még a két fenti reklámjukat is megghallgattam. Talán nem vagyok ezzel egyedül...

_tx_ 2010.12.03. 19:15:46

ez még mindig szar
de gerillamarketingnek jó

Mikrobi 2010.12.03. 19:16:37

Engem halálosan idegesít Kelemen Anna szereplése a Taxi4 reklámjaiban. Akkor sem utaznék a Taxi4-gyel, ha semmilyen más közlekedési eszköz sem létezne!

Mikrobi 2010.12.03. 19:18:28

@devadel: ja, de miért kell közben szívatni azt a több millió embert, aki viszont _NEM_ a Boros-Bocskor tetűpároson szocializálódott?!

devadel 2010.12.03. 19:34:37

@Steve_Jobs: igen, jó helyen keresgélsz, anyagilag, és különösen képzésben elmaradott. a képzésnek is különösen abban a típusában, amely a világ dolgaiban való tájékoztatást (másképpen iq) fejleszti.

devadel 2010.12.03. 19:36:40

@Mikrobi: az a több millió amire gondolsz sajnos nem létezik. a boros-bocskor rádiót (nem tudom most éppen hogy hívják) hallgatják mondjuk egymillióan, igen, elsősorban a boros-bocskor miatt. mondjuk 2 százalék lehet ebből az eltévedt értelmiségi.

devadel 2010.12.03. 19:37:54

@Steve_Jobs: bocsi, tájékoztatást = tájékozódást. természetesen.

2010.12.03. 20:56:05

véleményem szerint

mind megdögölhet

anyahajókabinajtóhajtogató 2010.12.03. 21:04:59

az első jobb

a borosbocskor izé egy fos, az ezeröcsi az jó volt de nem kellett az igénytelen nofmnek, azóta nem hallgatom

EZERÖCSIEZERÖCSIEZERÖCSI...... na jó nem írom be ide is százszor mert még kitiltanak innen is mint sixx a comment blogjából szegény

chaser 2010.12.03. 21:27:19

viccesnek valóban nem vicces, de most ugye nem is azt piontozzuk

oszintenmondom 2010.12.03. 23:48:08

@devadel: "az iq definiciójából valóban az következne, hogy az átlag iq 100, viszont vedd figyelembe, hogy ez egy elmaradott ország."
Nézz már utána, miről beszélsz... az IQ 100-as értéke az ADOTT NÉPCSOPORTRA (populációra) vonatkozó átlagot jelöli... és akik a nemzetek közti különbségekre voltak kíváncsiak, a magyarokat a világátlag 100-as értékéhez képest 98-99-re hozták ki (celebratediversity.wordpress.com/2010/11/15/national-iq-smart-fractions-and-dumb-fractions/, knol.google.com/k/national-iq-means stb.)

Amúgy érdekes reakció, bár a másodikat pl. ember nem érti meg, ha nem olvasta előtte a kreativ.hu-n a kritikát (az emberek 99,999%-a).

Elcseszett nick 2010.12.04. 04:11:37

Elöbb utána kéne nézni mi is az az IQ.
Egy bizonyos szint felett leginkább az absztrakt gondolkodást méri. Az alatt meg az értelmi fogyatékosságot.

Ami például ide kéne az a folyékony ("a megértés „ereje“, a problémahelyzethez való rugalmas alkalmazkodás") és a kristályos ("már megszerzett tudás és képességek alkalmazása") intelligencia. A hagyományos teszt ezeket nem méri. Vagyis tök mindegy, hogy Magyarország lakosságának mekkora az átlag IQ-ja.

A reklámot meg egyszerre találom poénnak és visszataszítónak. Jó ötlet, nagyon gyenge kivitelezés.

Elcseszett nick 2010.12.04. 04:32:51

Elöbb utána kéne nézni mi is az az IQ.
Egy bizonyos szint felett leginkább az absztrakt gondolkodást méri. Az alatt meg az értelmi fogyatékosságot.

Ami például ide kéne az a folyékony ("a megértés „ereje“, a problémahelyzethez való rugalmas alkalmazkodás") és a kristályos ("már megszerzett tudás és képességek alkalmazása") intelligencia. A hagyományos teszt ezeket nem méri. Vagyis tök mindegy, hogy Magyarország lakosságának mekkora az átlag IQ-ja.

A reklámot meg egyszerre találom poénnak és visszataszítónak. Jó ötlet, nagyon gyenge kivitelezés.

zoone 2010.12.04. 08:42:34

Osszesen nincs annyio eszetek, mint egy marek lepkenek.

Mindannyian a reklamrol, ill. a Taxi 4-rol beszeltek. A tobbi mindegy.

HáBori 2010.12.04. 10:42:34

Ez mekkora szarság!!

devadel 2010.12.04. 12:10:15

@Elcseszett nick: @oszintenmondom: ok, nem fognék bele hogy a teljesen lezáratlan iq vitákhoz én még megpróbáljak hozzátenni. maradjunk abban, hogy a magyarok túlnyomó többsége, tájékozatlan egyszerű és sötét, erre több közvetett bizonyíték van (kereskedelm tévék nézettsége, tömegnek szolgáltató/áruló vállalatok kommunikációja, populista politikai üzenetek bekajálása, stb.

ebből sajnos az következik, hogy csak nagyon vékony szegmenseket megcélozva lehet intelligencs reklámokat csinálni, a többinek marad ez a szint. aki ezt nem veszi észre, az minden, csak nem marketing szakember. fanyalogni persze lehet, én sem örülök.

oszintenmondom 2010.12.04. 12:48:53

@Elcseszett nick: "Egy bizonyos szint felett leginkább az absztrakt gondolkodást méri. Az alatt meg az értelmi fogyatékosságot." - sajnálattal közlöm, hogy az IQ eloszlása a populációban egy folytonos, normál eloszlású görbét ad ki, amelyen bizonyos intervallumokat önkényesen kijelöltek az értelmi fogyatékosság különböző szintjeinek egzakt módszerrel történő besorolásához www.iqcomparisonsite.com/IQBasics.aspx . Kb. mintha azt mondtad volna: a memóriateszt nem a memóriát méri, hanem valahol a gyenge memóriát, valahol a kiváló memóriát...
@devadel igazad van, elkalandoztunk a tárgytól - azért a magyarok nem egyedülállóak a sötét műsorok és reklámok imádatában. A fanyalgásban egyetértünk.

zsildi77 2010.12.06. 11:12:52

a rádióreklámok világa nem könnyű terep, ezek a szpotok sztem egy jó szintet ütnek meg, szóval csatlakozom, gratula:)
süti beállítások módosítása